زبان چرب زبان
بهداشت و سلامت خانواده

چه عطری بزنم که همه جذبم بشن؟!

آیا میدانستید بیش از 80 درصد ذهنیتی که یک شخص از شما پیدا می کند مربوط به اولین دیدار با شماست و تغییر این ذهنیت در آینده کار دشواری است؟! امروز قصد داریم در این مطلب با عنوان «چه عطری بزنم که همه جذبم بشن»، نکات مهمی را در مورد عطر زدن و اینکه چه عطری مناسب تیپ و شخصیت شماست بگوییم و سپس بهترین عطرهای زنانه و مردانه جهان را به طور مختصر معرفی نماییم، پس تا انتها با ما همراه باشید.


تاثیر خارق‌العاده عطر زدن بر مخاطب!

اولین چیزی که پیش از خودتان به مخاطب می رسد، رایحه عطر شماست. اگر شما از یک عطر با کیفیت و خوش رایحه استفاده نمایید، تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی مخاطب شما خواهد داشت؛ به خصوص اگر دیدار اول باشد! پس بسیار مهم است که در انتخاب عطر متناسب با تیپ و شخصیت‌تان دقت کافی داشته باشید. همچنین استفاده از برند ادکلن اصل این تاثیر رو چندین برابر خواهد نمود.


عطر متناسب با شخصیت و تیپ من چیست؟

اینکه چه عطری بزنم که همه جذبم بشن به مکان و شخصیت شما بستگی دارد. به عنوان مثال استفاده از عطرهای رسمی در دورهمی‌ها چندان استفاده نمی شود و همینطور عطرهای روزمره را نباید در قرارها و جلسات رسمی استفاده نمود.

عطرهای کلاسیک، مناسب افراد سنگین و با شخصیت!

اگر شما فردی آرام و به اصطلاح سرسنگین هستید، استفاده از عطرهای کلاسیک انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. مهم‌ترین ویژگی این افراد منظم بودن و دیسیپلین بالا، داشتن برنامه‌ریزی و دوری از آشفتگی و شلوغی است. عطرهای کلاسیک معمولا برای افراد بالای 30 سال توصیه می شود که به یک پختگی درونی رسیده اند.

عطرهای اسپرت، تجربه شور و اشتیاق جوانی!

افرادی که ریلکس هستند و خیلی در انتخاب سختگیر عمل نمی کنند، می توانند از عطرهای اسپرت استفاده نمایید. این افراد عموما به دنبال تجملات و زیاده‌روی نیستند و در انتخاب و پوشیدن لباس نیز بسیار راحت و ریلکس عمل می کنند. عطرهای اسپرت معمولا به افراد ورزشکار و جوان پیشنهاد می شود.

عطرهای مناسب برای افراد ماجراجو!

دسته دیگری از عطرها هستند که مناسب افرادی با ویژگی ماجراجویی هستند. این افراد معمولا در انتخاب لباس نیز، لباسی را انتخاب می کنند که توجه دیگران را جلب می کنند. عطرهای با خاصیت اغواگری و جذابیت بهترین گزینه برای افراد ماجراجو هستند و به سنین زیر 40 سال توصیه می شود.

عطری برای افراد خلاق!

اگر جز افراد خلاق و زیرک هستید به شما عطرهایی در گروه آریستان (Artisan) پیشنهاد می شود. این دسته از افراد معمولا به چیزهایی علاقه دارند که از نظر ساختاری و تقارنی غیرعادی جلوه می کنند. به همین دلیل ادکلن متناسب با شخصیت‌ افراد خلاق براساس خلق‌ و خوی آنها، لباس انتخاب‌شده و موقعیت‌‌های خاص انتخاب می‌شود.

چه عطری برای افراد سرکش و عصیانگر مناسب است؟

این افراد معمولا در انتخاب لباس و یا هر چیز دیگری سعی بر انتخاب بر خلاف عرف جامعه و یا حتی هنجارشکن دارند! عطرهایی با رایحه تند و تیز بسیار متناسب با افراد سرکش است. ویژگی شخصیتی این افراد به گونه‌ای است که از یک الگوی خاص و همیشگی پیروی نمی کنند و برایشان اهمیتی ندارد که با افراد دیگر تفاوت داشته باشند.

عطری‌های برای افراد شیک پسند و خاص!

دسته آخر از افراد، افراد شیک پسند و خاص هستند که عمدتا خانم‌ها هستند. آن‌ها همیشه به دنبال بهترین‌ها و مرغوب‌ترین چیزها هستند و برایشان مهم است که به ایده‌آل برسند. این افراد به سراغ عطرهای ارزان قیمت و از برندهای ناشناخته نمی روند و همیشه از برند ادکلن اصل استفاده می نمایند.


چه عطری بزنم که همه جذبم بشن؟

حال با توجه به اطلاعاتی که در مورد شخصیت خود به دست آورده اید به سراغ پاسخی برای پرسش «چه عطری بزنم که همه جذبم بشن» برویم. در ادامه لیستی از بهترین عطرها با توضیحاتی در مورد ویژگی‌های آن آورده شده که شما را در انتخاب عطری جذاب یاری خواهد کرد.

1) عطر شنل نامبر 5، عطری کلاسیک برای خانم‌های خوش سلیقه

عطر شنل جز بهترین عطرهای دنیاست. یکی از بهترین عطرهای برند شنل عطر ان است که جز عطرهای کلاسیک به شمار می رود. عطر شنل N5 یکی از عطرهای محبوب بازیگر مشهور هالیوودی مرلین مونرو است که بانوان زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می نمایند. همچنین شنل ان 5 در سال 2005 موفق شد جایزه بهترین عطر زنانه را در پنجمین دوره سالانه  basenote از آن خود کند. رایحه‌های یاس، رز، زنبق و گل برف ارنست باو (Ernest Beaux) که فرمولاسیون و طراحی این عطر را برعهده داشته در مورد رایحه این عطر می گوید: «رایحه عطر Chanel N5 پس از بوییدن آب‌های منجمد و یخ زده قطب شمال ساخته است.»

  • نت‌های اولیه: ترنج – بهار نارنج – هلو – گل یلانگ یلانگ – آلاهیدها
  • نت‌های میانی: گل زنبق – یاسمن – رز – زنبق دره
  • نت‌های پایانی: نعناع هندی – خزه بلوط – چوب صندل – خس‌خس – وانیل

2) عطر دیویدوف کول واتر زنانه (Davidoff Cool Water for Women)

عطر کول واتر از برند سوئیسی دیویدوف جز بهترین انتخاب‌ها برای بانوان ورزشکار است که به دنبال یک عطر اسپرت هستند. این عطر آنقدر مورد توجه قرار گرفت که دو سال بعد نسخه مردانه آن به بازار عرضه شده بود. کول واتر همانطور که از نامش پیداست مناسب آب و هوای گرم است و در فصول بهار و تابستان انتخاب فوق‌العاده می تواند باشد.

3) ادکلن مونت بلنک اکسپلورر، تجربه ماجراجویی در دل طبیعت!

مونت بلنک اکسپلورر در سال 2019 وارد بازار جهانی عطر و ادکلن‌های مردانه شد. عبارت Explorer به معنی کاوشگر است و به ماجراجویی جذاب و هیجان انگیز اشاره دارد. این عطر در گروه بویایی معطر چوبی جای دارد و نت‌های تشکیل دهنده آن عبارتند از:

  • نت های اولیه: آناناس – انگور سیاه – لیمو – طالبی – گل سوسن سفید
  • نت های میانی: عسل – گل های رز – یاسمن – زنبق – نیلوفر آبی – گل برف
  • نت های پایانی: چوب صندل – وانیل – علف واتیمور – شاتوت – هلو – تمشک – مشک

4) عطر جان وارواتوس آرتیسان، برای آقایان خلاق

عطر جان وارواتوس آرتیسان توسط برند جان وارواتوس در سال 2009 وارد بازار شد. این عطر مرکبات آروماتیک قرار دارد و با توجه به ویژگی‌هایی که برای افراد خلاق گفته شد، انتخاب بسیار مناسبی برای آنها است. نت‌های بویی تشکیل دهنده این عطر عبارتند از:

  • نت‌های اولیه: کلمانتین – نارنگی – مرزنجوش – آویشن
  • نت‌های میانی: زنجبیل – یاسمن – شکوفه پرتقال – اسطوخدوس
  • نت‌های پایانی: مشک – نت‌های چوبی – عنبر

5) عطر تیری موگلر آنجل ستاره‌ای

عطر آنجل ستاره‌ای یکی از عطرهای بسیار جذاب و با ظاهری عجیب و غریب است. جالب است بدانید این عطر در سال 1992 به بازار آمد و با گذشت چیزی حدود 30 سال همچنان طرفداران خود را دارد و روز به روز نیز به آن‌ها اضافه می شود. ظاهر این عطر به شکل یک ستاره طراحی شده و به همین دلیل با سایر عطرهای موجود در بازار تفاوت دارد.

  • نت های اولیه: ترنج – آناناس – پرتقال ماندارین – نارگیل – گل یاسمن – خربزه – گیاه کاسیس – پشمک
  • نت های میانی: عسل – توت قرمز – آلو – گل یاسمن – زردآلو – هلو – گل زنبق دره – شاه‌توت – گل رز – جوزهندی – گل ارکیده – زیره سیاه
  • نت های پایانی: شکلات، وانیل، نعناع هندی، کارامل، دانه تونکا، مشک، چوب صندل و عنبر

6) ادکلن بلو شنل، عطری برای آقایان شیک‌پوش

یکی از بهترین عطرهای مردانه جهان ادکلن بلو شنل است. این عطر در سال 2010 توسط برند مشهور شنل طراحی و روانه بازار شد. این ادکلن به آقایان شیک‌پوش و جنتلمن پیشنهاد می شود. جالب است بدانید که این عطر با شعار غیرقابل پیش‌بینی باشید به بازار آمد و در بسیاری از نظرسنجی‌ها جز بهترین عطرهای جهان به شمار می آید. عطر Bleu de Channel در گروه بویایی معطر چوبی قرار دارد و نت‌های بویایی تشکیل دهنده آن عبارتند از:

  • نت‌های اولیه: لیمو – ترنج – گریپ فروت – گشنیز – فلفل صورتی – نعناع – ترکیبات آلدهیدی
  • نت‌های میانی: جوز هندی – زنجبیل – ملون
  • نت‌های پایانی: چوب صندل سفید – کهربا – گل لادن – نعناع هندی

کلام پایانی

امیدواریم تا اینجا پاسخ سوال «چه عطری بزنم که همه جذبم بشن» را یافته باشید! در این مطلب سعی بر آن بود که بهترین عطرهایی که با توجه به شخصیت‌تان می تواند شما را جذاب‌تر کند معرفی شوند. به نظر شما کدام یک از این عطرها بهترین گزینه برای انتخاب است؟ شما گزینه بهتری را مد نظر دارید؟! اگر اینطور است حتما در قسمت نظرات آن را معرفی کنید.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *