زبان چرب زبان
بهداشت و سلامت خانواده

بلیچینگ دندان چقدر ماندگاری دارد

از روش‌ های زیبایی و سفید کردن دندان‌ ها بلیچینگ دندان می‌ باشد که خواهد توانست لبخندی زیبا را به شما ببخشد و نیز بر زیبایی چهره‌ تان اضافه نماید.

اما نکته‌ ای که وجود دارد این است که هر چیزی مدت‌ زمان به خصوصی دارد و اثر بلیچینگ هم دائمی نیست و با یک جلسه نمی‌ توانید تا آخر عمر تان از دندان‌ هایی سفید و زیبا برخوردار شوید و حداقل به سالی یک‌ بار ترمیم نیازمند است.

عوامل زیادی وجود دارند که پاسخ به سوال بلیچینگ دندان چقدر ماندگاری دارد را به‌ خوبی روشن می‌ کند.

– یکی از این عوامل برند محصولاتی است که شما انتخاب یا خریداری می‌ کنید، پس دقت داشته باشید که از هر محصولی به‌ صرف تبلیغات زیاد و یا گفته ی پزشک استفاده نکنید و قبل‌ از هر چیز تحقیقات خوبی در این زمینه انجام دهید.

– سبک زندگی شما عامل مهم دیگری است که نمی‌ توان از آن غافل شد چون دندان‌ های شما همان چیزی را نشان می‌ دهند که مصرف کرده‌ اید.

اگر زیاد اهل خوردن نوشیدنی‌ ها و غذا هایی باشید که رنگدانه ی زیادی دارند مثل قهوه و سس گوجه‌ فرنگی بلیچینگ دندان شما زیاد دوام نمی‌ آورد و دوباره به رنگ قبلی خود باز می‌ گردد.

– سیگار مورد دیگری است که علاوه‌ بر مضر بودن برای سلامت شما لکه‌ های قهوه‌ ای و زرد رنگی را بر روی دندان به‌ جا می‌ گذارند که بلیچینگ دندان هم نمی‌ تواند ماندگاری زیادی در این صورت داشته باشد.

در نهایت برای اندازه‌ گیری میزان ماندگاری بلیچینگ دندان باید تمامی این موارد را در نظر گرفت.

 

معرفی انواع انواع بلیچینگ

برای انجام بلیچینگ دو روش وجود دارد که در ادامه به بیان کلی آنها خواهیم پرداخت:

۱- home bleaching : در روش نخستین دندانپزشک شما ابتدا کاری که می‌ کند معاینه ی دقیق دندان‌ هایتان است و بعد از بررسی‌ های اولیه مناسب با دندان‌ های شما یک قالب خواهد ساخت.

زمانی‌ که این قالب آماده شد می‌ توانید از آن در منزل استفاده کنید تا دندان‌ های خود را سفید نمایید، اما رعایت نکات بهداشتی در این‌ باره ضروری است.

۲- office bleaching : این روش در داخل مطب دندان‌ پزشکی و توسط خود دندانپزشک انجام می‌ شود. اگر می‌ خواهید دندان‌ هایتان زود تر سفید شود روش دوم راحت‌ تر است و در مدت‌ زمانی کمتر صورت می‌ گیرد. در واقع شما اطمینان خاطر بیشتری در آفیس بیلچینگ خواهید داشت.

همچنین میزان و درجه ی سفیدی دندان در این روش بسیار بیشتر از روش اول یعنی هوم بلیچینگ است و به‌ نظر می‌ آید با توجه به اینکه هزینه‌ ی بیشتری را باید برای انجام آفیس بلیچینگ پرداخت کنید و این کار مستقیما و زیر نظر دندانپزشک و تنها در دو جلسه انجام می‌ شود و نیز وجود امکانات بیشتر بهترین نوع بلیچینگ است که می‌ توانید آن را با خیالی آسوده انتخاب کنید.

ماندگاری بلیچینگ دندان

در حال‌ حاضر یکی از مشکلاتی که به‌ ویژه در میان جوانان بسیار زیاد شده‌ است تغییر رنگ دندان‌ ها با گذشت زمان است که بسیاری از افراد برای برطرف‌ شدن این مسئله به سراغ روش‌ های زیبایی مثل کامپوزیت و لمینت می‌ روند.

ولی در این‌ میان کسانی هستند که تمایل دارند تا راه‌ های ساده‌ تر را امتحان کنند و یا اینکه به دلیل بودجه ی محدود تری که دارند نمی‌ توانند هزینه ی زیادی برای زیبایی دندان‌ هایشان پرداخت نمایند.

در نتیجه بلیچینگ دندان را انتخاب می‌ کنند. بلیچینگ به دو روش انجام می‌ شود که در روش هوم بلیچینگ همان‌ طور که از نامش مشخص است دندانپزشک با استفاده از قالبی که از دندان‌ های فرد می‌ سازد در داخل خانه قابلیت استفاده دارد آن‌ هم طبق دستوری که دندانپزشک می‌ دهد به گونه‌ ای که به لثه‌ ها هیچ آسیبی وارد نشود.

 

در روش دیگر که به نام آفیس بلیچینگ شناخته می‌ شود در مطب و فقط توسط دندانپزشک زیبایی قابلیت اجرا شدن را دارد. در این روش دندان‌ های شخص ۲ تا ۳ درجه سفید تر و روشن‌ تر از گذشته می‌ شود.

شاید تصور کنید که بلیچینگ دندان از راهکار های دائمی سفید شدن دندان است ولی در واقع اینطور نیست و دوام بلیچینگ دندان در افراد مختلف کاملاً متفاوت است اما بازه ی زمانی ۶ ماه تا ۲ سال را می‌ توان گفت بلیچینگ ماندگاری خواهد داشت.

نکات مهم در ماندگاری بلیچینگ دندان

نکات مهم در افزایش ماندگاری بلیچینگ دندان مواردی را شامل می‌ شود که اگر آنها را رعایت کنید از نتیجه ی کار بسیار راضی خواهید بود:

– کشیدن سیگار و یا قلیان باید ترک شود، چون‌ که موجب تیره شدن رنگ دندان‌ ها می‌ شوند، خصوصا زمانی‌که بلیچینگ کرده باشید بیشتر باید مراقبت کنید.

– مسواک زدن دندان‌ ها کاری است که باید به‌ صورت یک برنامه ی روتین و منظم در عادات روزمره ی شما قرار بگیرد.

علاوه‌ بر این استفاده از نخ دندان بعد از صرف غذا هم به ماندگاری بلیچینگ بسیار کمک‌ کننده خواهد بود. – تا ۲۴ ساعت بعد از انجام بلیچنگ دندان به‌ هیچ‌ وجه خوراکی‌ هایی که رنگی هستند را مصرف نکنید.

در سراسر جهان افراد زیادی علاقه‌ مند به نوشیدن مایعات گرم همچون چای، قهوه و نسکافه هستند که اگر شما هم جزو همین افراد می‌ باشید باید حتما بعد از مصرف آنها دندان‌ های خود را مسواک بزنید.

– کسانی که کار بلیچینگ را برای دندان‌ های خود انجام می‌ دهند باید از رژیم غذایی خاص استفاده کنند و مصرف مواد غذایی مثل مرغ، ماهی، نان سفید، برنج، گل‌ کلم، شیر و پاستا را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهند.

در شروع کار خوب است تا به شکل هفتگی و بسیار منظم به دندانپزشک خود مراجعه نمایید تا با بررسی وضعیت دندان‌ هایتان شما را از سلامت آنها با خبر سازد.

مزایا و معایب بلیچینگ دندان

مزایا بلیچینگ دندان عبارت هستند از:

– این روش یکی از ساده‌ ترین روش‌ ها جهت سفید کردن دندان محسوب می‌ شود که علاقه‌ مندان به این کار می‌ توانند آن را انجام دهند.

– بلیچینگ دندان از روش های کاملاً بی‌ خطر است که با اطمینان کامل می‌ توانید انتخابش کنید. این شیوه ی سفید کردن دندان نسبت‌ به کامپوزیت و لمینت که قیمت گزافی دارد بسیار ارزان‌ تر تمام خواهد شد و برای کسانی که می‌ خواهند هزینه ی کمتری را برای روشن‌ شدن دندان‌ هایشان بپردازند از هر جهت مناسب‌ تر است.

معایب بیلیچینگ دندان شامل این موارد می‌ شود:

– در روش بلیچینگ دندان شما نمی‌ توانید از نتیجه آگاهی داشته باشید و این امر کاملاً غیر قابل‌ پیش‌ بینی است و به عوامل زیادی مثل سن‌ و سال شخص، عامل وراثت، لکه‌ های دندان و غیره بستگی خواهد داشت.

– ممکن است در یک نفر نتیجه ی بلیچینگ دندان عالی باشد و در نفر دیگر تفاوت چندانی ایجاد نکند.

بلیچینگ دندان از روش‌ های سفید کردن دائمی نیست و با توجه به رژیم غذایی که هر شخص دارد احتمال تغییر رنگ دندان‌ ها نیز وجود دارد که در این‌ صورت به بازسازی و ترمیم دندان نیاز پیدا می‌ کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم موجود در سایت الو دندان راپر نمایید تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن