زبان چرب زبان
سبک زندگی

صحبتی کوتاه درباره فیلم دوئل و نقدی بر آن

سال ۲۰۲۱ شروع یک دهه‌ی جدید است. در دو دهه‌ی اول قرن بیست و یکم، سینما به جز در روزگار کرونا، هم به لحاظ کیفی و هم از نظر فروش روزهای خوبی را تجربه کرد. گرچه در حال حاضر سینماها روزگار خوبی ندارند، اما تماشای فیلمی که معرفی میکنیم می تواند کمی ما را از فکر کردن به این موضوع دور کند. این فیلم از بهترین فیلم های سالهای اخیر است.

آخرین دوئل (The Last Duel)

  • کارگردان: Ridley Scott
  • بازیگران: Matt Damon, Ben Affleck, Adam Driver, Jodie Comer
  • تاریخ اکران: ۸ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۹ دی ۱۳۹۹(

درام تاریخی که ریدلی اسکات، کارگردان بزرگ انگلیسی آن را کارگردانی کرده و اقتباسی از کتاب «آخرین دوئل: داستان واقعی محاکمه با مبارزه در فرانسه‌ی قرون وسطی» نوشته اریک جاگر است. نکته‌ی جالب اینکه فیلمنامه را دو بازیگر آن یعنی بن افلک و مت دیمون البته به همراهی نیکول هولفسنر نوشته‌اند. بن افلک نقش فرعی دارد و مت دیمون در مقابل آدام درایور و جودی کومر نقش‌های اصلی فیلم را بازی می‌کنند.

فیلم

داستان فیلم در قرن چهاردهم فرانسه در زمان شارل ششم اتفاق می‌افتد. شوالیه ژان دوکاروژ و ژاک لو گری از اعضای گارد سلطنتی دوستان صمیمی یکدیگر هستند. بعد از اینکه کاروژ متهم به تجاوز به همسر گری می‌شود آن‌ها دستور دارند که تا مرگ یکی از آن‌ها با یکدیگر مبارزه کنند. سال ۲۰۱۵ بود که اعلام کردند قرار است این پروژه ساخته شود.

اول کار فرانسیس لارنس، کارگردان سری فیلم‌های «بازی گرسنگان» قرار بود آن را بسازد. اما فیلم پیش نرفت تا اینکه سکان آن سال ۲۰۱۹ به دست ریدلی اسکات سپرده شد. کارگردانی که درام تاریخی مثل «گلادیاتور» را در کارنامه‌اش دارد. فیلمبرداری فیلم در بورگاندی فرانسه صورت گرفته است و در زمره بهترین فیلم های دنیا قرار میگیرد.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *