زبان چرب زبان
موفقیت

9 روش برای ترک اعتیاد به تلفن همراه

مهم نیست که اعتیاد چقدر خفیف یا شدید باشد، در اینجا 9 راه برای غلبه بر آن به شما کمک می کند.

اگر نکات را اجرا کنید، تضمین می کنم که این عادت را ترک خواهید کرد. علاوه بر این سعی کنید قبل خرید گوشی از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید زیرا اگر تلفن همراه اصلی نخرید دچار مشکل هایی بیشتر از اعتیاد به گوشی می شوید و ممکن است اطلاعات شخصی خود را از دست بدهید. به همین منظور لازم است مهارت فهمیدن اصل بودن گوشی اندوریدی را فرا بگیرید.

1. چت های گروهی خود را بی صدا کنید.

من تمام چت های گروهی Whatsapp خود را به جز چت گروه خانواده ام بی صدا کرده ام. به این ترتیب، در طول روز مورد بمباران پیام‌ها قرار نمی‌گیرم.

اگر مانند اکثر مردم هستید، پیام هایی که از چت های گروهی خود دریافت می کنید به زمان حساس نیستند. بنابراین خوب است اگر فقط چند بار در روز پیام ها را بخوانید.

علاوه بر این، بی صدا کردن چت های گروهی شما یک جایگزین مودبانه تر برای ترک ناگهانی گروه ها است.

2. فقط سه بار در روز به پیامک پاسخ دهید.

جدا از پیامک های فوری خانواده و دوستان نزدیک، بلافاصله پاسخ ندهید. می‌دانم که وسوسه پاسخ فوری بسیار عالی است، اما باید در مقابل آن مقاومت کنید.

چرا؟

زیرا پاسخ دادن به پیام‌های متنی به‌صورت دسته‌ای کارآمدتر است تا یک بار.

توصیه می کنم یک بار صبح، یک بار بعد از ظهر و یک بار در شب به پیام ها پاسخ دهید. این کار به طور کلی در وقت شما صرفه جویی می کند و از بررسی اجباری تلفن خود برای پاسخ دادن به پیام ها جلوگیری می کند.

این در راستای هدف بزرگتر است: از بین بردن وابستگی و اعتیاد به گوشی هوشمندتان.

3. قبل از خواب گوشی خود را خاموش کنید.

بدون تلفن همراه

قبل از رفتن به رختخواب گوشی خود را خاموش کنید و بگذارید بیرون از اتاق خواب شما شارژ شود. استفاده از تلفن در نیمه های شب می تواند وسوسه انگیز باشد، اما اگر تلاش زیادی برای رسیدن به تلفن خود لازم باشد، این کار را نمی کنید.

اگر به توصیه من عمل کنید، باید در حالت نیمه بیدار از اتاق خود خارج شوید. در مرحله بعد، باید 30 ثانیه منتظر بمانید تا گوشی شما بوت شود. بنابراین احتمالاً به جای آن دوباره به خواب می روید – این همان کاری است که به هر حال باید انجام دهید.

تقریباً می توانم بشنوم که می گویید: «من نمی توانم این کار را انجام دهم، دانیل. من از تلفنم به عنوان ساعت زنگ دار استفاده می کنم. اگر تلفن من بیرون از اتاق خوابم باشد، صبح زنگ ساعت را نمی شنوم.” فهمیدن اصل بودن گوشی اندروید

اگر این شما هستید، نکته شماره 10 را برای راه حل بخوانید.

4. از یک ساعت زنگ دار واقعی استفاده کنید.

به نظر می رسد همه از تلفن خود به عنوان ساعت زنگ دار استفاده می کنند، درست است؟ خوب، شما می توانید متفاوت باشید و به جای آن از یک ساعت زنگ دار واقعی استفاده کنید.

به این ترتیب، هیچ بهانه ای برای تمرین نکردن نکته 9 نخواهید داشت. این بدان معناست که شما همچنین در راه مبارزه با اعتیاد به گوشی هوشمند خود خواهید بود.

5. قبل از شروع کار، گوشی خود را حداقل 10 قدم دورتر از خود قرار دهید.

بهتر است تلفن خود را بیرون از اتاقی که قصد دارید در آن کار کنید قرار دهید. برای از بین بردن کامل وسوسه، تلفن خود را خاموش کنید – یا حداقل به حالت هواپیما بروید.

اریک آلتمن، استاد روانشناسی در دانشگاه ایالتی میشیگان، دریافت که وقفه 2.7 ثانیه ای میزان خطای شما را در محل کار دو برابر می کند.

بنابراین از نکته 11 استفاده کنید تا کارتان سریعتر و بهتر انجام شود.

6. از برنامه ها برای ردیابی و محدود کردن استفاده از تلفن هوشمند خود استفاده کنید.

این برنامه ها در پس زمینه اجرا می شوند، بنابراین حواس شما را پرت نمی کنند.

منبع

در اینجا چند برنامه مفید وجود دارد:

RescueTime (اندروید و iOS). این برنامه به شما کمک می‌کند الگوهای استفاده از تلفن خود را درک کنید، بنابراین می‌دانید چگونه کارآمدتر شوید. این به شما تفکیک دقیقی از مدت زمان استفاده از برنامه های مختلف را ارائه می دهد.

AppDetox (اندروید). AppDetox به شما امکان می دهد قوانین استفاده از تلفن را تنظیم کنید. به عنوان مثال، می‌توانید هر روز بعد از ساعت 8 شب از باز کردن برنامه ایمیل خود جلوگیری کنید. یا می‌توانید تعداد دفعاتی را که برنامه پیام‌رسانی متنی خود را در روز باز می‌کنید، در میان انواع دیگر محدودیت‌ها محدود کنید.

7. ساعت ببندید تا نیازی به چک کردن گوشی خود نداشته باشید.

ساعت دیجیتال

احتمالاً از تلفن خود برای اعلام زمان استفاده می کنید. اما مطمئنم این اتفاق قبلا برای شما هم افتاده…

نگاهی به گوشی خود می اندازید تا ببینید ساعت چند است. با انجام این کار، سیل اعلان ها و پیام های متنی فیس بوک را مشاهده می کنید. شما شروع به مرور آنها می کنید و در یک چشم به هم زدن 15 دقیقه می گذرد.

و تنها کاری که می خواستید انجام دهید این بود که دو ثانیه زمان را بررسی کنید.

یک راه برای جلوگیری از این اتفاق چیست؟

ساعت ببند به همین سادگی است، واقعا.

8. تصمیم خود را به دیگران بگویید و از آنها کمک بگیرید.

اگر به دیگران درباره تصمیم خود برای ترک اعتیاد گوشی هوشمند خود بگویید و از آنها کمک بخواهید، احتمال موفقیت شما بیشتر است.

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید:

دوستان و خانواده خود را در مورد تصمیم خود مطلع کنید و از آنها بخواهید هفته ای یک بار با شما تماس بگیرند.

قبل از شروع به کار، تلفن خود را به یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده بدهید.

به دوست خود بگویید که هر بار که به برنامه خود پایبند نیستید، 10 دلار به او می دهید.

دوستی را پیدا کنید که به گوشی هوشمند خود نیز معتاد باشد و او را متقاعد کنید تا در ترک این عادت به شما بپیوندد.

9. گوشی خود را با یک رمز عبور طولانی و آزار دهنده قفل کنید.

اکثر مردم یک رمز عبور کوتاه تعیین می کنند تا بتوانند به سرعت قفل گوشی خود را باز کنند. اما اگر می خواهید اعتیاد به گوشی هوشمند خود را کاهش دهید، به جای آن یک رمز عبور طولانی تعیین کنید.

آن را حداقل 15 کاراکتر داشته باشید و نمادها و حروف بزرگ را در آن بگنجانید. (این نوع رمز عبور را هم برای گوشی های اندروید و هم برای آیفون می توانید تنظیم کنید.)

ناراحتی باز کردن قفل تلفن به این معنی است که شما بی خیال از تلفن خود استفاده نمی کنید.

ختم کلام :

هدف از گوشی‌های هوشمند این است که به ما کمک کنند زندگی بهتر و سازنده‌تری داشته باشیم. اما وقتی تسلیم اعتیاد به گوشی‌های هوشمند می‌شویم، برده تلفن خود می‌شویم. این بر روابط، کار و زندگی ما تأثیر می گذارد.

با استفاده از 15 نکته در این مقاله، این اتفاق نمی افتد. علاوه بر این، ما زمان و انرژی بیشتری برای ایجاد روابط معنادار، خدمت به دیگران و کمک به جامعه خود خواهیم داشت.

همه اینها به این دلیل است که چشمان ما به طور مداوم به یک صفحه نمایش کوچک و درخشان نمی چسبند.

 

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *