زبان چرب زبان
موفقیت

همه چیز درباره تحصیل رشته دندانپزشکی در اروپا

اگر در حال خواندن این مقاله‌اید، احتمالاً مایل به تحصیل رشته دندانپزشکی در اروپا هستید. از تصمیمی که گرفته‌اید نترسید زیرا ما در مورد برخی از بهترین دانشکده‌های دندانپزشکی در اروپا، شرایط ورود به آنها و همچنین کشورهایی با پایین‌ترین هزینه های تحصیل در اروپا به شما اطلاعات کاملی را ارائه خواهیم کرد. همچنین از طریق ارتباط با مشاوران ما می‌توانید راهنمایی کاملی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در اروپا بدست آورید.

چرا باید در اروپا دندانپزشکی بخوانیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که افراد تمایل دارند که در اروپا رشته دندان پزشکی را تحصیل کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب کشورهای اروپایی برای تحصیل دندانپزشکی، نرخ پذیرش بالاتر دانشکده‌های دندانپزشکی اروپایی است. در حقیقت اگر در اروپا در رشته دندانپزشکی تحصیل کنید،  مدرک شما در سراسر جهان شناخته می‌شود. همچنین اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا فرصتی عالی برای همه کسانی که می‌خواهند پس از تحصیل در خارج از کشور کار کنند، فراهم می‌کند. در اینجا لیستی از دیگر مزایای تحصیل رشته دندانپزشکی در اروپا را گردآوری کرده‌ایم.

امکان سفر و تقویت مهارت‌های زبان

اگر بخواهید در اروپا دندانپزشکی بخوانید، احتمالاً  هر ماه در حال سفر خواهید بود. وقتی دانشجوی دندانپزشکی در یک کشور اروپایی هستید، این شانس را دارید که به کشورهای اطراف سفر کنید، فرهنگ‌ها را کشف کنید و از دیدن مکان‌های دیدنی در سراسر اروپا لذت ببرید. شوراهای دانش‌آموزی و همچنین سازمان‌های غیردولتی اغلب سفرهایی را برای دانشجویان بین المللی ترتیب می‌دهند تا بتوانند بهتر با کشور میزبان سازگار شوند و احساس کنند که در خانه خود هستند.

همچنین تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور به شما این امکان را می‌دهد که  مهارت‌های انگلیسی خود را ارتقا دهید. وقتی تمام سخنرانی‌های شما به زبان انگلیسی است و همه همکاران شما فقط به زبان مادری و انگلیسی صحبت می‌کنند، شما چاره‌ای ندارید جز اینکه به زبان انگلیسی صحبت کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید بر مهارت‌های انگلیسی خود مسلط شوید، تحصیل رشته دندانپزشکی در اروپا را انتخاب کنید و به زودی هنگام صحبت با سایر خارجی‌ها خجالتی نخواهید بود.

هزینه های پایین زندگی و شهریه در اروپا

تحصیل در خارج از کشور در اروپا همیشه به معنای پرداخت هزینه‌های گزاف برای تحصیلات عالی شما نیست! در مقابل، برخی از بهترین دانشکده‌های دندانپزشکی در اروپا دارای شهریه پایین هستند  که به شما این امکان را می‌دهند که بدون درخواست وام دانشجویی در رشته دندانپزشکی تحصیل کنید. علاوه بر این، برخی از دانشگاه‌های پزشکی  بورسیه‌هایی را ارائه می‌دهند  که می‌تواند به شما کمک کند تا بر مشکلات مالی که ممکن است در طول تحصیل در اروپا تجربه کنید، غلبه کنید. در واقع همه کشورهای اروپایی فوق العاده گران نیستند.

شرایط ورود و تحصیل دندانپزشکی در اروپا

بهترین دانشکده‌های دندانپزشکی در اروپا شرایط ورودی خاصی دارند که قبل از درخواست باید رعایت کنید. اگر می‌خواهید در اروپا در رشته دندانپزشکی تحصیل کنید، معمولاً باید نمرات مناسبی را در زیست شناسی و شیمی دیپلم دبیرستان خود داشته باشید. بسته به سطح دانشگاه، آزمون های پذیرش و همچنین سطح دشواری آنها ممکن است متفاوت باشد. البته نگران نباشید دانشگاه‌های زیادی در اروپا وجود دارند که متقاضیان را حتی اگر دانشجوی مستقیم نباشند، می پذیرند.

بهترین دانشکدههای دندانپزشکی در اروپا کدامند؟

اگر مایل به تحصیل در رشته دندانپزشکی در اروپا هستید، باید در مورد بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی اروپا تحقیق کنید. در اینجا لیستی از دانشگاه‌های دندانپزشکی را که در آنها به زبان انگلیسی امکان تحصیل وجود دارد را معرفی می‌کنیم. شهریه این دانشگاه‌ها پایین و میزان قبولی آن‌ها بسیار بالاست. به هر دانشگاه نگاهی بیندازید و شرایط ورود آن را بررسی کنید. تحصیل در خارج از کشور یک چالش است، آن را دست کم نگیرید!

تحصیل رشته دندانپزشکی در اروپا در دانشگاه پزشکی پلوودیو

دانشگاه پزشکی Plovdiv  یکی از معتبرترین دانشگاه های پزشکی در اروپا است که دارای یک پردیس کاملاً جدید در دانشکده دندانپزشکی خود است! سال تحصیلی از اکتبر شروع می‌شود. دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه پزشکی پلوودیو باید  4000 یورو در هر ترم بپردازند و در دوره های کارآموزی در بیمارستان‌های داخل و اطراف محوطه دانشگاه شرکت کنند. افرادی که در رشته دندانپزشکی در دانشگاه پزشکی پلوودیو تحصیل می‌کنند با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل می شوند و مدرکی را دریافت می‌کنند که در اروپا معتبر است. از این رو، اگر رویای شما کار در خارج از کشور است، دانشگاه پزشکی پلوودیو یک فرصت عالی است که نباید آن را از دست بدهید! تعداد بالای دانشجویان بین المللی که هر ساله در دانشگاه پزشکی پلوودیو پذیرش می‌شوند، فضای دانشگاه را چند فرهنگی می‌کند و به شما امکان می‌دهد با افرادی از اروپا، آسیا، آفریقا، اتریش و حتی آمریکا ملاقات کنید! افرادی که می‌خواهند در دانشگاه پزشکی پلوودیو تحصیل کنند باید در یک آزمون ورودی در رشته زیست شناسی و شیمی شرکت کنند.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه ماساریک

تحصیل پزشکی در جمهوری چک و دانشگاه ماساریک یک برنامه کارشناسی ارشد 5 ساله در رشته دندانپزشکی ارائه می‌دهد. هدف از برنامه کارشناسی ارشد دندانپزشکی این است که دانشجویان را به صورت عملی برای دندانپزشک شدن آماده کند تا آنها بتوانند در سطح حرفه‌ای با توجه به دانش فعلی و مطابق با مقررات قانونی و قوانین دندان شناسی فعالیت کنند. تحصیل دندانپزشکی در 10 ترم و بر اساس گذراندن تدریجی دانشجو در موضوعات نظری، پیش بالینی و بعد بالینی انجام می‌شود.

تحصیل رشته دندانپزشکی در اروپا در دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز جمهوری چک

پس از اتمام دوره 5 ساله دندانپزشکی، فارغ التحصیلان به صورت عملی و تئوری برای کار مستقل در زمینه دندانپزشکی و همچنین برای شروع آموزش برای اخذ گواهینامه در تخصص‌های خاص در دندانپزشکی و یا ارتودنسی آماده می‌شوند. فارغ التحصیلان برای فعالیت در کلینیک‌های دندانپزشکی دانشکده، احتمالاً در چارچوب تحصیلات تکمیلی، آماده خواهند شد.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه  Palacký Olomouc

دانشگاه پالاتسکی Palacký Olomouc  یک برنامه تحصیلی 5 ساله در دندانپزشکی ارائه می‌دهد. روش تدریس سنتی است و اکثر دانشکده‌های پزشکی در اروپای مرکزی به همین ترتیب انجام می‌شوند. این برنامه تحصیلی از سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) استفاده می‌کند، بنابراین به دانشجویان اجازه می‌دهد بخشی از تحصیل خود را در خارج از کشور در دانشگاه‌های همکار در اروپا بگذرانند.

وامهای دانشجویی برای دانشکدههای دندانپزشکی در اروپا

رویای شما تحصیل در رشته پزشکی دندانپزشکی در اروپا است اما نمی‌توانید هزینه‌های آن را بپردازید؟ بسیاری از افرادی که در رشته دندانپزشکی تحصیل می‌کنند برای حل این مشکل درخواست وام دانشجویی می‌کنند. معمولاً هر داوطلب باید مدارک خود را به بانک تحویل دهد. برخی از آنها شامل سابقه اعتباری شما و مدرکی است که نشان می‌دهد شما دانشجوی معمولی در دانشکده هستید که در آن ثبت نام کرده‌اید و همچنین مجوز اقامت دارید.

سخن آخر

هر ساله، دندانپزشکان به میلیون ها نفر کمک می کنند تا لبخند بزنند. به عنوان یک دانشجوی دندانپزشکی، نحوه تشخیص، حفظ و بهبود سلامت دهان و دندان بسیار مهم است و باید در دانشگاه به خوبی آن را فرا بگیرید. همچنین تحصیل دندانپزشکی زیبایی به افراد کمک می‌کند از طریق جراحی زیبایی دهان، لثه و دندان‌هایشان اعتماد به نفس و جذابیت بیشتری داشته باشند. قبل از اینکه یک دندانپزشک واجد شرایط شوید، ترکیبی از پزشکی، علم، مهارت‌های مردمی و بسیاری از رشته‌های دیگر را یاد می‌گیرید و به کار می‌برید؛ فرآیندی که معمولاً پنج سال یا بیشتر طول می کشد. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در رشته دندان پزشکی در اروپا با مشاوران ما تماس بگیرید.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *