زبان چرب زبان
بهداشت و سلامت خانواده

با انالیز بدن برای لاغری سیر تا پیاز وضعیتتو پیدا کن

چکیده : تا حالا از آنالیز بدن برای لاغری استفاده کردی؟ تو این محتوا بررسی میکنیم که چطوری با آنالیز بدن لاغر کنیم.

انالیز بدن برای لاغری

انالیز بدن برای لاغری از اهمیت زیادی برخوردار است اگر یک بار به مطب دکتر تغذیه یا کلینیک پزشکی که درمان های لاغری انجام میدهند مراجعه کرده باشید حتما تا حدودی با کار این دستگاه اشنا هستید انالیز بدن برای تعیین شیوه ی درمان یکی از بهترین روش ها برای درمان و لاغری تخصصی هست زیرا نحوه لاغر شدن و معنای لاغری برای هر کس به نسبت قد و وزن و سن متفاوت است.

شاخص bmi چیست؟

نشان دهنده توده های بدنی است که بیان گر درصد چربی بدن است سازمان بهداشت جهانی این شاخص را وزنه ای برای سنجیدن لاغری چاقی افراد معین کرد Bmi شاخص

: بی ام ای با تقسیم وزن (کیلوگرم) بر مجذور قد (قد به توان 2 بر اساس سانتیمتر) بدست میاید هر چقدر این عدد زیاد تر باشد یعنی بدن شما چربی های بیشتری داردBmi نحوه حساب کردن

در مراحل درمان یا در ابتدای شروع درمان این مسئله بسیار حائز اهمیت است که بتوانید بفهمید ایا در مسیر درستی قرار دارید و با کنار هم گذاشتن شاخص بی ام ای در مقاطع زمانی مختلف میتوانیم بفهمم ایا در مسیر درستی قدم گذاشتیم یا خیر.

دستگاه انالیز بدن inbody چیست؟

وسیله ای است که به کمک ان معیار های زیادی مانند وزن ، توده چربی، مقدار اب بدن، استخوان ها،املاح بدن،درصد عضلات،کمبود وزن،اضافه وزن و… با پیشرفت علم تغذیه پزشکان و دانشمندان دریافتند اطلاعات که دستگاه انالیز بدن ارائه میکند Inbody دستگاه کامل تر و دقیق تر و کاربردی تر است به نسبت شاخص بی ام ای زیر پزشکان و دانشمندان یک نظر موافق اند که شاخص توده بدنی یا بی ام ای نگاه کلی در لاغری و چاق بودن افراد دارد و شرایط افراد مانند ورزشکار بودن یا نبودن و …. در نظر نمیگیرد.

اما  این دستگاه آنالیز بدن برای لاغری بسیار اطلاعات تخصصی تری را در اختیار پزشک معالج میگذارد.

قبل از انالیز بدن حتما به این موارد عمل کنید

برای گرفتن گزارش استاندارد از این دستگاه حتما موارد زیر را انجام دهید زیرا گرفتن گزارشی غیر استاندارد در نهایت به رژیم غذایی یا … شما لطمه میزند

1-قبل از انجام تست مایعات زیادی نخورده باشید و بدنتان خشک باشد یعنی تا ساعاتی قبل از انجام این ازمایش بهتر است حمام یا استخر نرفته باشید.

2-قبل از انجام تست دست و پا های خود را برای اطمینان بیشتر خشک کنید زیرا نحوه کار کرد دستگاه این است که حسگر ها به پا ها و دست ها وصل است.

3-بهتر است وقتی روی دستگاه هستیم قبلش تا جایی که میشود لباس ها را در اورد و وزن خود را به وزن طبیعی خود برسانیم زیرا در غیر اینصورت احتمال خطا دستگاه زیاد میشود.

4- همچنین توصیه میشود زنان باردار در دوران بارداری این ازمایش را ندهند زیرا وزن انها دقیق نیست و احتمال خطای دستگاه به شدت افزایش پیدا میکند.

5-تا چند ساعت قبل از انجام ازمایش بهتر است ورزش نکنید.

6-این ازمایش برای کسانی که در بدن خود هر گونه شئ خارجی دارند ممنوع است مانند:ترکش پروتز و …

7-قبل از انجام آنالیز بدن نوشیدن مایعات کافئین دار چایی و قهوه و نوشیدنی های الکلی ممنوع است.

8-بهتر است تست آنالیز بدن را موقعی که ناشتا هستید بدهید.

9-مطمئن شوید هنگام آزمایش هیچگونه زیورآلات و اشیا خارجی همانطور که بالا ذکر شد به همراه نداشته باشید.

 

دستگاه انالیز بدن به ما چه اطلاعاتی میدهند؟

1-ترکیبات بدن مانند: مقدار چربی – وزن -مقدار آب در بدن-مقدار و مقدار مواد الی بدن و …

2-تشخیص اضافه وزن یا سو تغذیه: با در کنار هم گذاشتن چندین پارامتر در آخر همچین گزارشی هم این دستگاه میدهد.

3-نسبت دور کمر به باسن: این میزان اگر در مردان بالای 1 باشد نشان دهنده این است که توده های چربی بدن زیاد و احتمال گرفتن بیماری های خطرناک(کبد چرب و …) و مرگ زیاد است.

4- این دستگاه اطلاعات دیگری مانند : محیط ماهیچه وسط بازو،محیط وسط بازو و …به ما میدهد که هر کدام قسمتی از بدن شما رو تحلیل کرده است.

کلام اخر

در این مقاله سعی شد که اطلاعاتی به اطلاعات شما اضافه شود و مفید برای خواننده این مطلب واقع شود در اخر لازم به ذکر هست برای لاغری نیاز است شما از پزشک متخصص یا کلینیک معتبری که با اخرین تکنولوژی ها روز دنیا مجهز شده است استفاده کنید. امید است با خواندن این مقاله هر گونه سوالی در رابطه با انالیز بدن بی ام ای و بقیه پارامتر ها داشتید رفع شده باشد.

منبع : کلینیک زیبایی لادن

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *