زبان چرب زبان
بهداشت و سلامت خانواده

ایا دکو کرم بهتر است یا پودر دکلره؟

دکوکرم یا پودر دکلره دو محصول و لوازم آرایشی مو هستند که هر دو در زمینه بی­رنگ کردن مو بکار می‌­روند حال می­‌خواهیم بدانیم برای روشن کردن مو آیا دکوکرم بهتر است یا پودر دکلره. پودر دکلره الانزا حاوی مواد شیمیایی است که با ترکیب شدن با اکسیدان رنگدانه‌­های طبیعی مو را از بین برده و موها را تا چند درجه روشن‌­تر می‌­کند. در صورتی که از مواد بی‌­کیفیت یا غیراستاندارد استفاده شود موها دچار سوختگی یا ریزش می­‌گردد؛ همچنین این محصول در دو رنگ آبی و سفید برای سفید یا بی­رنگ کردن موهای سر استفاده می­‌شود. دکوکرم یا کرم دکلره نیز که برای همین منظور استفاده می­‌شود با اکسیدان ترکیب و تا پایه‌­های مختلف می­‌توانند موها را روشن‌­تر کنند اما برای دانستن این که آیا دکوکرم بهتر است یا پودر دکلره در ادامه ما را همراهی کنید.

دکوکرم چیست؟

دکلره کردن مو با مواد پودری یا کرمی نیاز به دانش و تجربه دارد و توصیه می­‌شود برای بی­رنگ کردن مو به سالن­‌های آرایشی معتبر مراجعه کنید مگر این که خودتان مهارت این کار را در منزل داشته باشید و همین ­طور بدانید که چه نوع دکلره‌­ای را با توجه به جنس و رنگ موی خود انتخاب کنید. در جواب این که آیا دکوکرم بهتر است یا پودر دکلره بهتر است با ویژگی­‌های هر ماده آشنا شوید تا راحت‌­تر بتوانید تصمیم بگیرید. کرم دکلره محصولی جدیدتر از نوع پودری می­‌باشد که میزان آسیب‌­پذیری کمتری در مقایسه با آن دارد. دکوکرم حاوی روغن­‌های گیاهی جوجوبا و آرگان و مواد مراقبتی برای عدم سوختگی موها، تقویت و خوش حالت کردن موها می­‌باشد. کرم دکلره در مقایسه با پودر دکلره قدرت و سرعت کمتری برای بی‌­رنگ کردن موها دارد و شاید اگر از برخی از آرایشگران یا مصرف­‌کنندگان بپرسید آیا دکوکرم بهتر است یا پودر دکلره بدلیل قدرت ضعیف‌­تر آن پودر دکلره را مناسب‌­تر بدانند اما در حقیقت دکوکرم بدلیل فرمولاسیونی که دارد ایمنی و سازگاری بهتری با ساختار مو دارد.

پودر دکلره خوب چه ویژگی­‌های باید داشته باشد؟

شاید یکی از دلایلی که افراد با این سؤال که آیا دکوکرم بهتر است یا پودر دکلره مواجه می­‌شوند انتخاب یا استفاده نادرست یکی از محصولات و توجه نکردن به نکات مراقبتی باشد. پودر دکلره یکی از شناخته‌­ترین لوازم آرایشی در ایران است بنابراین شناخت کیفیت آن بدلیل این که به سلامت پوست و مو ارتباط پیدا می‌­کند بسیار حائز اهمیت است. از جمله ویژگی­‌هایی که باید این محصول داشته باشد این است که وقتی آن را درون یک ظرف، خالی می­‌کنیم گرد و غباری نداشته باشد و زمانی که با اکسیدان مخلوط می­‌کنیم کف نکند. همچنین حرارت زیادی را برای سر تولید نکند، گاز نداشته باشد، سوزش ایجاد نکند، موها را دچار ریزش و سوختگی نکرده و باعث وزوز شدن و خشکی موها نگردد. علاوه بر آن، برای حفظ سلامت پوست و مو پودر دکلره­‌ای که دارای چربی باشد مناسب­‌تر است زیرا تا حد زیادی جلوی آسیب‌­دیدگی مو را می­‌گیرد. با تمامی این توضیحات بطور دقیق نمی­‌توان به این سؤال پاسخ داد که آیا دکوکرم بهتر است یا پودر دکلره زیرا ممکن است محصولی که در اختیار شما قرار می­‌گیرد از ویژگی­‌های لازم برخوردار نباشد یا موی شما حساس و شکننده باشد.

برخی از بانوان ترجیح می­‌دهند که موهای خود را دکلره نکنند و یا از دکوکرم به خاطر این که صدمه کمتری به پوسته سر و موی سر وارد می­‌کند استفاده کنند. از آنجایی که این محصولات توسط شرکت‌­های مختلف تولید می‌­شود. زمان گذاشتن و برداشتن این محصولات بر روی مو یکسان نیست بنابراین بهتر است نوشته روی کالا را بدقت بخوانید؛ همچنین اگر موهای قوی دارید از اکسیدان شماره ۳ و اگر چنین نیست از اکسیدان شماره ۲ استفاده کنید. نکته دیگر این که چون مقاومت موی افراد یکسان نیست بهتر است هر چند دقیقه یکبار نگاهی به موهای دکلره شده بیندازید. در صورتی که مشاهده کردید مو مقاومت لازم را ندارد سریعاً موهای خود را آبکشی کنید. نکته دیگری که در دکلره کردن باید بدان توجه کنید این است که اگر مو بلوند طلایی یا یخی دوست دارید در مراحل کوتاه مدت ۱۴ روزه این کار را انجام دهید تا موهایتان استراحت کند.

استفاده از دکوکرم و پودر دکلره به صورت ترکیبی

از آنجایی که دکوکرم در از بین بردن رنگ مو قدرت ضعیف­‌تری دارد و حتی اگر در بهترین مارک‌­ها آن را خریداری کنید تا پایه ۸ مو را روشن می­‌کند می‌­توانید آن را با پودر دکلره مخلوط کنید. کسانی که موهای مشکی دارند ولی از قبل رنگ نشده‌­اند می‌­توانند دو سوم کرم دکلره را با یک سوم پودر دکلره با یکدیگر ترکیب نموده و به ازای هر ۱۰۰ گرم مواد، چند قطره روغن آرگان یا سرم تقویت­‌کننده و به همراه اکسیدان ۶ درصد به خوبی با هم مخلوط کنند و از ساقه مو شروع به استفاده از این ترکیب کنید. این محصول بدلیل این که از اکسیدان ۶ درصد استفاده می­‌شود ضرری به موها نرسانده و برای موهای ضعیف یا حساس آسیب را به حداقل می‌­رساند. بنابراین هر یک از محصولاتی که برای دکلره کردن موهایتان استفاده می‌­کنید اعم از پودر آبی یا سفید یا کرم دکلره با توجه به رنگ مو، سلامت پوست و مو، نوع برند و کیفیت محصول، رعایت نکات بهداشتی در زمان دکلره کردن و مراقبت­‌های بعد از بی­‌رنگ کردن مو می­‌تواند شما را در پاسخ به این سوال که آیا دکوکرم بهتر است یا پودر دکلره یاری کند.

خرید محصولات دکلره مو از مرجع مناسب

حال که با برخی از نکات دکلره کردن مو آشنا شدید و به این نتیجه رسیدید که آیا دکوکرم بهتر است یا پودر دکلره نوبت به انتخاب برند باکیفیت و مرکز خرید می­‌باشد. فروشگاه اینترنتی الانزا از جمله فروشگاه‌های معتبری است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ با فروش محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی و دیگر محصولات با تنوع در برند آغاز کرده و تاکنون توانسته موجب رضایت مصرف­‌کنندگان قرار گیرد. تمامی محصولات گنجانده شده در فروشگاه الانزا از ضمانت اصالت کالا برخوردار بوده و در برندهای ایرانی و خارجی با قیمت مناسب و متنوع همراه با ارائه مشخصات هر محصول قابل عرضه است. جهت مشاهده یا خرید محصولات این فروشگاه می‌­توانید به سایت https://elanza.com مراجعه کرده و در صورت تمایل با خواندن مقالات قرار گرفته در سایت بر اطلاعات خود بیفزایید. داشتن نماد اعتماد الکترونیک، ارسال به موقع سفارشات به سراسر ایران و رایگان برای خریدهای بالای ۲۵۰۰۰۰ تومان و ۷ روز فرصت برگشت کالا طبق ضوابط مندرج در سایت از دیگر امتیازات این فروشگاه می‌­باشد.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *