زبان چرب زبان
سلامتی مادران

چگونه یک برنامه تلویزیونی راه اندازی کنیم: نکاتی از جاد آپاتو و شاندا رایمز

شما یک ایده عالی برای نمایش تلویزیونی دارید. تحقیقات خود را انجام داده اید و متوجه شده اید که بازاری برای آنچه می خواهید انجام دهید وجود دارد – و اینکه چگونه می خواهید آن را انجام دهید. درخواست مشاوره کرده اید، با همکاران مشورت کرده اید و تصمیم گرفته اید که قدم بعدی را به سمت هالیوود بردارید. حالا چی؟

اجرای یک برنامه تلویزیونی برای خود نوعی هنر است. رقابت در صنعت سرگرمی سخت است، به خصوص اگر نام شناخته شده ای نباشید. سریال های تلویزیونی به دلیل اصالت، ماندگاری و سوددهی بلندمدت سفارش داده می شوند. یک طرح محکم، نقطه نظرات خلاقانه شما و همچنین نحوه جا افتادن ایده شما در بازار را نشان می دهد.

پخش برنامه تلویزیونی چیست؟

برنامه نمایش تلویزیونی یک سند جامع است که شامل لاگین لاگین (یا “پیچ آسانسور”) است. “انجیل”، که یک طرح کلی از جایی که سریال شما در فصل اول خواهد رفت را ارائه می دهد. و یک اسکریپت آزمایشی کامل شده. برخی از اسناد ارائه ممکن است در محتوایشان متفاوت باشند، اما همه باید به مدیران شبکه یا شرکت‌های تولیدی که در حال بررسی طرح هستند، ایده اصلی برنامه و همچنین سبک نوشتن شما را درک کنند. اینجا را بخوانید تا با آثار تلویزیونی مهم آشنا شوید.

۴ مولفه یک برنامه تلویزیونی

  • این خلاصه ای کوتاه از ایده برنامه تلویزیونی شما است و باید حداکثر یک یا دو جمله باشد. باید مفهوم اصلی برنامه را به وضوح نشان دهد. عبارت elevator پیج به این ایده اشاره دارد که باید به اندازه کافی کوتاه و جذاب باشد تا برای یک مدیر اجرایی در یک آسانسور تبلیغ شود. به عنوان مثال، “وینس گیلیگانس” برای فیلم AMC “برکینگ بد” ممکن است چیزی شبیه به این را خوانده باشد: تشخیص نهایی یک پدر پول دار و دوست داشتنی را به دنیای خصمانه تولید مواد مخدر غیرقانونی و انجمن های مرگبار آن هدایت می کند.
  • یک ورق. این در نیمه راه بین رزومه و نسخه فشرده ایده شما است. هدف از یک برگه دادن چیزی به مدیران پس از خروج از ساختمان است تا آنها شما را به خاطر بسپارند. مدیران در هفته صدها آهنگ را می شنوند، بنابراین ایده این است که شما با صدای واقعی خود، اولین تاثیر خوبی داشته باشید، اما یک برگه برای حفظ این تصور پس از اینکه در اطرافتان نیستید، مفید است. یک برگه باید شامل نام، اطلاعات تماس، عناصر ضروری طرح شما مانند نام، ژانر، و لاگین لاگین، یک تا سه پاراگراف کوتاه که ایده شما و آنچه را که می خواهد بیان کند، و سایر اطلاعات بیوگرافی مرتبط دیگر را شامل شود. به عنوان مثال، اگر برنامه شما در مورد کار در معدن است و پدر شما به مدت 20 سال در معدن کار کرده است، این جزئیات مرتبط خوبی است که باید در آن گنجانده شود.

  • سری کتاب مقدس. این جامع ترین بخش پیج است و باید شامل جزئیات مربوط به شخصیت ها، قوس دراماتیک استوری ها و غیره باشد. در حالت ایده آل، این صفحه نباید کم تر از هفت صفحه باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن عنوان سریال شروع کنید، و پس از آن خط داستانی. در ادامه می توانید خلاصه ای از این مجموعه را مشاهده کنید که در ادامه به آن می پردازیم. سپس باید بخشی از شخصیت های کلیدی سریال را در نظر بگیرید که چه کسانی هستند، چرا مهم هستند، چه چیزی آن ها را هدایت می کند. آن ها چگونه با دنیای سریال و دیگر شخصیت ها ارتباط برقرار می کنند؟ آیا آن ها نقص های شخصیتی دارند که آن ها را جالب می کند؟ در نهایت فراموش نکنید که لیستی از تمام اپیزودها را در فصل اول قرار دهید. دوتا سه جمله برای هر اپیزود در نظر بگیرید تا کسانی که فیلمنامه شما را می خوانند بدانند که قوس کلی چیست.
  • فیلمنامه آزمایشی. شما باید یک اسکریپت آزمایشی تمام شده ارسال کنید تا به هر کسی که متن شما را می‌خواند این شانس را بدهید که سبک نوشتاری شما را ارزیابی کند و تجسم آنچه در قسمت اول اتفاق می‌افتد را برای آنها آسان کنید. پایلوت بسیار مهم است زیرا به مدیران اجرایی ایده خوبی از واکنش مخاطبان به نمایش شما می دهد.

برنامه تلویزیونی در سراسر دنیا با روش خاصی اداره می شوند. در نود درصد این برنامه ها، یک یا چند اسپانسر وظیفه حمایت مالی را به عهده می گیرند، اما تقریبا در همه زمینه دخالت می کنند. خیلی از برنامه های این چنینی توانایی جذب تماشاگر زیاد را ندارند. فرمایشی بودن دیالوگ ها و ساختار برنامه دلیل عدم جذب تماشاچی است.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *