زبان چرب زبان
سلامتی مادران

8 فایده‌ی بی‌نظیر سبک زندگی سالم: راه به سوی زندگی پویا و خوشبخت

سبک زندگی سالم فقط خوردن غذاهای مغذی نیست. همچنین شامل فعالیت بدنی، ایجاد تعادل در زندگی کاری و اجتماعی، خواب کافی و تمرکز بر سلامت روانی است.

نحوه تعیین اهداف SMART

تعیین اهداف به شما کمک می کند تا تغییرات کوچکی را به سمت سبک زندگی سالم تر ایجاد کنید. اهداف خود را هوشمند کنید: مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و محدود به زمان. از تعیین اهداف گسترده مانند “من می خواهم وزن کم کنم” خودداری کنید. درعوض، آنها را باهوش کنید، مانند: «من در عرض سه ماه 10 پوند وزن کم می کنم، با خوردن یک وعده میوه و سبزیجات اضافی حداقل 3 روز در هفته، حذف نوشیدنی های انرژی زا، 20 دقیقه پیاده روی در روز و نوشیدن حداقل 64 نوشیدنی. اونس آب روزانه.» اینجا توضیح داده شده است.

اگر برای تعیین اهداف یا پاسخگو ماندن به کمک نیاز دارید، از یک متخصص تغذیه (RDN) راهنمایی بگیرید. بسیاری از متخصصان تغذیه نیز مشاوره مجازی تغذیه ارائه می دهند.

مزایای سبک زندگی سالم چیست؟

آیا برای پیروی از یک سبک زندگی سالم تر به انگیزه بیشتری نیاز دارید؟ این فواید یک سبک زندگی سالم ممکن است همان چیزی باشد که شما باید متعهد به تغییر عادات روزانه خود به عادات سالم تر باشید. و به من اعتماد کنید، وقتی آن تغییرات را ایجاد کردید و اثرات مثبت آنها را تجربه کردید، دیگر نمی خواهید به عقب برگردید!

  • سلامت جسمانی خود را بهبود بخشید
  • سلامت روان خود را بهبود بخشید
  • به طور طبیعی انرژی بیشتری دریافت کنید
  • روحیه خود را تقویت کنید
  • پیشگیری از بیماری ها و مسائل بهداشتی
  • پس انداز کنید
  • همیشه اهدافی برای کار کردن داشته باشید
  • اعتماد به نفس آشپزخانه خود را افزایش دهید

1. بهبود سلامت جسمانی

خوردن غذاهای مناسب همراه با فعالیت بدنی و استراحت کافی دستوری برای داشتن بدنی سالم است. هر شکلی از حرکت را پیدا کنید که به شما شادی می دهد. شاید این پیاده روی چهارده ساله، شرکت در کلاس یوگا به صورت آنلاین، وزنه زدن در باشگاه، یا به سادگی پیاده‌روی بچه‌ها از مدرسه به خانه باشد. تمام اشکال حرکت برای بهبود سلامت شما حساب می شود. برای مثال بیماری شب کوری از آن دسته بیماری های است که با داشتن سبک زندگی سالم می توان روند بهبودی را طی کرد.

درباره بیماری شب کوری باید بگوییم که شب کوری یک وضعیت پزشکی است که با کاهش توانایی دید در شرایط نور کم یا تاریکی همراه است، این مشکل ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله نقص عملکرد شبکیه، اختلالات مادرزادی، آسیب‌های جسمی یا عوامل نوری ایجاد شود. درمان شب کوری ممکن است به وسیله روش‌های مختلفی انجام شود، از جمله درمان دارویی، جراحی یا استفاده از تکنولوژی‌های کمکی مانند عینک یا لنزهای خاص. همچنین، سبک زندگی سالم نقش مهمی در کنترل شب کوری دارد. فعالیت‌های ورزشی منظم، مصرف غذاهایی که غنی از ویتامین A و آنتی اکسیدان‌ها هستند (مانند میوه‌ها و سبزیجات)، و اجتناب از عوامل خطری مانند دخانیات و مواد مخدر می‌تواند به بهبود وضعیت افراد مبتلا به شب کوری کمک کند. همچنین، مراجعه به پزشک و انجام بررسی‌های منظم برای تشخیص سریع و درمان مشکلات مرتبط با شب کوری اهمیت دارد.

2. بهبود سلامت روان

گرفتار شدن در هیاهوی کار، بچه‌ها و سایر مسئولیت‌ها آسان است، اما بخشی از حفظ یک ذهن سالم مستلزم صرف زمان برای عقب‌نشینی و استراحت است. این شامل خواب کافی است، اما همچنین وقت گذاشتن برای خودتان برای انجام کاری که دوست دارید. این ممکن است شامل دوری از میز، خواندن یک کتاب خوب، مدیتیشن 5 دقیقه‌ای هدایت‌شده یا بازی با حیوان خانگی باشد. درگیر شدن در این نوع فعالیت ها می تواند استرس شما را کاهش دهد و سلامت روان شما را بهبود بخشد.

3. دریافت انرژی بیشتری

قدرت خواب را دست کم نگیرید. کارشناسان پیشنهاد می کنند که بزرگسالان برای اینکه بتوانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند، هر شب به ۷ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارند. اولویت دادن به خواب و در عین حال سوخت رسانی به بدن با غذاهای مناسب می تواند به شما کمک کند تا انرژی بیشتری داشته باشید. این بدان معناست که شما مجبور نخواهید بود پنج فنجان قهوه بنوشید تا احساس کنید که یک انسان کارآمد هستید. کاهش در صورتحساب استارباکس خود را تصور کنید!

4. تقویت خلق و خوی

اکثر مردم می دانند که بهتر غذا خوردن برای بدن شما مفید است، اما می تواند به همان اندازه برای ذهن شما مفید باشد. یک رژیم غذایی سالم شامل مقدار زیادی چربی های سالم مانند امگا 3 که می تواند افسردگی را کاهش دهد و اختلالات خلقی را کاهش دهد. غذاهای سرشار از امگا 3 عبارتند از ماهی، به ویژه ماهی های چرب مانند سالمون، دانه کتان، دانه چیا و گردو.

همچنین مشخص شده است که ورزش با افزایش تولید “هورمون احساس خوب”، سروتونین، خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. سروتونین می تواند شما را از نظر عاطفی پایدار نگه دارد و احساس افسردگی را کاهش دهد و فعالیت بدنی را راهی عالی برای تقویت خلق و خو و داشتن زندگی شادتر تبدیل کند!

5. جلوگیری از بیماری ها و مشکلات سلامتی

بسیاری از جنبه های یک سبک زندگی سالم می تواند به پیشگیری از برخی بیماری ها و مسائل بهداشتی مانند چاقی، دیابت، بیماری قلبی و برخی سرطان ها کمک کند. در واقع، مطالعات متعدد نشان می دهد که درگیر شدن در فعالیت های سبک زندگی سالم می تواند به افراد زندگی طولانی تری عاری از بیماری های مزمن بدهد. بنابراین، اگرچه بسیاری از بیماری‌ها و مسائل سلامتی خارج از کنترل ما هستند، اما ما هنوز این توانایی را داریم که خودمان را قدرتمند کنیم و با انتخاب‌هایی که می‌کنیم، زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشیم.

برای سالم ماندن می توان انواع آزمایش ها را انجام داد و یک سبک زندگی تازه را شروع کرد.

برای شروع یک سبک زندگی سالم، انجام آزمایش‌های سلامتی اولیه می‌تواند ابزاری موثر باشد. این آزمایش‌ها شامل آزمایش خون برای اندازه‌گیری سطوح چربی خون، قند خون، نشانگرهای التهابی، neutrophils در آزمایش خون و سایر پارامترهای مهم سلامتی است. همچنین، آزمایش‌های تصویربرداری مانند انجام اسکن اولتراسونوگرافی، آنژیوگرافی، یا اسکن MRI نیز می‌توانند به تشخیص مشکلات سلامتی مانند آسیب‌های داخلی، نقص‌های ساختاری و غیره کمک کنند. علاوه بر این، انجام آزمایش‌های فیزیولوژیک مانند اندازه‌گیری فشار خون، تست استرس قلبی، و تست عملکرد ریه نیز می‌تواند به تشخیص و پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی و تنفسی کمک کند. انجام این آزمایش‌ها به افراد کمک می‌کند تا وضعیت سلامتی خود را بررسی کرده و برنامه‌های مناسبی برای بهبود و نگهداری از سلامتی شخصی خود را شکل دهند

6. پس انداز پول

یک سبک زندگی سالم شامل خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی است که به شما احساس تغذیه و رضایت می دهد. این اغلب با پختن وعده های غذایی خود در خانه با مواد اولیه در دست انجام می شود. آشپزی برای خودتان می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه با صرف غذای کمتر در بیرون کمک کند. همچنین، همانطور که در فایده شماره 5 ذکر شد، یک رژیم غذایی سالم ممکن است از بیماری ها و مشکلات سلامتی جلوگیری کند که به معنای مراجعه کمتر به پزشک و پول بیشتر در جیب شما است!

7. همیشه روی اهداف خود کار کنید

دستیابی به یک سبک زندگی سالم شامل بسیاری از جنبه های زندگی شما می شود – نحوه غذا خوردن، نحوه حرکت بدن و نحوه مشارکت در فعالیت های مراقبت از خود. سعی کنید با تعیین اهداف، یک حوزه را در یک زمان بهبود بخشید. رسیدن به اهدافتان می تواند به شما کمک کند تا احساس موفقیت کنید و اعتماد به نفس کلی شما را تقویت کند. مطمئن شوید که اهداف خود را SMART کنید.

این نوع هدف گذاری نه تنها به بهبود سلامت شما کمک می کند، بلکه به طور مستقیم با بهبود عملکرد محل کار نیز مرتبط است.

8. افزایش اعتماد به نفس در آشپزخانه

همانطور که در شماره 6 ذکر شد، پیروی از یک الگوی غذایی سالم شامل پختن غذای بیشتر در خانه به جای خوردن غذا بیرون از خانه یا تکیه بر وعده های غذایی منجمد است. این به شما امکان می‌ دهد که زمان بیشتری را در آشپزخانه بگذرانید و به بررسی مواد مختلف، دستور العمل ‌ها و روش‌ های آشپزی بپردازید – که باعث افزایش اعتماد به نفس در آشپزخانه می‌ شود.

 

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *