زبان چرب زبان
بهداشت و سلامت خانواده

طراحی لبخند با لمینت دندان چگونه است؟

دندان یکی از بخش‌های مهم در بدن هر انسان محسوب می‌شود. به طوری‌که روزانه برای خوردن و جویدن انواع خوارکی‌ها نظیر غذاهای روزمره، میان‌وعده‌ها، میوه‌جات، سبزیجات، مغزیجات و غیره به دندان سالم نیاز داریم. با توجه به حساس بودن دندان‌ها می‌بایست به‌طور مستمر از آنها مراقبت کرد و در صورت بروز هرگونه مشکل آن را برطرف ساخت. یکی از راهکارهای مؤثر برای داشتن چهره‌ای زیبا و لبخندی دلنشین استفاده از لمینت دندان است. در این راستا تمامی مراکز لمینت دندان تهران، فرآیند طراحی لبخند را به صورت اصولی انجام می‌دهند. البته برای این کار می‌بایست به یک متخصص لمینت دندان مراجعه نموده و پس از انجام عکس‌برداری و بررسی های لازم، پروسه لمینت دندان انجام شود.

از آنجایی که بنا به دلایل مختلف ممکن است ظاهر و ساختار دندان‌ها کج، بدشکل، بد‌رنگ و غیره شود، همواره مراجعه به دندانپزشک زیبایی تهران می‌تواند موجب رفع این مشکلات و زیبا شدن دندان‌ها شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم جهت بهره‌مندی از طرح لبخند اصولی و باکیفیت عالی به مجموعه دندانپزشکی دکتر خسروانی در تهران مراجعه کنید.

لمینت دندان چیست؟

لایه نازک و هم‌رنگ دندان که جهت رفع مشکلات ظاهری و بهبود زیبایی لبخند، روی سطح دندان‌ها قرار میگیرد  لمینت دندان نام دارد. با قرار‌گیری لمینت روی سطح دندان‌ها،مشکلات ظاهری دندان  از جمله طرح، شکل، رنگ و اندازه دندان به وضعیت دلخواه شما در می‌آید. البته به یاد داشته باشید که لمینت علاوه بر مزایای زیبایی، موجب افزایش مقاومت و قدرت دندان‌‎ها می‌شود. بدین منظور باید به یک متخصص لمینت دندان مراجعه نموده و ضمن سنجش دقیق میزان آسیب‌ دیدگی دندان‌ها، پس از طراحی لبخند فرآیند لمینت‌ گذاری دندان‌ها انجام شود. در این‌صورت دندان‌های محکم، بادوام و طرح لبخند زیبایی خواهید داشت.

شایان ذکر است که جنس لمینت‌ها عمدتاً پرسلان و مواد کامپوزیت است. البته لمینت‌های پرسلن نسبت به سایر مواد کامپوزیتی مقاومت بیشتری در برابر لکه‌ها دارند. یکی از بهترین متخصصین دندانپزشکی زیبایی در این زمینه دکتر سید رضا خسروانی رتبه برتر بورد تخصصی کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی می‌باشند که بدلیل علاقه، پشتکار و استعداد زیادی که در رشته دندانپزشکی داشتند موفق به اخذ رتبه برتر آزمون بورد تخصصی کشور شدند. همچنین ایشان مدرس دانشجویان دندانپزشکی عمومی و رزیدنت‌های تخصصی دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی نیز هستند. دکتر رضا خسروانی یکی از بهترین متخصصین لمینت تهران می‌باشند که در زمینه‌های دیگر ترمیم و زیبایی دندان و طرح لبخند زیبا مانند کامپوزیت دندان، لمینت، بلیچینگ، کاشت دندان و …  نیز فعالیت می‌کنند و با دارا بودن یک تیم حرفه‌ای و استفاده از به روزترین تجهیزات دندانپزشکی به بیماران خود بهترین خدمات را ارائه می‌کنند.

کاربرد لمینت دندان

امروزه لمینت‌های دندانی با توجه به کاربردهای فراوانی که دارند، موجب رفع مشکلات دندان و بهبود طرح لبخند افراد شده است. بعضی از مهمترین کاربردهای لمینت دندان عبارت است از:

1- شکستگی دندان‌ها

همان‌طور که می‌دانید بنا به دلایل مختلف مثل تصادف، وارد شدن ضربه محکم به فک و صورت، شکستن اجسام سخت با دندان، پوسیدگی و غیره، دندان‌ها دچار شکستگی می‌شوند. این امر موجب زشت شدن ساختار دندان‌ها، به هم‌ریختگی طراحی لبخند و آسیب به سایر دندان‌های سالم می‌شود. دکتر رضا خسروانی به عنوان دندانپزشک زیبایی تهران، سعی نموده تا ضمن برطرف نمودن شکستگی دندان، با استفاده از لمینت‌های سرامیکی در کنار طراحی لبخند اصولی، زیبایی را به دندان‌ها و چهره شما هدیه کند.

2- تغییر رنگ دندان‌ها

همواره با گذشت زمان و بر اثر بی‌توجهی به سلامت دندان‌ها، این بخش مهم از بدن دچار تغییر رنگ یا به اصطلاح بدرنگ می‌گردد. بیشترین درصد مراجعین به مراکز لمینت دندان تهران مربوط به بد رنگ شدن دندان‌ها می‌شود. در این خصوص نیز متخصص لمینت دندان با بهره گیری از موارد با کیفیت و تجربه و تبحر خود، لبخند زیبای فرد را طراحی و خلق میکند.

3- ترک‌خوردگی دندان

ترک‌خوردگی نیز یکی از شایع‌ترین دلایل مراجعه افراد به مراکز لمینت دندان تهران است. زیرا ترک‌خوردگی، آغاز شکستن و آسیب‌دیدگی کلی دندان‌ها است. به‌همین سبب می‌بایست با استفاده از لمینت دندان سریعاً این مشکل برطرف شده و دندان‌ها به حالت اولیه باز گردند.

3- کجی و بدشکلی دندان

عوامل مختلفی مانند عدم توجه به نکات بهداشتی، قرارگیری دندان‌ها به صورت نامنظم روی هم و غیره موجب کجی و بد شکل شدن دندان‌ها می‌شود. در این‌گونه موارد نیز پس از مراجعه به متخصص لمینت دندان، متخصص معالج اقدام به معاینه و عکس‌برداری دندان‌ها می‌کند تا پس از آن براساس طراحی لبخند بتواند لمینت دندان را به گونه‌ای قرار دهد تا ساختار کلی دندان‌ها حفظ شده و طرح لبخند زیبایی داشته باشد.

لازم به‌ذکر است که بعضی از دندانپزشکان در مورد بی نظمی های جزئی دندانی، به جای ارتودنسی از لمینت استفاده می‌کنند. زیرا از نظر قیمت به صرفه‌تر بوده و در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. بررسی‌ها و تحقیقات به عمل آمده در این زمینه نشان داده که مراجعه‌کنندگان به دندانپزشکی زیبایی تهران از لمینت دندان بیش از سایر روش‌ها برای طراحی لبخند و رفع معایب دندان‌هایشان رضایت دارند.

مزایای لمینت دندان

به‌طور کلی تمامی افراد قبل از انجام هر کاری به دنبال مزایا و معایب آن هستند تا براساس آن بتوانند در مورد استفاده یا عدم استفاده از خدمات موردنظر تصمیم‌گیری کنند. لمینت دندان نیز از این قاعده مستثنی نیست به‌ طوری که هنگام مراجعه به متخصص لمینت دندان خواهید دید که در ابتدا مزایای استفاده از لمینت را برایتان بازگو می‌کند. مزایای استفاده از لمینت‌های دندانی عبارتند از:

  • اصلاح طرح لبخند

یکی از معیارهای اصلی زیبایی در افراد، داشتن لبخندی زیبا و دلنشین است. لمینت دندان نیز با قرار دادن یک پوشش یک‌دست و سفید روی دندان‌ها، موجب اصلاح طرح لبخند و افزایش زیبایی شما می‌شود. در مجموعه دندانپزشکی دکتر رضا خسروانی تمامی مراحل اصلاح و طراحی لبخند براساس استانداردهای روز دنیا و با استفاده از به روزترین دستگاه‌ها انجام می‌شود.  

  • جلوگیری از آسیب به دندان‌ها

نحوه قرارگیری لمینت‌های دندانی به گونه‌ای است که تاج دندان به میزان کمی تراش می‌خورد. از این‌رو نسبت به سایر روش‌های مشابه کمترین میزان آسیب را به دندان و بافت آن وارد می‌کند.

  • مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ

یکی دیگر از مزایای لمینت دندان، مقاومت بالای آن در برابر تغییر رنگ و زرد شدن است. البته با رعایت اصولی نکات بهداشتی و استفاده از رژیم‌غذایی مناسب می‌توانید موجب افزایش مدت زمان درخشندگی و جذابیت لمینت‌ها شوید.

  • داشتن ظاهر طبیعی

ظاهر لمینت‌های دندانی از نظر رنگ و اندازه شباهت زیادی با دندان‌های طبیعی دارد. این ویژگی سبب شده تا اکثر مراجعه کننده به مراکز لمینت دندان تهران، این روش را برای برطرف نمودن مشکلات دندان‌هایشان برگزینند.

طول عمر بالا و دوره درمان کوتاه نیز از دیگر ویژگی‌ها و مزایای لمینت دندان است.

در پایان خاطر نشان می‌شود اگر به دنبال متخصص لمینت دندان در تهران هستید، می‌توانید به کلینیک دندانپزشکی دکتر رضا خسروانی که یکی از پیشگامان و متخصصین این عرصه هستند، مراجعه کنید.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *