زبان چرب زبان
بهداشت و سلامت خانواده

قانون جذب چیست و چگونه بر زندگی ما تاثیر می‌گذارد؟

آشنایی با قانون جذب و مزیت‌های آن

به‌طورکلی قانون جذب کشفی تازه برای بشر نبوده و یکی از اصلی‌ترین ماهیت‌های جهان هستی بوده و از گذشته تا به امروز در حال توسعه و گسترش است. چه بخواهیم چه نخواهیم قانون جذب مانند خیلی از قوانین دیگر در جهان هستی در حال رقم زدن تجربیات ما است.

طبق آمارهای به دست آمده بیش از 90 درصد افراد از این قانون به صورت ناآگاهانه در مسیر ضرر رساندن به خودشان استفاده می‌کنند و تجربیات تلخی را در زندگیشان رقم می‌زنند. عدم آگاهی از قانون جذب یکی از مهم‌تری دلایل پدیدارشدن این اتفاقات و تجربیات تلخ در زندگی افراد است.

رهبری زندگی در مسیر درست و بروز بهترین اتفاقات در زندگی تنها نیاز به شناخت دقیق و درک بهتر از قانون جذب و استفاده از آن در زندگی شخصی هر فرد است

قانون جذب چیست و چگونه بر زندگی ما تاثیر می‌گذارد؟

مفهوم قانون جذب

قانون جذب درباره انرژی صحبت می‌کند. به این ترتیب که انرژی‌های مشابه و از یک خانواده روی یکدیگر تأثیر داشته و از آنجایی که افکار ما انرژی محسوب می‌شوند، پس قانون جذب مستقیم از افکار ما تأثیر می‌پذیرد. به بیان تخصصی‌تر افکار ما در واقع ذرات فیزیکی هستند که حول محوری در جهان در حال حرکت می‌باشند و جاذبه‌ی به وجود آمده در این میدان، امکان جذب افکار مشابه را فراهم می‌سازد.

در علم فیزیک گفته شده است که:

در قانون فیزیک به صراحت جذب انرژی‌های مشابه توسط یکدیگر اعلام شده است و همان‌طور که در فیلم راز مشاهده کردیم به درستی دراین‌باره اطلاعاتی به اشتراک گذاشته شد. اما درک درست قانون جذب از مهم‌ترین فاکتورهای لازم برای استفاده درست از آن است. زیرا خیلی افراد بر این باورند که برای رسیدن به یک هدف فکر کردن مداوم به آن کافی بوده و بقیه کار را به دست قانون جذب می‌سپارند که طبیعتاً این نگرش اشتباهی نسبت به قانون جذب است.

آشنایی با باور و قانون جذب

در همین ابتدا این نکته را بگوییم که قانون جذب پاسخی برای افکارشما نیست بلکه به طور مستقیم روی باور‌های شما تأثیر می‌گذارد. حال به مطرح کردن یک سؤال کلیدی می‌پردازیم. آیا تا به حال افرادی را دیده‌اید که بیشتر عمر خود را صرف افکار مثبت کرده اما هیچ اتفاق خارق‌العاده‌ای در زندگی آنان رخ نداده است. به نظر شما دلیل چیست؟

در جواب این سؤال باید بگوییم که دانستن قوانین اهمیت زیادی ندارد و شما باید به قوانین احاطه پیدا کنید. تفاوت بسیار زیادی بین دانستن و احاطه داشتن وجود دارد در این قسمت می‌خواهم به شما آموزش دهم که چگونه می‌توانید به مکانیزم دقیق عملکرد قانون جذب احاطه پیدا کنید.

مکانیزم دقیق عملکرد قانون جذب چیست؟

طبق گفته‌های پیشین در این مقاله متوجه شدیم که جهان از بخش عظیمی انرژی تشکیل شده است و افکار ما به صورت انرژی بوده و مشابه خود را جذب می‌کنند. در طرف دیگر ما به عنوان اشرف مخلوقات قادر هستیم با استفاده از این قابلیت و قوانین تغییر ناپذیر جهان هستی هرآن چه می‌خواهیم در زندگی‌مان خلق کنیم.

قانون جذب چیست و چگونه بر زندگی ما تاثیر می‌گذارد؟

برخی بر این باور هستند که به هر چیزی فکر کنید برای شما اتفاق می‌افتد. در اینجا لازم است بدانید که فکر کردن کافی نیست و شما برای جذب باید توجه کنید. توجه کردن به یک موضوع یعنی شنیدن، دیدن، صحبت کردن، ایده پردازی و .. در واقع فکر کردن را می‌توان یکی از زیر مجموعه‌های توجه کردن دانست.

توجه کردن باعث به وجود آمدن افکار در ذهن شما می‌شود و همین افکار اولین قدم در پروسه جذب کردن است. اگر شما قادر باشید کانون توجه خود را روی خواسته‌هایتان متمرکز کنید، افکاری از جنس همان خواسته در ذهن شما شکل گرفته و در اینجا بیشتر راه در بحث قانون جذب را پشت سر گذاشته‌اید.

افکار ما حاصل توجهات ما هستند. اگر شما فردی هستید که مدام به خواسته‌هایتان در زندگی توجه می‌کنید افکاری از جنس همین خواسته‌ها در ذهن شما شکل می‌گیرد. تکرار مداوم این توجه باعث ایجاد کانال‌های نورونی در مغز ما شده که این کانال‌ها وظیفه ارسال و انتقال داده، انرژی و .. را دارند و درنهایت منجر به ساخت باور‌های ما می‌شوند.

 

باورهای ما بسیار حائز اهمیت هستند زیرا جهان هستی باورهای ما را به ما ثابت می‌کند نه افکارمان را و همان‌طور که گفتم توجهات ما، افکارمان را به وجود می‌آورند.

 

خیلی از انسان‌ها با دیدن فیلم راز نه‌تنها به سمت خواسته‌هایشان هدایت نشدند بلکه از خواسته‌هایشان با سرعت هر چه بیشتر دور شدند زیرا دستورالعمل جذب خواسته‌هایشان را مطابق با قانون جذب یاد نگرفتند و به همین دلیل بود که به سمت خواسته‌هایشان  به‌درستی هدایت نشدند.

قانون جذب چیست و چگونه بر زندگی ما تاثیر می‌گذارد؟

زمانی که می‌خواهیم به طور دقیق و کامل‌تری از قانون جذب سخن بگوییم، باید گفت قانون جذب به طور مستقیم رو افکار شما تأثیری ندارد و این باور‌ها و احساسات شما هستند که توسط قانون جذب پاسخ داده می‌شوند.

قانون جذب یک قانون انسانی

در تمامی این متن ما به‌کرات از کلمه قانون جذب استفاده کردیم اما در این بخش قصد داریم تا قانون را به تنهایی برای شما توضیح دهیم.  مسئله قانون اولین بار زمانی مطرح شد که انسان به تکرارپذیر بودن برخی اتفاقات پی برد. یعنی یک روند طبیعی که از هما ابتدا تا انتها و همچنین نتیجه آن برایمان مشخص بوده که همین امر دلیل برای ایجاد قوانین و استفاده از کلمه قانون بوده است.

پس با توجه به تعریف بالا پایه‌گذاری قانون بر اساس تکرار بوده است. یعنی هر چیزی که قابلیت اجرا دوباره و دوباره را داشته باشد قانون نامیده می‌شود. اما در این بخش مهم‌ترین موضوع این است که بدانیم اغلب قانون‌های موجود طبیعی هستند. یعنی هر آنچه که ما به عنوان قانون می‌شناسیم از دل طبیعت کشف شده است. تمامی قوانین ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و … همگی مبنی بر طبیعت هستند.

استدلالی برای اثبات قانون جذب

به طور کلی اگر شما و یا هر فردی دیگری امکان نقض زندگی و دادن رای به نفی را انجام دهد قادر به نقض قانون جذب است. همانطور که می‌دانید قانون جذب جزوی از قوانین است و قوانین طبق تعریف به کاری تکرار پذیر گفته می‌شود. همان‌طور که در دنیای امروز مشاهده می‌کنید این قانون به خوبی در حال رشد است.

موضوع اصلی و مطرح در بحث قانون جذب انسانی بودن این قانون است. این قانون مانند قوانین فیزیک و شیمی از دل طبیعت نشاءت نگرفته و به گونه‌ای می‌توان گفت قانون انسانی است. زندگی را تصور کنید که قوانین خاصی را برای پیشبرد اهداف خود تعریف کرده و از آن‌ها خارج نمی‌شود، قانون جذب همین دقیقاً به همین روال عمل می‌کند.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *