زبان چرب زبان
بهداشت و سلامت خانواده

طرز نگهداری لوازم آرایشی پوستی + جلوگیری از فساد زودرس

طرز نگهداری لوازم آرایشی پوستی یکی از فاکتورهای بسیار مهم و کلیدی است. رعایت بهداشت لوازم آرایشی از آنجایی حائز اهمیت است که عدم توجه به آن مستقیما روی پوست شما تاثیرات منفی و نامطلوبی خواهد داشت و چه بسا ممکن است درگیر مشکلات پوستی مثل حساسیت، اگزما، جوش و یا خشکی شوید.

مثلا توجه به تاریخ انقضای وسایل آرایشی-بهداشتی، توجه به نحوه نگهداری لوازم آرایشی پوستی و حتی ریز جزئیات  مثل نحوه نگهداری و محیط نگهداری بسیار اهمیت دارند.

مثلا کاربران می پرسند کرم پودر در چه دمایی نگهداری شود؟ آیا ماسک ورقه ای باید در یچال نگهداری شود؟ ریمل و لوازم آرایشی چشم در محیط خنک گذاشته شوند یا محیط های خشک؟ لوازم ارایشی در چه دمایی دچار فساد می شوند؟ در ادامه به تمام این سوالات پاسخ می دهیم و بررسی دقیقی روی مقوله طرز نگهداری لوازم آرایشی پوستی خواهیم داشت.

لوازم ارایشی را کجا نگهداری کنیم؟

کیف ارایشی همیشه باید تمیز و ضدعفونی باشد چرا که وسایل ارایشی مستقیما با پوست در ارتباط اند کوچک ترین آلودگی یا فساد می تواند پوست شما را تحریک کند. رعایت بهداشت در نگهداری لوازم آرایشی اولویت بسیار بالایی دارد.

برای نگهداری از لوازم آرایشی ابتدا باید ماهیت آن ها را بشناسید مثلا برس ها و پدها به هیچ عنوان نباید در محیط های مرطوب نگهداری شوند چرا که مستعد باکتری هستند و بالعکس برخی از لوازم آرایشی مثل کرم پودرها باید در دمایی مشخص شده و در جای خنک قرار گیرند.

به صورت کلی خط چشم، ماسک های ورقه ای، کرم پودرها، ریمل و رژ لب باید در دمای خنک نگهداری شوند می توانید این وسایل را در جای خنک مثل یخچال خانه قرار دهید یا اگر بودجه کافی دارید از یخچال های کوچک لوازم آرایشی تهیه کنید و وسایل خود را درون آن قرار دهید

طرز نگهداری برس های آرایشی

برس های آرایشی و پدها محل بسیار مستعدی برای تجمع باکتری است حالا تصور کنید این برس، پد یا اسفنج مستقیم روی پوست قرار گیرد به سرعت پوست شما واکنش آلرزیک نشان داده یا دچار مشکلات پوستی و جوش های زیر پوستی خواهید شد.

برس باید مرتبا ضد عفونی و شسته شوند سپس در جای خشک و خنک و به دور از رطوبت نگهداری شود. وجود ذره ای رطوبت یعنی تجمع باکتری ها! میکاپ آرتیست ها در این خوص می توانند از پدهای یکبار مصرف ارایشی استفاده کنند

  • برس های یکبار مصرف
  • اسفنج یا سواب های پنبه ای
  • پد پنبه ای یکبار مصرف

نگهداری از ماسک های صورت

ماسک ورقه ای باید در یچال نگهداری شود؟ کدام نوع از ماسک را در یخچال بگذاریم؟ به صورت کلی تمامی ماسک ها باید در جای خنک نگهداری شوند ماسک ورقه ای یا هر نوع ماسک دیگر مثل تمام لوازم آرایشی و بهداشتی دارای یک تاریخ انقضای مشخص است که اگر در شرایط نامطلوب قرار گیرد زودتر از این تاریخ مشخص دچار فساد خواهد شد.

پس بهتر است از تابش نور خورشید و گرما به دور بماند بهترین فضا برای نگهداری انواع ماسک محیطی خنک مثل یخچال است از طرفی چنانچه ماسک قبل از استفاده در دمای پایین قرار گیرد اثربخشی بهتری روی پوست خواهد داشت.

 

نگهداری کرم پودر در یخچال

قاتل تمامی لوازم ارایشی و بهداشتی و مراقبتی دما و اکسید شدن است. کرم پودرها نباید در دمای بالا و در محیط های گرم قرار داشته باشند حتی نور خورشید نیز قاتل کرم پودر است! پس چند نکته مهم را در نگهداری از کرم پودر فراموش نکنید:

  1. بعد از استفاده درب کرم پودر محکم بسته شود و محتویات بسته بندی در هوای آزاد قرار نگیرد.
  2. کرم پودر در محیط کاملا خنک نگهداری شود گرما دشمن کرم پودر شماست.
  3. می توانید کرم پودر خود را در اتاق با دمای مناسب یا در یخچال قرار دهید.

نکته: پنکک را در یخچال قرار ندهید. پنکک به دلیل ماهیت پودری و فشرده ای که دارد بهتر است که در جای کاملا خشک قرار دهید. کرم های مرطوب کننده و آبرسان ها، ضد آفتاب، ریمل، خظ چشم و رژ لب را می توان در دمای خنک یخچال قرار داد اما لوازمی مثل رژ گونه و پنکک را به هیچ عنوان در یخچال نگذارید این نوع وسایل پودری باید در جای خشک نگهداری شوند.

طریقه نگهداری از ریمل و خط چشم

برخی از خط چشم ها مدادی و برخی دیگر حالتی مایع دارند قرار گرفتن هر دو نوع خط چشم در دمای بالا ترکیبات ان را ذوب خواهد کرد و از کیفیت وسیله آرایشی کاسته می شود پس برای داشتن خط چشمی زیباتر مداد آرایشی را در دمای خنک نگهداری کنید بهتر است که از قرار دادن ریمل و انواع خط چشم در محیط های گرم خودداری شود. از طرفی به عمر مفید لوازم آرایشی اضافه خواهد شد همان طور که گفتیم گرما دشمن لوازم آرایشی است.

طرز نگهداری لوازم آرایشی پوستی اهمیت زیادی دارد چرا که مستقیما روی سلامت پوست شما تاثیر گذار هستند عدم رعایت نکایت بهداشتی در مراقبت و نگهداری از لوازم آرایشی اثرات مخربی برای پوست شما خواهد داشت به عنوان مثال چنانچه کرم پودر در جای گرم نگهداری شود به دلیل دمای بالا دچار فساد زودهنگام خواهد شد و چنانچه روی پوست قرار گیرد اگزما و التهاب و شاید جوش را به دنبال داشته باشد.

پس حتما برای سلامت پوستتان از شیوه های نگهداری صحیح لواژم آرایشی اطلاع داشته و مطابق با دستورالعمل های مذکور اقدام کنید اصولا روی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی طریقه نگهداری از آن ها و دمای مطلوب درج می گردد.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *