زبان چرب زبان
بهداشت و سلامت خانواده

 چاقی چه تاثیراتی بر روی مفاصل و استخوان های بدن ایجاد میکند؟!

استخوان های‌بدن و‌مفاصل طوری طراحی شدند که میتوانند فشار وارد شده از کل بدن را تحمل کنند اگر فرد در محدوده وزن‌مطلوب و تناسب اندام باشد فشار وارده بر مفاصل کمتر است اما چاقی باعث فشار بر زانو مچ پا و دیگر مفاصل بدن شده و موجب ارتروز ، پارگی تاندون ها و رباط ها ، و همچنین موجب التهاب مفاصل میشود .

مهم ترین کاری که افراد مبتلا به چاقی برای کاهش درد زانو می توانند انجام دهند این است که وزن خود را کم کنند مهم ترین عامل درد در این‌بیماری اضافه وزن است. اکثر بیماران شکایت از این دارند که قابلیت اجرای حرکات سنگین‌ورزشی و پیاده روی های طولانی را ندارند ٫ پس راه حل چیست ؟!

یکی از سریع ترین ، کاربردی ترین ، موثر ترین روش های کاهش وزن ، استفاده از قرص لاغری است.

بیمارانی که از درد مفاصل و استخوان ها رنج میبرند میتوانند با استفاده از این قرص های لاغری به طور معجزه اسایی وزن کم کنند و از درد مفاصل رها شوند

مکمل های لاغری قابلیت اکسیداسیون چربی بسیار قوی  دارند و میزان سوخت و ساز بدن  را تا حدقابل توجهی بالا میبرند . افزایش متابولیسم بدن برای بیمارانی که از درد مفاصل خود دچار محدودیت های ورزشی شده اند بسیار قابل اهمیت است ، و‌‌بدین طریق میتوانند کاهش وزن مطلوبی را در سریع ترین زمان‌ممکن تجربه کنند. برای مثال قرص قرص هیالورونیک اسید مای ویتامین که آن را بصورت 100% اورجینال از وبسایت رویال اسلیمینگ می‌توانید خرید کنید.

افرادی که از درد مفاصل رنج میبرند و چاق هستند هر نيم كيلو كاهش وزن می تواند يک و نيم كيلو از ميزان نيروی وارده بر زانو بكاهد. وارد شدن نيرو و فشار كمتر به زانو به معنای كاهش احتمال پارگی در لیگامت ها و اسیب غضروف‌ ها و در نتیجه کاهش احتمال آرتروز زانواست. درد های مفصلی به خصوص درد زانو فعالیت های روزانه افراد را محدود‌میکند ، در نتیجه فعالیت های مثل پیاده روی . ایستادن و هرنوع تحرک که فشار وارد شده را بیشتر میکند عذاب اور است

    • کاهش فشار وارد بر زانو ها؛ فشار کمتر یعنی فرسایش کمتر مفاصل زانو  و این مسئله خطر بروز آرتروز زانو را کاهش می‌ دهد.
    • کاهش التهاب در بدن؛ در گذشته تصور می شد که آرتروز یک بیماری در اثر فرسایش مفصل است که سبب بروز التهاب در بدن می شود. ولی مطالعات اخیر نشان می‌ دهند که التهاب نه تنها پیامد آرتروز زانو نیست بلکه اصلی‌ ترین عامل خطر برای ارتروز است
    • اضافه وزن می‌ تواند التهاب را در بدن افزایش دهد که التهاب نیز منجر به درد مفاصل و بروز اسیب و‌فشار به استخوان ها خواهد شد.

بیماری است که همراه با التهاب و تورم مفصل زانو آیت که اغلب موجب درد و محدودیت حرکت می‌شود. استئوآرتریت زانو تخریب غضروف مفصلی است که موجب درد می‌شود. ممکن است یک مفصل یا تعداد بیشتری از مفاصل درگیر شوند. کاهش غضروف، تورم و التهاب نیز ممکن است رخ دهند که موجب درد، سختی و دشواری در راه رفتن شوند. استئوآرتریت شایع‌ترین نوع آرتروز زانو است که احتمال ایجاد شدن آن با افزایش سن، افزایش می‌یابد.

قرص های لاغری اکثرا از مواد تشکیل دهنده ضد التهابی تشکیل شده اند که این‌مواد گاها میتوانند بر‌ روی روند کاهش التهاب ایجاد شده تاثیر بگذارند‌.

هرگونه فشار اضافی که روی مفاصل تحمل کننده وزن شما (لگن، زانوها و مچ پا) مستقیماً با زیاد شدن درد و التهاب، بخصوص در مفاصل، همراه است. گفته می‌شود زمانی که روی زمین راه می‌روید، فشاری که روی مفاصل شما وارد می‌شود، ۱.۵ برابر وزن شماست. جدا از اضافی وزن که درد مفصلی و ناراحتی اضافی ایجاد می‌کند، شماری از واسطه‌های التهابی شیمیایی ساخته شده در بافت چربی می‌تواند بافت مفصلی را تحت تأثیر قرار دهد و می‌تواند دردی که احساس می‌کنید را تشدید کند. پس با خلاص شدن از هرگونه بافت چربی اضافی، نه تنها از بار فشاری که بر مفاصلتان وارد می‌شود می‌کاهید، بلکه می‌توانید برخی مواد شیمیایی بدنتان را که موجب تشدید آن درد می‌شوند، از بین ببرند. کاهش وزن برای همه و بخصوص برای آنهایی که محدودیت حرکت دارند، می‌تواند فرایندی سخت و طولانی باشد؛ اما می‌تواند تأثیر به سزایی در کاهش درد داشته باشد. توصیه می‌شود که با پزشکتان یا متخصصان دیگر برای تعیین هدف کاهش وزنتان و نحوه رسیدن آن از طریق قرص های لاغری با متخصص مورد نظر، مشورت کنید.

 

در رویال اسلیمینگ شما می‌توانید تمامی محصولات لاغری لین بین، هیرتامین اورجینال، محصولات مای ویتامینز، آیوی بیرز و … را بصورت 100% اورجینال خریداری کنید.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *