زبان چرب زبان
بهداشت و سلامت خانواده

بهترین راهکار درمان کم خونی شدید در بانوان

کم‌خونی زمانی اتفاق می‌افتد که بدن شما گلبول‌های قرمز کافی نداشته باشد. ازآنجایی‌که این سلول‌ها به کمک آهن و هموگلوبین موجود در ساختار خود به انتقال اکسیژن به اندام‌های مختلف بدن کمک می‌کنند، کمبود آن‌ها می‌تواند باعث بروز اختلالاتی مانند رنگ‌پریدگی پوست، کاهش دمای بدن، کاهش انرژی، کمبود وزن، عدم تمرکز، خستگی و بی‌حالی یا حتی کاهش هوشیاری شود.

جالب است بدانید که کم‌خونی بیش از دو میلیارد نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است که درصد زیادی از آن‌ها بانوان هستند. چراکه به‌دلیل بروز ماهانه سیکل قاعدگی، بارداری، زایمان و ابتلا به بیماری‌های مرتبط با رحم مانند فیبروم ممکن است کم‌خونی شدید را تجربه کنند.

اما واقعا بهترین راهکار درمان کم‌خونی شدید در بانوان چیست؟ پزشکان معتقد هستند که در کنار مصرف مواد غذایی مانند گوشت قرمز لازم است تا مکمل‌های حاوی آهن، اسید فولیک و ویتامین B12 نیز مصرف شوند. در ادامه به جزئیات بیشتری از این مساله اشاره خواهیم کرد.

علائم کم خونی چیست؟

از علائم و نشانه‌های رایج آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خستگی
  • تنگی نفس
  • احساس سرما
  • سرگیجه یا ضعف
  • سردرد
  • خشکی و رنگ‌پریدگی پوست
  • حرکت ناخواسته در ساق پا (سندرم پای بی‌قرار)
  • ضربان سریع قلب

پیشنهاد می‌کنیم در صورت مواجهه با علائم ذکرشده به مدت چند روز، برای انجام آزمایش خون به پزشک مراجعه کنید. نتایج این آزمایش می‌تواند بهترین راهکار درمان کم‌خونی شدید در بانوان را مشخص کند.

علل موثر در بروز کم خونی شدید چیست؟

شایع‌ترین علت کم‌خونی، سطح پایین آهن در بدن است. به این شرایط کم‌خونی ناشی از فقر آهن می‌گویند. بدن شما برای ساختن هموگلوبین، ماده‌ای که اکسیژن را در سراسر بدن شما حرکت می‌دهد، به مقدار مشخصی آهن نیاز دارد. از عوامل موثر در کمبود آهن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن یک رژیم غذایی فاقد ویتامین B12 مانند رژیم گیاهخواری
  • داشتن یک رژیم غذایی فاقد اسید فولیک (فولات) و آهن یا عدم جذب مناسب این مواد مغذی توسط بدن
  • ابتلا به اختلالات خونی ارثی مانند کم‌خونی داسی‌شکل یا تالاسمی
  • ابتلا به شرایطی که باعث می‌شوند گلبول‌های قرمز خیلی سریع تجزیه شوند مانند کم‌خونی همولیتیک
  • ابتلا به بیماریهای مزمن مانند پرکاری تیروئید، کم‌کاری تیروئید، بیماری پیشرفته کلیه و لوپوس که باعث می‌شوند بدن شما هورمون کافی برای ساخت گلبول‌های قرمز را تولید نکند.
  • از دست دادن مداوم خون در اثر شرایطی مانند هموروئید یا گاستریت

نحوه صحیح درمان کم خونی شدید در بانوان

در ابتدا پزشک باید متوجه شود که کم‌خونی شما ناشی از بیماری زمینه‌ای یا رژیم غذایی نامناسب است. معمولا برای درمان کم‌خونی شدید در بانوان، لازم است تا به مدت 3 تا 4 ماه مکمل‌های اختصاصی حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی به‌ویژه آهن، اسید فولیک، ویتامین C و ویتامین B12 مصرف شوند. در کنار آن خوردن غذاهای سرشار از آهن و غذاهایی که به جذب آهن در بدن کمک می‌کنند (مانند غذاهای حاوی ویتامین C) نیز بسیار موثر است.

درصورتی‌که به بیماری مزمن کلیوی یا کم‌خونی داسی‌شکل مبتلا باشید، راهی جز انتقال خون و جبران کمبود آهن بدن شما از طریق تزریق داخل وریدی وجود ندارد. کم‌خونی شدید در برخی موارد با سرطان مرتبط است. در این شرایط پیوند مغز استخوان بهترین راهکار است.

معرفی بهترین مکمل‌ها برای درمان کم خونی شدید در بانوان

بنابراین در اغلب موارد نیاز به مصرف خوراکی یا وریدی مکمل‌های حاوی آهن است. اگرچه در حال حاضر برندهای مختلفی از مکمل‌ها برای درمان کم‌خونی به بازار عرضه شده است، اما توصیه می‌کنیم که ابتدا به‌سراغ محصولات یوروویتال و محصولات هلث اید بروید. چراکه از نظر خلوص مواد تشکیل‌دهنده و اثرگذاری، واقعا از بهترین‌ها هستند. در ادامه به ویژگی هرکدام اشاره خواهیم کرد.

محصولات یوروویتال

یوروویتال یک برند آلمانی است که محبوبیت زیادی در سراسر جهان دارد و بیش از 20 سال است که به‌صورت تخصصی روی تولید انواع مکمل فعالیت می‌کند. از مکمل‌های موثر آن برای رفع کم‌خونی شدید در بانوان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرص ویتامین B12 یوروویتال. ازآنجایی‌که دریافت کافی ویتامین B12 برای سنتز DNA و ساخت گلبول‌های قرمز مهم است، در این محصول امکان تامین روزانه 500 میکروگرم از این ماده مغذی برای بدن فراهم شده است.
  • کپسول فولیک اسید 800 یوروویتال. دریافت کافی اسید فولیک یا ویتامین B9 از طریق غذا و دارو برای درمان کم‌خونی ناشی از کمبود این ویتامین ضروری است. از نظر پزشکان، مادران باید برای پیشگیری از بروز نقایص مادرزادی در جنین، از یک ماه قبل از بارداری و سه ماه بعد از آن مصرف مکمل اسید فولیک را آغاز کنند.
  • قرص آیزن و ید و فولیک اسید یوروویتال. یک نوع مولتی‌ویتامین مخصوص خانم‌های باردار است و با وجود مواد مغذی مانند حاوی آهن، ید، اسید فولیک، ویتامین C و ویتامینهای گروه B در پیشگیری از کم‌خونی و حفظ سلامت جنین در دوران بارداری موثر است.

محصولات هلث اید

اگرچه در حال حاضر مکمل‌های برند هلث اید تحت لیسانس یک شرکت داروسازی در انگلستان، در ایران تولید می‌شوند اما واقعا ترکیبات موثری دارند. از محصولات عالی آن برای درمان کم‌خونی شدید در بانوان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرص فولیک اسید۴۰۰ هلث اید
  • قرص بیوتین 800 هلث اید. این محصول علاوه‌بر بیوتین یا ویتامین B7 حاوی منیزیم و کلسیم نیز است و مصرف روزانه آن کمک زیادی به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن، افزایش انرژی و رفع کم‌خونی می‌کند.

قابل ذکر است که مکمل‌های دیگری مانند شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس، کپسول فرودین، کپسول سیدرال فارما نوترا و قرص آیزن آپوویتال نیز از کیفیت بالایی برای رفع مشکل کم‌خونی یا پیشگیری از بروز آن برخوردار هستند.

یکی از معتبرترین مراکز برای تهیه مکمل‌های موثر در درمان کم خونی شدید

اگر طبق نظر پزشک باید برای تهیه یک یا چند مورد از این محصولات اقدام کنید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به وب‌سایت داروخانه آنلاین دارونت است. بدینشکل با کمترین دردسر می‌توانید محصول مورد نظر خود را درب منزل دریافت کنید. با توجه به اینکه قیمت‌های ارائه‌شده در دارونت واقعا معقول و مناسب هستند.

در صورت بروز هر مشکلی در فرآیند خرید آنلاین می‌توانید از خدمات عالی تیم پشتیبانی این مرکز بهره‌مند شوید. امکان ارسال انواع مکمل با ضمانت اصالت کالا به سراسر کشور وجود دارد. چنین فرصت عالی را از دست ندهید!

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *