زبان چرب زبان
بهداشت و سلامت خانواده

خرید اسنشیال اویل

در سال های گذشته شاهد تغییرات چشمگیری در زمینه رایحه درمانی و استفاده از اسنشیال اویل ها بوده ایم. یک روند کلی برای دور شدن از مواد شیمیایی مصنوعی به سمت محصولات بهداشتی طبیعی ، اسنشیال اویل ها را به منصه ظهور رسانده و آنها را به راحتی در دسترس قرار داده است. با وجود تنوع  در انتخاب ، و مارک های مختلف ، چه در فروشگاه ها و چه از طریق اینترنت ، انتخاب یک اسنشیال اویل با کیفیت بالا می تواند یک کار دلهره آور به نظر برسد. به عنوان یک مصرف کننده ، برای راهنمایی در انتخاب اسنشیال اویل با کیفیت باید به دنبال چه چیزی باشیم؟

در این مقاله نگاهی کوتاه به تعریف اسنشیال اویل و مصارف آن و مهمتر از آن راهکارهای مناسب برای خرید اسنشیال اویل آیدا نچرالز به صورت با کیفیت می اندازیم.

اسنشیال اویل ها اسانسهای معطر بسیار غلیظی هستند که از گیاهان ، گلها و میوه ها استخراج می شوند و رایحه های بی نظیری به آنها می بخشد. اسنشیال اویل ها معمولاً در عطرسازی ، طعم دهنده غذا ، دارو ، ماساژ درمانی و آروماتراپی (رایحه درمانی) استفاده می شوند. اسنشیال اویل ها همچنین “توانایی بالقوه درمانی بدن ، روان و روح را دارند.

هفت مزیت اسنشیال اویل ها

  1. 1. خلق و خوی را بهبود می بخشد و سبب احساسات مثبت میشود
  2. 2. سبب افزایش آرامش و خواب
  3. 3. رفع التهاب
  4. 4. تسکین درد

5- از برخی بیماری ها جلوگیری کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند

  1. 6. تحریکات پوستی را درمان می کند
  2. گزینه ایمن تری نسبت به شمع و بخور است

در حالت کلی اسنشیال اویل ها سبب بهبود موارد زیر میشوند:

هوشیاری: اسنشیال اویل های برگاموت ، گریپ فروت ، نعناع فلفلی ، رزماری

حس آرامش: اسنشیال اویل های برگاموت ، بابونه ، شمعدانی ، اسطوخودوس ، گل یلانگ یلانگ

سم زدایی: اسنشیال اویل های لیمو ، گریپ فروت ، پرتقال ، نعناع فلفلی ، رزماری

هضم:اسنشیال اویل های  زنجبیل ، نعناع فلفلی

انرژی: اسنشیال اویل های  چوب سدر ، دارچین ، اکالیپتوس ، گریپ فروت ، لیمو ، پرتقال ، نعناع فلفلی

مراقبت از مو: اسنشیال اویل های   اسطوخودوس ، رزماری ، گل محمدی ، چوب صندل

نظافت منزل: اسنشیال اویل های  دارچین ، اکالیپتوس ، گریپ فروت ، لیمو ، پرتقال ، نعناع فلفلی ، درخت چای

عملکرد سیستم ایمنی بدن: اسنشیال اویل های  اکالیپتوس ، کندر ، زنجبیل ، لیمو ، پونه کوهی ، نعناع فلفلی

مراقبه: اسنشیال اویل های  چوب سدر ، کندر ، اسطوخودوس ، پرتقال ، گل رز ، یلانگ یلانگ

حافظه: اسنشیال اویل های  ریحان ، لیمو ، نعناع فلفلی ، گل محمدی

مراقبت از ناخن: اسنشیال اویل های  کندر ، لیمو ، مرم ، پونه کوهی ، درخت چای

چالش های سلامتی فصلی: اسنشیال اویل های  اکالیپتوس ، کندر ، شمعدانی ، اسطوخودوس ، نعناع فلفلی

مراقبت از پوست: اسنشیال اویل های   اسطوخودوس ، چوب صندل

خواب: اسنشیال اویل های  ترنج ، چوب درخت سرو ، بابونه ، یاسمن ، اسطوخودوس ، ماندارین ، مرزنجوش ، رزماری ، مریم گلی ، سنبل الطیب ، وتیور ، یلانگ یلانگ

خلق و خو: اسنشیال اویل های   ترنج ، مریم گلی ، یاسمن ، اسطوخودوس ، لیمو ، لیموترش ، گریپ فروت ، وانیل

 

قیمت اسنشیال اویل ها

مهم است که بدانید که برای تولید یک بطری اسنشیال اویل زحمت زمان و هزینه بالایی صرف میشود.مثلا برای تولید 30 میلی لیتر روغن گل سرخ حدود 114 کیلوگرم شکوفه گل رز لازم است، که هزینه بسیار بالایی را میطلبد.تولید روغن های دیگر آسان تر است ، اما هر روغن برای تولید مقدار کمی روغن به مقدار زیادی ماده گیاهی نیاز دارد. این بدان معنی است که اسنشیال اویل ها با کیفیت خوب هرگز ارزان نخواهند بود. این بدان معنا نیست که روغنهای گران قیمت همیشه از روغنهای کم هزینه بهتر خواهند بود . فریب خرده فروشان ، فروشگاه های ، نمایشگاه های یا بازار و سایر افرادی را که اسنشیال اویل ها را با قیمت بسیار پایین ارائه می دهند و یا قیمت تمام شده روغن های خود را با همان قیمت دریافت می کنند ،  نخورید. از آنجا که اسنشیال اویل ها بسیار غلیظ هستند و برای اکثر کاربردها مقدار کمی مورد نیاز است ، حتی یک اسنشیال اویل گران قیمت مانند گل سرخ می تواند در طولانی مدت مقرون به صرفه باشد.

 

خلوص اسنشیال اویل ها

صحبت از اسنشیال اویل های “خالص” است ، اما دقیقاً چه معنایی دارد؟ متأسفانه ، از آنجا که هیچ تعریف رسمی و استانداردی از خلوص اسنشیال اویل ها وجود ندارد ، از نظر ارزش درمانی اسنشیال اویل ها ، معنای بسیار کمی دارد. حتی روغنی که 100٪ خالص باشد ممکن است به درستی پردازش نشده باشد و بیش از یک رایحه مطبوع و ملایم را تأمین نکند. روغنهای معطر ، و طعم دهنده ها معمولاً رایحه مطبوع تری را ارائه می دهند ، اما فواید درمانی اسنشیال اویل ها را ارائه نمی دهند. میزان ترکیبات شیمیایی موثر در اسنشیال اویل ها می تواند از فصلی به فصل دیگر ، از سال به سال دیگر متفاوت باشد یا براساس محل رشد گیاه متفاوت باشد. روند استخراج اسانس همچنین بر حفظ این تعادل شیمیایی از زمان برداشت گیاه تا رسیدن اسانس به خانه شما تأثیر می گذارد.شما میتوانید با درخواست برگه آنالیز هر اسانس از خلوص آن مطمِن باشید.برگه آنالیز هر اسنشیال اویل شامل درصد ترکیبات و ماده موثره هر اسانس است که یک تولید کننده معتبر ابایی از در اختیار گذاشتن آن ندارد.

نگرانی در مورد خالص نبودن روغن ها طبیعی است. به دلایل زیادی ، اغلب مربوط به دستگاه تقطیر یا تأمین کننده ای است که می خواهد پول بیشتری بدست آورد ، تقلب در اسنشیال اویل ها یک مشکل جدی است. روغن ها در مراحل مختلف تولید خود ، و به روش های مختلف ، تقلبی می شوند. یافتن یک خرده فروش صادق که متخصص اسنشیال اویل ها باشد ، خطر خرید یک اسنشیال اویل تقلبی را به حداقل می رساند یا از بین می برد. خرده فروشانی که در فروش اسنشیال اویل ها تخصص دارند ، احتمالاً روغنهای خالص تهیه می کنند ، زیرا بیشتر در تجارت خود به اعتبار و آبرو اهمیت زیادی می دهند.

خرید اسنشیال اویل ها

خلاصه ای از آنچه در اسنشیال اویل ها باید جستجو کنید:

برچسب: نام گیاه شناسی ، قسمت گیاه مورد استفاده ، کشور مبدا ، تاریخ تقطیر و یا تاریخ انقضا ، به عبارت “از دسترس کودکان دور نگه دارید “توجه کنید.

هزینه: قیمت های برندهای معتبر را مقایسه کنید و بدانید چیزی به نام اسنشیال اویل ارزان وجود ندارد

برگه آنالیز: برگه آنالیز هر اسانس که با دستگاه GC / MS گرفته میشود و به همین عنوان هم از آن یاد میشود و شامل ترکیبات موثره هر اسانس و درصد هریک است.

هنگام خرید اسنشیال اویل ها ابتدا نیازهای سلامتی خود را تعیین کنید. در مورد هر دارویی که مصرف می کنید یا باردار بودن  را با پزشک خود مطرح کنید ، زیرا این شرایط ممکن است شما را از استفاده از بعضی اسنشیال اویل ها منع کند.

در مرحله بعد ، اسنشیال اویلی  را انتخاب کنید که ممکن است به شما در بهبود سلامت خانواده کمک کند.در این زمینه میتوانید با یک آروماتراپیست یا پزشک مشورت کنید.

برای استفاده موضعی حتما اسنشیال اویل ها را با یک روغن حامل رقیق کنید.

 

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *