زبان چرب زبان
زیبایی

اگر بد عکس هستید بخوانید

عکس گرفتن امروزه به یکی از سرگرمی‌های جالب افراد تبدیل شده است. جدا از جنبه اقتصادی این کار که با امور بلاگرها، تولید حتوا و مشاغل مربوط به آن مرتبط است، واقعیت آن است که بسیاری از ما دوست داریم عکس‌های زیبایی از خود داشته باشیم. اما خیلی از ما ممکن است با خود فکر کنیم که بد عکس هستیم یا هر کسی که از خود می‌گیریم، چندان جالب نیست. دلیل این موضوع چیست؟  احتمالا با خود فکر میکنید چاق، پیر و بی دست و پا به نظر می‌رسید. اما این تصور کاملا اشتباه است. دلیل اینکه بد عکس هستید، احتمالا به خاطر آن است که از نکات مهم عکس گرفتن آگاه نیستید. ما در اینجا برخی از نکات اساسی را برای عکاسی بهتر آورد‌ه‌ایم.

نکات کاربردی برای رفع عکس های بد

استفاده از قانون یک سوم

ساده ترین قانون برای یادگیری و به خاطر سپردن، قانون یک سوم است. اساسا، شما می خواهید قاب خود را به 9 مربع با اندازه تقریبا مساوی تقسیم کنید. سعی کنید موضوع عکس خود را در امتداد این خطوط و تقاطع ها قرار دهید و تصویر اصلی را بر روی این 9 کادر تقسیم کنید. این به شما یک عکس دراماتیک‌تر و از نظر بصری جالب‌تر نسبت به عکسی که سوژه شما در نقطه اصطلاحا مرگ قرار دارد، می‌دهد. بسیاری از دوربین‌ها و گوشی‌های هوشمند دارای قانون پوشش شبکه یک سوم هستند که می‌توانید هنگام عکس‌برداری فعال کنید. البته اگر گوشی یا دوربین شما فاقد این ویژگی است، احتمالا مدل گوشی شما کمی پایین است. پس لازم است گوشی خود را تغییر دهید. اگر خرید گوشی برایتان آسان نیست، یا ضررت آن را احساس می‌کنید اما نمی‌توانید تمام هزینه آن را یکجا پرداخت کنید، پیشنهاد می‌کنیم با خرید شارژ بدون رمز دوم و یا بسته اینترنت، وارد موتور جستجو شوید و با سرچ گزینه خرید قسطی دوربین یا خرید قسطی گوشی به راحتی دوربین مورد نظر خود را تهیه کنید.

تنظیم نوردهی

تا زمانی که در حالت دستی کامل عکاسی نمی‌کنید، دوربین دیجیتال شما خود نوردهی یک عکس را تعیین می‌کند. به طور کلی، دوربین به یک صحنه نگاه می‌کند و سعی می‌کند نوردهی مناسب را بر اساس نور صحیح کارت خاکستری تعیین کند، به همین دلیل است که حالت‌های صحنه خاصی برای برف وجود دارد – بدون آنها، دوربین سعی می‌کند برف سفید را خاکستری کند. .

اگر یک عکس خیلی روشن یا تاریک است، می‌توانید در ده‌ها حالت صحنه موجود در دوربین‌های مدرن نقطه‌گذاری و عکس‌برداری جستجو کنید یا به سادگی مقدار کمی جبران نوردهی را تنظیم کنید. بسیاری از دوربین‌ها یک دکمه فیزیکی برای این کار دارند که با علامت +/- مشخص می‌شود. اگر عکس شما خیلی تاریک است، مقیاس را بالای صفر ببرید. اگر خیلی روشن است، آن را کمی پایین بیاورید.

به نورپردازی فکر کنید

هنگام عکس‌برداری به میزان نوری که دارید و اینکه از کجا می‌آید توجه کنید. اگر در خارج از منزل عکاسی می‌کنید، مراقب باشید زمانی که خورشید در پشت افراد قرار دارد از آنها عکس نگیرید، مگر اینکه بخواهید پرتره‌ای با شعله‌های دراماتیک بسازید. اگر در حال گرفتن عکس در مقابل یک بنای تاریخی یا نقطه عطفی هستید و می‌خواهید مطمئن شوید که نوردهی بیش از حد ندارد، به جای آن از فلاش پرکننده استفاده کنید تا سوژه خود را با نور پس زمینه روشن کنید. ممکن است مجبور شوید فلاش را به صورت دستی فعال کنید، زیرا این احتمال وجود دارد که دوربین در روزهای روشن فکر کند که فلاش غیر ضروری است.

حالت عکسبرداری مناسب را انتخاب کنید

دوربین شما احتمالاً دارای چندین حالت عکسبرداری است، از عملکرد کاملاً خودکار تا حالت‌ صحنه‌های بسیار خاص. اگر در حال عکاسی سریع هستید، می‌توانید دوربین را در حالت اولویت شاتر (“S” یا “Tv”) قرار دهید و سرعت عکس‌برداری را افزایش دهید—تنظیم آن روی 1/125 ثانیه یا سریع‌تر به ثابت کردن عملکرد کمک می‌کند و برای سوژه‌های بسیار سریع، از سرعتی تا حد امکان کوتاه برای ثابت کردن حرکت استفاده کنید.

یاد بگیرید که دوربین خود را به درستی در دست بگیرید

این ممکن است واضح به نظر برسد، اما بسیاری از عکاسان جدید دوربین خود را به درستی در دست نمی‌گیرند، که باعث لرزش دوربین و تار شدن تصاویر می‌شود. سه پایه‌ها البته بهترین راه برای جلوگیری از لرزش دوربین هستند، اما از آنجایی که از سه پایه استفاده نمی‌کنید مگر اینکه در شرایط کم نور عکاسی کنید، مهم است که دوربین خود را به درستی نگه دارید تا از حرکت‌های غیرضروری جلوگیری کنید.

در حالی که در نهایت روش خود را برای گرفتن دوربین ایجاد خواهید کرد، همیشه باید آن را با هر دو دست بگیرید. سمت راست دوربین را با دست راست خود بگیرید و دست چپ خود را زیر لنز قرار دهید تا وزن دوربین را تحمل کنید. هرچه دوربین را به بدن خود نزدیک‌تر نگه دارید، می‌توانید آن را ثابت‌تر نگه دارید. اگر به ثبات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید به دیوار تکیه دهید یا روی زانوهای خود خم شوید.

شروع به عکاسی با فرمت RAW کنید

RAW یک فرمت فایل مانند jpeg است، اما بر خلاف jpeg، به جای فشرده سازی، تمام داده‌های تصویر ثبت شده توسط سنسور دوربین شما را ضبط می‌کند. هنگامی که با فرمت RAW عکاسی می‌کنید، نه تنها تصاویر با کیفیت بالاتری دریافت خواهید کرد، بلکه کنترل بسیار بیشتری در پردازش پست خواهید داشت. به عنوان مثال، شما می‌توانید مشکلاتی مانند نوردهی بیش از حد یا کم نور را اصلاح کنید و مواردی مانند دمای رنگ، تعادل رنگ سفید و کنتراست را تنظیم کنید.

یکی از نکات منفی عکاسی با فرمت RAW این است که فایل‌ها فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. با این حال، در نهایت، عکاسی با فرمت RAW می‌تواند کیفیت تصاویر شما را تغییر دهد، بنابراین اگر زمان و فضا دارید، قطعا ارزشش را دارد. اگر مطمئن نیستید که چگونه از jpeg به RAW تغییر دهید، راهنمای دوربین خود را برای دستورالعمل‌های دقیق بررسی کنید.

سخن نهایی

به نظر ما، زیبایی یک عکس پیش از آنکه به چهره شما مربوط باشد، بیشتر به چشم‌انداز، کیفیت عکس و مهارت عکاس در خلق یک عکس زیبا بستگی دارد. از این رو به جای انکه به بدعکس بودن خود فکر کنید به نکات تاثیرگذار بر ایجاد عکس زیبا و باکیفیت توجه کنید تا بتوانید عکس‌هایی زیبا و خلاق بگیرید. فراموش نکنید امروزه علاوه بر دوربین ها گوشی های آیفون نیز از دوربین با کیفیتی برخوردارند که شما می توانید با خرید قسطی گوشی آیفون 13 از کیفیت دوربین آن بهره مند شوید.

 

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *