زبان چرب زبان
زیبایی

کراتینه مو روشی برای زیباتر دیده شدن

کراتین به عنوان پروتئینی است که به طور طبیعی در مو وجود دارد. در واقع همین کراتین است که به تقویت و براق شدن مو کمک می کند. در افرادی که موهای مجعد دارند به مقدار کمتری پروتئین یافت می شود و همین امر باعث زبری و خشکی موی آنها می شود.

کراتینه مو معمولاً در سالن‌های زیبایی با استفاده از پروتئین کراتین انجام گرفته می شود. این روش برای نرم کردن مو مناسب است و برای چندین ماه ماندگاری دارد. محققان در سال 2013 به این نتیجه رسیدند که اجزای فعال کراتین حاوی مواد مفیدی برای تقویت موهای آسیب دیده است. با توجه به تاثیر کراتینه مو در زیبایی و افزایش اعتماد به نفس افراد، امروز قصد داریم تا بیشتر به این موضوع بپردازیم. با ما همراه باشید.

کراتینه مو

علل کمبود کراتین طبیعی مو

تا به حال از خودتان پرسیده اید که چرا کراتین موجود در موهایتان کم است؟ به طور کلی علت کمبود کراتین مو را میتوان در موارد زیر جستجوکرد.

  • DNA
  • اتوی موی معمولی یا ارزان
  • رنگ کردن بیش از حد موها
  • دمای بالای سشوار و سوختن موها
  • بارداری و شیردهی

روش های صافی و احیای مو

کراتینه مو در سالن های زیبایی: آرایشگر با استفاده از اتوی حرارتی مو، محصولات کراتینه را روی موها اعمال می کند تا آن محصولات را بر روی مو ثابت کند. این فرآیند بسته به طول مو ممکن است حدود 90 دقیقه یا بیشتر طول بکشد.

محصولات کراتینه مو: برخی از محصولات حاوی کراتین هستند مانند سرم ها، شامپوها و نرم کننده های کراتینه، این محصولات به ترمیم موهای خشک ناشی از حرارت و رنگ کمک می کنند و آن را در برابر آسیب مقاوم می کنند؛ اما نمیتوانند نتایج مشابه سالن های زیبایی را در موهایتان ایفا کنند.

مکمل کراتینه مو: برخی مکمل‌های کراتین به شکل کپسول یا پودر وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را در داروخانه ها پیدا کنید، اما در صورت استفاده بیش از حد خطراتی را برای سلامتی ایجاد میکنند. این محصولات ممکن است نسبت پروتئین را در بدن افزایش دهند و سبب بروز پیامدهای منفی در بدن شوند.

فواید کراتینه مو چیست؟

ما به شما فواید کراتینه مو را مبی گوییم.

کراتینه مو فواید زیادی برای مو دارد. کراتینه مو را صاف، نرم و براق می کند، شکنندگی و فر شدن مو را درمان می کند و از مو در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند.

با این حال به صورت کلی فواید کراتینه مو شامل موارد زیر است:

افزایش درخشندگی و صافی مو: کراتینه مو به افزایش صافی مو، افزایش درخشندگی و تسهیل کنترل کمک می کند و در صورت استفاده از محصولاتی با کیفیت بالا، کراتینه میتواند به محصور کردن انتهای مو کمک کند تا از شر موخوره ها خلاص شود.

نتایج رضایت بخش برای مدت طولانی: اگر پس از کراتینه بتوانید از موهایتان نگهداری و مراقبت های لازم را به جا آورید، میتوانید میزان ماندگاری کراتین را روی موهایتان افزایش دهید.

عدم استفاده از سشوار: بعد از اعمال کراتینه مو نیازی به استفاده از سشوار برای صاف کردن موها نخواهد بود.

بهبود سلامت مو: کراتینه ممکن است به ترمیم و تقویت مو کمک کند، اما توجه کنید که استفاده از محصولات کراتینه که دارای ترکیبات نامناسبی هستند، می تواند به مو آسیب برساند.

عوارض کراتینه مو

در کنار فوایدی که ذکر شد ممکن است روش کراتینه مو برای برخی افراد دارای عوارضی هم باشد که در ادامه درباره آنها صحبت کرده ایم:

  • بوی نامطبوع: موها بوی نامطبوعی در طی مراحل کراتینه کردن مو پیدا می کنند و این بو بلافاصله پس از اتمام کراتینه کردن از بین می رود؛ اما این بو در موهای برخی افراد تا بار دوم شستشوی مو باقی می ماند.
  • پوسته کراتینه: بعد از کراتینه مو، پوسته های سفیدی در مو به وجود می آید اما جای نگرانی نیست بعد از شانه زدن موها این پوسته ها خود به خود می ریزند، این مواد بقایای کراتینه هستند که با گذشت زمان از بین می روند.
  • فرمالدئید: در مورد وجود فرمالدئید در کراتین نگرانی های متعددی وجود دارد، زیرا این گاز به برخی افراد آسیب می رساند. سازمان غذا و دارو نسبت به وجود آن در کراتین هشدار جدی داده است؛ زیرا این ماده میتواند باعث بسیاری از مشکلات مانند سوزش چشم، مشکلات ریوی یا حتی سرطان شود.

چگونه به وجود فرمالین در کراتین پی ببرید؟

فرمالین (محلولی با 37 درصد فرمالدئید) در کراتین به راحتی قابل تشخیص است، زیرا بوی آن بسیار تند است و همچنین باعث قرمزی چشم و تنگی نفس می شود،؛ علاوه بر این محل آرایشگاه هم پر از دود و بخار می شود.

البته ممکن است در حین کار کراتینه مو، محیط آرایشگاه حاوی فرمالین نباشد، اما در عوض حاوی موادی مانند «متیلن گلیکول» باشد. باید بگوییم که با گرم کردن یا خشک کردن متیلن گیلکول در طول جلسه کراتینه، این ترکیب به فرمالین تبدیل می شود. با این وجود بهتر است که درباره موادی که آرایشگر برای کراتینه ساختن موی شما استفاده می کند، تحقیق کنید.

اطلاعاتی در مورد استفاده از کراتین

در اینجا برخی از حقایق و اطلاعات در مورد استفاده از کراتینه مو آورده شده است:

  • مدت زمان درمان کراتینه مو از دو تا دو ماه و نیم ادامه دارد.
  • استفاده از شامپوی بدون سولفات و سدیم بعد از کراتینه درمانی به منظور حفظ نرمی مو الزامی است.
  • حداقل سه روز بعد از کراتینه درمانی منتظر بمانید سپس موها را بشویید. زیرا شستن بلافاصله مو سبب کاهش اثر بخشی کراتینه روی مو می شود.
  • حداقل تا 48 ساعت پس از کراتینه مو، از بستن موها، قرار دادن آن در پشت گوش، یا ساختن مدل مویی که آن را مجعد می کند، مانند دم اسبی یا قیطان، اجتناب کنید.
  • از استفاده سشوار، اتو مو یا برخی دیگر از محصولات آرایشی و حرارتی مو خودداری کنید.

با مراحل جلسه کراتینه مو آشنا شوید

به صورت کلی مراحل جلسه کراتینه مو شامل موارد زیر است:

  • موها با دقت توسط متخصص زیبایی تقسیم می شوند و سپس محصول روی کل مو اعمال می شود.
  • کراتین برای ثابت شدن به یک منبع حرارتی نیاز دارد، بنابراین آرایشگر مانند جلسات معمولی صاف کردن، اتو صاف کننده را روی کل مو می گذارد.
  • یک جلسه کراتینه بسته به طول مو حدود 90 دقیقه طول می کشد و برای رسیدن به نتیجه دلخواه تنها به یک جلسه نیاز دارید.

 

مواردی که باید برای جلوگیری از آسیب به کراتین مو در نظر بگیرید

نکاتی وجود دارد که قبل از استفاده از کراتینه باید در نظر گرفته شود که مهمترین آنها عبارتند از:

  • اگر نرمی موهای شما در حد خوب یا متوسط ​ قرار دارد. از انجام روش کراتینه مو خودداری کنید، زیرا این روش برای افرادی که موهای مجعدی دارند در نظر گرفته شده است.
  • برای یافتن مناسب ترین فرمول کراتینه برای مو با یک متخصص مو مشورت کنید؛ زیرا هر نوع مو نسبت به بقیه انواع مو درمان متفاوتی دارد.
  • قبل از استفاده از کراتینه مو در مورد انواع محصولاتی که کیفیت بالا دارند به دقت تحقیق کنید.
  • از رنگ کردن موها پس از صاف کردن با کراتینه، خودداری کنید تا در این حالت از آسیب احتمالی موها جلوگیری شود و به ماندگاری کراتینه در مو لطمه وارد نشود.

و در آخر…

برای گرفتن نتیجه مطلوب در زمینه کراتینه می بایست موهای خودتان را به دستان کسی که در این حرفه متخصص است، بسپارید. اگر به دنبال بهترین سالن های زیبایی کراتینه مو هستید توصیه می کنیم که سالن زیبایی کراتینه مائده عرب را انتخاب کنید. بانو مائده عرب به عنوان یکی از صاحبان سبک این حرفه و یکی از بهترین های هنر آرایشی مو در ایران به شمار می آید. اگر ساکن غرب تهران هستید، با مراجعه به سالن زیبایی غرب تهران مائده عرب از خدمات زیبایی این مجموعه بهره مند شوید. در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه کراتینه مو میتوانید در بخش دیدگاه مطرح کنید.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *