زبان چرب زبان
زیبایی

بلیچینگ دندان چیست؟ {قیمت انواع بلیچینگ دندان}

بلیچینگ یکی از روش‌های محبوب برای بهبود رنگ و ظاهر دندان‌ها است که توسط افرادی که به‌ دنبال ظاهری براق‌تر و سفیدتر در لبخند خود هستند، انتخاب خواهد شد. این فرایند اغلب با استفاده از موادشیمیایی خاصی انجام می‌شود. هدف اصلی این روش، حذف لکه‌ها و افزایش روشنایی دندان‌ها است. اگرچه بلیچینگ یک راه‌حل موثر برای ارتقا ظاهر لبخند به ‌شمار می‌رود؛ اما نکته‌هایی وجود دارد تا بهترین نتیجه به دست آید و سلامت دندان‌ها حفظ شود. قیمت بلیچینگ دندان معمولا به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

C:\Users\user\Downloads\1 (1).jpg

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ روشی برای روشن‌کردن رنگ دندان‌ها و ازبین‌بردن لکه‌ها است. شما می‌توانید آن را در مطب دندانپزشک یا خودتان در خانه هوم بلیچینگ انجام دهید. بلیچینگ دندان اغلب با استفاده از مواد سفیدکننده مبتنی بر پراکسید انجام می‌شود. روش‌های خانگی حاوی 3 تا 20 درصد پراکسید (کاربامید یا پراکسید هیدروژن) هستند. تکنیک‌های انجام ‌شده در مطب 15% تا 43% پراکسید دارند.

به‌طورکلی، هر چه محلول قوی‌تر باشد و مدت‌زمان بیشتری روی دندان‌هایتان بماند، دندان‌هایتان سفیدتر می‌شوند؛ اما هر چه درصد پراکسید موجود در محلول سفیدکننده بیشتر باشد، باید کوتاه‌تر روی دندان شما بماند. نگه‌داشتن آن برای مدت طولانی‌تری دندان‌ها را کم آب می‌کند و حساسیت دندان‌ها را افزایش می‌دهد.

هر گزینه مزایا و معایبی دارد و قیمت بلیچینگ دندان بسته به انتخاب شما متغیر خواهد بود؛ اما قبل از اینکه کیت‌های بلیچینگ را در خانه امتحان کنید، صحبتی با دندانپزشک خود داشته باشید. همه نتایج خوبی نخواهند دید. بلیچینگ روکش‌های چینی یا باندینگ‌های کامپوزیت هم‌رنگ دندان را سفید نمی‌کند.

C:\Users\user\Downloads\2 (1).jpg

سفیدکردن در مقابل بلیچینگ

اصطلاحات “سفیدکردن” و “بلیچینگ” گاهی اوقات به‌جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما آنها همیشه به یک معنی نیستند. سفیدکردن دندان‌ها را باید با مواد سفیدکننده یا غیرسفیدکننده انجام داد. بلیچینگ نوعی سفیدکننده است که از سفیدکننده حاوی پراکسید بهره می‌برد. هم لکه‌های عمیق و هم لکه‌های سطحی را پاک کرده و می‌تواند دندان‌ها را حتی سفیدتر از رنگ طبیعی‌شان کند. قیمت بلیچینگ دندان و سفیدکردن نیز متفاوت هستند.

چه کسانی می‌توانند کاندید مناسبی برای استفاده از بلیچینگ باشند؟

بلیچینگ فقط باید توسط دندانپزشک یا یک متخصص بهداشت دندان یا درمانگر دندانپزشکی با تجویز دندانپزشک انجام شود. برخی از سالن‌های زیبایی، این خدمات را با قیمت بلیچینگ دندان کم‌تری ارائه می‌دهند؛ اما اگر دندانپزشکی در آن مکان حضور نداشته باشد، این‌کار غیرقانونی است و می‌تواند سلامت دهان و دندان شما را به خطر بیندازد. شما این امکان را دارید تا کیت‌های سفیدکننده دندان‌های خانگی (home bleaching) را بخرید، اما مشورت با دندانپزشک را فراموش نکنید.

در طول درمان بلیچینگ دندان چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر انجام بلیچینگ را دارید، ابتدا باید دو تا سه بار به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک برای ساختن محافظ دهان از دندان‌های شما قالبی می‌گیرد و به شما می گوید که چگونه از آن با ژل سفیدکننده استفاده کنید. سپس، با استفاده از محافظ دهان خود در خانه، به‌ طور منظم ژل را برای مدت زمان مشخصی در طی چند هفته استفاده خواهید کرد. برخی از ژل‌های سفیدکننده را می توان تا هشت ساعت در هر بار باقی گذاشت که دوره درمان را کوتاه می‌کند.

بلیچینگ با لیزر که به‌عنوان سفیدکننده قدرتی نیز شناخته می‌شود، نوع دیگری از تکنیک بلیچینگ دندان است که دندانپزشک می‌تواند پیشنهاد دهد. یک محصول سفیدکننده روی دندان‌های شما قرار داده خواهد شد و سپس نور یا لیزر بر روی آنها تابیده می‌شود تا ماده سفیدکننده را فعال کند. بلیچینگ با لیزر حدود یک ساعت طول می‌کشد و قیمت بلیچینگ دندان در این روش نیز متغیر خواهد بود.

C:\Users\user\Downloads\3 (1).jpg

آیا بلیچینگ دندان یک روش دائمی است؟

بلیچینگ دندان دائمی نیست و ممکن است از چند ماه تا سه سال طول بکشد و نتایج درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. اگر سیگار می‌کشید، چای یا قهوه می‌نوشید، اثر بلیچینگ طولانی نخواهد بود، زیرا همگی این مواد می‌توانند دندان‌های شما را لکه دار کنند یا باعث تغییر رنگ آن‌ها شوند.

هزینه بلیچینگ دندان در سال 1402

قیمت بلیچینگ دندان متناسب با عوامل متعددی است که در این فرایند تأثیرگذارند. نوع روش بلیچینگ انتخابی (آفیس بلیچینگ یا هوم بلیچینگ)، مکان اجرای فرایند (آیا این اقدام در یک مطب دندانپزشکی یا مرکز خدمات زیبایی انجام می‌شود) و تعداد جلسات لازم برای رسیدن به نتایج مطلوب از جمله مواردی هستند که تعیین‌کننده هزینه بلیچینگ محسوب می‌شوند. برای اطلاعات دقیق‌تر وضعیت دندان‌ها و دریافت قیمت بلیچینگ دندان، مشاوره با دندانپزشک بهترین راهنمایی را فراهم می‌کند.

سوالاتی که قبل از انجام بلیچینگ باید از دندانپزشک پرسید

از پرسیدن سوالات ساده در مورد انواع درمان بلیچینگ موجود، انتظارات در خصوص نتایج این روش و احتمال ماندگاری آنها نترسید. احتمال دارد بخواهید از دندانپزشک بپرسید که آیا خطراتی در مورد این روش وجود دارد، به‌عنوان‌مثال، افزایش حساسیت دندان‌های شما. سعی داشته باشید با افراد دیگری که درمان مشابهی داشته‌اند صحبت کنید یا برای نظر دوم از دندانپزشک دیگری مشاوره بگیرید تا زمانی که مطمئن شوید روش درستی را انتخاب کرده‌اید. همیشه قبل از اقدام، یک طرح درمانی مکتوب و تخمین قیمت بلیچینگ دندان را بخواهید.

نکته‌ای که در خصوص درمان بلیچینگ باید بدانید این است که این تکنیک زیبایی روی پروتزها یا دندان‌های مصنوعی، روکش‌ها، پرکردگی‌ها یا کامپوزیت و لمینت نتیجه‌بخش نخواهد بود.

C:\Users\user\Downloads\4 (1).jpg

عوارض تکنیک درمانی بلیچینگ

مهم نیست از چه درمانی استفاده می‌کنید و قیمت بلیچینگ دندان چقدر است، همیشه این احتمال وجود دارد که لثه‌های شما به موادشیمیایی مورد استفاده در سفیدکردن یا بلیچینگ دندان‌ها حساس شوند، به‌خصوص اگر قبلا دندان‌های حساسی داشته‌اید. احتمال سوختگی لثه‌ها وجود دارد و برخی از برندهای هوم بلیچینگ می‌توانند به مینای دندان آسیب برسانند. پس در انتخاب روش بلیچینگ نهایت دقت را انجام دهید و از مشورت با دندانپزشک غافل نشوید.

جمع‌بندی

بلیچینگ دندان یک روش موثر برای بهبود رنگ و ظاهر دندان‌ها است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. با انجام این روش، دندان‌ها از زیبایی و سفیدی بیشتری برخوردار می‌شوند. قبل از تصمیم به انجام بلیچینگ، مهم است تا به دندانپزشک خود مراجعه کنید و در خصوص روش مناسب و بدون مشکل این کار سوال بپرسید. قیمت بلیچینگ دندان می‌تواند به نوع روش، مکان انجام و تجهیزات مورد استفاده بستگی داشته باشد.

 

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *