زبان چرب زبان
زیبایی

تزریق چربی به دست چگونه انجام می شود ؟

با افزایش سن، پوست تمام نقاط بدن از جمله دست‌ها دچار افتادگی، شل‌شدگی و لکه‌های قهوه‌ای می‌شود. چروکیده شدن دست‌ها ناشی از کاهش حجم چربی و کلاژن است و به عنوان یکی از علائم افزایش سن و پیری شناخته می‌شود. اکثر افراد به مراقبت پوست صورت و گردن خود اهمیت می‌دهند ولی از پوست دست غافل هستند. در حالی که نگاه بیشتر افراد به سمت رگ‌ها و تاندون‌های برجسته دست‌ها جلب می‌شود. یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار برای جوانسازی پوست دست، تزریق چربی است. این عمل کم تهاجمی مزایای زیادی دارد و در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. با تزریق چربی به دست طراوت و شادابی به پوست برمی‌گردد و دست‌ها بار دیگر جوان و زیبا خواهند شد. در این مقاله قصد داریم درباره فرآیند این نوع از تزریق، مزایا و عوارض آن و مراقبت‌های قبل و بعد از این عمل توضیح دهیم.

تزریق چربی چیست ؟‌

این عمل یکی از متدوال‌ترین روش‌های از بین‌بردن افتادگی و چین و چروک‌های عمیق پوست است که تاثیر بسزایی در جوانسازی پوست دارد. در این روش از چربی بدن خود فرد برای بهبود و جوانسازی پوست او استفاده می‌کنند و هیچ ماده خارجی مانند فیلر یا ژل کاربردی ندارد. با توجه به طبیعی بودن چربی‌های مورد استفاده در تزریق چربی هیچ عارضه یا حساسیتی در بدن فرد ایجاد نمی‌شود. چربی‌ها با استفاده از عمل‌های لیپوماتیک و لیپوساکشن از نواحی مختلف بدن مانند شکم، پهلو و ران استخراج شده و با استفاده از دستگاه‌های مخصوصی به نام سانتریفیوژ فرآوری می‌شوند. چربی‌های استخراج شده به هیچ‌عنوان پس از خروج از بدن قابل استفاده برای تزریق نیستند و حتما باید تمام ناخالصی‌های آن مانند آب، خون و غیره از چربی‌ها جدا شود. چربی‌ها پس از تبدیل به سلول‌های بسیار ریز توسط سوزن‌های باریک به نام کانولا به قسمت‌های مختلف بدن از جمله پشت دست‌ها تزریق می‌شود و چین و چروک‌های ایجاد شده روی آن را از بین می‌برند.‌

تزریق چربی به دست چگونه انجام می‌شود ؟‌

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم پوست دست‌ها با افزایش سن و به مرور زمان با قرارگرفتن در معرض نور خورشید و استفاده از شوینده‌های مختلف چربی خود را از دست می‌دهد و چین و چروک‌های زیادی روی آن به وجود می‌آید. در این حالت استخوان‌های دست و رگ‌های خونی با وضوح بیشتری دیده می‌شوند‌. نحوه تزریق چربی به پوست دست با روش‌های دیگر جوانسازی پوست درقسمت‌های دیگر بدن تفاوت زیادی ندارد. دو مرحله کلی برای تزریق چربی شامل انتخاب کلینیک معتبر و شرکت در جلسات مشاوره است. انتخاب کلینیک به عنوان مهترین و اولین مرحله در تمام عمل‌های زیبایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هرچه اعتبار کلینیک بیشتر باشد، پزشکان ماهرتری دارد و در نتیجه عمل موفقیت‌آمیزتر خواهد بود. بعد از انتخاب کلینیک مناسب با شرکت در جلسه مشاوره درباره خدمات کلینیک و پزشک مورد نظر خود اطلاعات کافی کسب کنید. پزشک با بررسی سلامت جسمی و دست‌ها مهمترین نکات را به بیمار گوشزد خواهد کرد. در نهایت بعد از انجام آزمایشات لازم تشخیص می‌دهد که نتیجه این عمل چطور خواهد بود.

بیمار قبل از مراجعه به کلینیک باید به توصیه‌های پزشک خود عمل کند تا مرحله برداشت چربی از بدن به خوبی طی شود. پزشک با نظرخواهی از خود فرد و انتخاب یکی از نواحی بدن مانند شکم، پهلو و ران را برای استخراج چربی، با بی‌حسی موضعی یک برش کوچک ایجاد کرده و با استفاده از یک دستگاه مکنده چربی‌ها را خارج می‌کند. پس از خارج کردن چربی‌ها نوبت به فرآوری آن‌ها می‌رسد. با کمک دستگاه سانتریفیوژ تمام ناخالصی‌ها از چربی جدا شده و برای تزریق چربی به دست آماده می‌شود‌. در مرحله آخرعمل، چربی‌های فرآوری شده با استفاده از سوزن‌های ظریف در پشت دست‌ها تزریق می‌شود. البته قبل از تزریق  از بی‌حسی موضعی به کار می‌برند تا فرد دردی احساس نکند. بعد از تزریق پزشک نواحی پشت دست را ماساژ می‌دهد تا چربی‌ها به‌صورت یکنواخت در سطح پشت دست پخش شوند. مدت زمان این عمل زیبایی بسیار کوتاه است و پیچیدگی زیادی ندارد.

مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق چربی به دست

برای افزایش ماندگاری چربی‌های تزریق شده به پوست دست توصیه‌های لازم را جدی بگیرید. دو هفته قبل از عمل از مصرف‌ داروهای ضد انعقاد، ضد التهاب، ایبوپروفن، آسپرین و ویتامین E بپرهیزید. کشیدن سیگار و دخانیات و نوشیدن الکل را ترک کنید. آزمایش‌های تجویز شده توسط پزشک را به طورکامل انجام دهید. بعد از عمل از فشار دادن دست‌ها خودداری کنید و تا یک هفته با کسی دست ندهید. استفاده از کمپرس سرد در سه روز اول و کمپرس گرم در سه روز دوم، ورم و درد تزریق را تسکین می‌دهد‌. تا یک هفته نباید به جکوزی و سونا بروید. ناخن نکارید و در معرض آفتاب قرارنگیرید. مصرف به موقع دارو، عدم استفاده از دستکش یا لباس تنگ، نرفتن به حمام تا دو روز بعد از تزریق را نیز رعایت کنید. بعد از بهبودی کامل نیز از مواد شوینده‌ ملایم و کرم‌های مرطوب‌کننده‌ای که توسط پزشک تجویز می‌شود، استفاده کنید.

عوارض تزریق چربی شامل چه مواردی است؟‌

تزریق چربی به پوست دست مانند هر عمل دیگری عوارض جانبی به همراه دارد اما عوارض آن در این ناحیه بیشتر از یک الی دو هفته بیشتر به طول نمی‌انجامد. علائمی مانند تورم، قرمزی و درد شایع‌ترین عوارض تزریق چربی به پوست دست می‌باشند. در صورت مشاهده گلوله‌های چربی و سفتی پوست دست به همراه درد شدید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

مزایای تزریق چربی به دست‌

یکی از مهمترین مزایای این عمل عدم ایجاد حساسیت است. با توجه به اینکه چربی از بدن خود فرد استخراج می‌شود، عوارض بسیار کمی ایجاد خواهد کرد‌. مزیت دیگر این عمل بدون عفونت بودن و عدم انتقال بیماری می‌باشد. دست‌هایی که با این روش جوانسازی شده‌اند به مدت زیادی ماندگاری دارند و تا چند سال شاداب و پرطراوت باقی می‌مانند. در واقع نیازی نیست که هر چند ماه یکبار برای شارژ مکرر اقدام شود. کم‌هزینه بودن عمل، عدم نیاز به بیهوشی و عوارض جانبی کم از مزایای دیگر این عمل به شمار می‌روند.

هزینه جوانسازی دست‌ها با تزریق کردن چربی چقدر است؟

مهمترین عامل تاثیرگذار در هزینه این عمل دستمزد پزشک می‌باشد. برای آگاهی از هزینه‌ها در جلسه مشاوره از پزشک درباره میزان هزینه‌ها سوال کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که هر چه کلینیک مجهزتر باشد، هزینه تزریق جربی بیشتر است. در انتخاب کلینیک همواره سعی کنید به دنبال بهترین کلینیک زیبایی باشید تا عمل‌های جوانسازی را با بهترین کیفیت انجام دهید.

به دلیل تغییرات زیاد و متفاوت بودن هزینه تزریق چربی در افراد مختلف از درج قیمت معذوریم. خواهشمند است جهت دریافت هزینه تزریق چربی به صورت از صورت خود عکس گرفته و به شماره ۰۹۰۳۵۵۴۱۹۳۶ از طریق واتس اپ ارسال نمایید تا پس از مشاهده پزشک در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *