زبان چرب زبان
زیبایی

روش های استفاده از نمک بدن (حمام) برای هرنوع تاثیر گذاری روی پوست

1– تهیه ماسک زیبایی با نمک بدن

اولین روش از انواع روش های استفاده از نمک بدن برای زیبایی پوست خود آن است که می توانید مقداری از نمک بدن را با چند قطره آب مخلوط کنید و روی پوست صورت و بدن خود ماساژ دهید.

دقت کنید که مقدار آب باید بسیار بسیار کم باشد و مقدار نمک بدن بسیار زیاد باشد تا ماسک حالت خمیری پیدا کند نه حالت محلول. شاید بتوانیم بگوییم نسبت حدودی یک به ده باید داشته باشند. برای مثال یک قطره آب برای 10 گرم نمک بدن تا بتوانید اسکراب دلخواه و موثری را بدست آورید.

 

2– ترکیب نمک بدن با روغن های مفید برای پوست

دومین روش از انواع روش های استفاده از نمک بدن آن است که می توانید نمک بدن را با مواد دیگری نظیر روغن زیتون یا روغن ارگان یا گلیسیرین که برای پوست مفید هستند، ترکیب و ماسک های مفیدی را از آن بسازید. استفاده از موادی مانند روغن زیتون که می توانند تمام چربی ‌های‌ اضافه، سلول ‌های مرده، سیاهی ‌ها و آلودگی ‌هایی را که در منافذ پوست گیر کرده را جذب و از منافذ خارج کنند، خواص نمک بدن را چندین برابر کرده و پاکسازی پوست شما را عمیق تر می سازد.

مشاوران تخصصی پوست هامانا در هر لحظه حاضر به مشاوره برای سلامت پوست شما و آموزش های لازم در زمینه مراقبت پوست با سنگ نمک و کوکتل پدیکور میباشند که میتوانید به وبسایت محصولات ناخن و پوست هامانا مراجعه کنید و از مشاوره رایگاه آنلاین متخصصین پوستی بهره مند شوید.

 

 

3- دراز کشیدن در وان حاوی آب و نمک بدن و ریلکس کردن و سم زدایی بدن با آن

شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین و راحت ترین انواع روش های استفاده از نمک بدن همین روش غوطه ور سازی یا رها سازی خود در وان حمام پر از نمک بدن است. بله شما می توانید به راحتی وان حمام خود را تا نیمه از آب پر کنید و یک بسته از نمک بدن دلخواه خود را به منظور سم زدایی یا برای ریلکس بدن یا به منظور رفع انواع درد های جسمی مانند پا درد ها یا کمر درد های خود به آب داخل وان اضافه کرد و پس از حل شدن نمک در آب به راحتی در وان دراز بکشید.

برای اثر بخشی بیشتر می توانید این کار را به مدت نیم ساعت یا بیشتر انجام دهید. مطمئن باشید که برای خود شما این قدر این/ کار لذت بخش است که ترجیح می دهید آن را برای آرامش بیشتر خود به مدت بیشتری انجام بدهید.

عزیزانی که در حمام منزل خود وان ندارند، می توانند از استخر های بادی مخصوص بازی های کودکان نیز به همین منظور استفاده کنند و آن را در حمام منزل خود باد کنند و یا از وان های پلاستیکی کوچکتر که به همین منظور تولید شده است، استفاده کننید و یا از روش های دیگر استفاده از نمک بدن بهره ببرند.

 

4-  ترکیب نمک بدن با عسل و لیمو برای رفع لکه های تیره بدن

یکی دیگر از انواع روش های استفاده از نمک بدن که به خصوص برای لکه بری قسمت های تیره بدن مفید واقع می شود، ترکیب آن با عسل و آب لیموی ترش تازه است. بسته به وسعت ناحیه تیره مورد نظر خود کمی عسل به همان میزان آب لیموی ترش تازه و به مقدار بیشتری نمک بدن را مخلوط نمایید تا خمیر غلیظ اسکراب مانندی را به دست بیاورید.

لازم است که در ابتدا میزان بسیار کمی از این اسکراب را بر روی پوست خود تست نمایید. در صورتی که پوست شما حساس باشد و قرمزی یا حساسیتی را از خود نشان بدهد، از استعمال این اسکراب بر روی پوست خود امتناع نمایید. زیرا پوست برخی افراد که آلرژی دارند، به آبلیمو یا عسل واکنش نشان می دهند و دچار قرمزی و حساسیت می شوند. این گونه افراد نباید از این اسکراب استفاده نمایند و می توانند از مخلوط نمک بدن با آب یا روغن های ساده تر استفاده کنند.

اما در صورتی که پوست شما به این اسکراب حساسیتی نشان نداد، می توانید به مدت 20 دقیقه بر روی نواحی تیره آن را ماساژ داده و از خواص روشن کنندگی آن بهره ببرید. هفته ای دو بار این اسکراب را بر روی نواحی تیره بدن یا صورت خود استفاده کنید و به این روند ادامه دهید تا به رنگ روشن اولیه خود باز گردید.

در صورتی که به طور ذاتی پوست خشکی دارید، پس از اتمام کار استفاده از حمام نمک بدن و خشک کردن پوست، کرم های مرطوب کننده یا آب رسان را هم فراموش نکنید.

 

 

5– انواع روش های استفاده از نمک بدن برای رفع مشکلات پا

خیساندن پاها در حمام نمک بدن، لایه برداری پاشنه ‌های خشک و ترک خورده پا را آسان تر می کند. به علاوه در رفع پینه پا و حذف سلول های مرده آن نیز موثر است.

به این منظور نصف تا یک فنجان از نمک بدن را در یک ظرف بزرگی بریزید و با 1 تا 2 لیتر آب گرم مخلوط کنید. پاهای خود را به مدت 15 دقیقه داخل ظرف آب قرار دهید. برای درمان نقرس، توصیه می ‌کنیم 30 دقیقه پا های خود را داخل آب و نمک بدن نگه دارید.

در آخر، پاهای خود را با حوله خشک کنید و در صورت تمایل، با روغن ‌های گیاهی و ضد التهاب مانند روغن زنجبیل یا روغن زیتون ماساژ دهید.

برای درمان قارچ ناخن، این عملیات را 2 تا 3 بار در روز ادامه دهید. خاصیت ضد قارچی روغن درخت چای، برای درمان قارچ ناخن پا مفید است. افزودن آن به این محلول نمک بدن، می‌ تواند بهبود قارچ ناخن را سرعت ببخشد. برای افزایش کارایی حمام نمک پا، می‌ توان از موادی مانند سرکه یا ماده دهان شویه نیز کمک گرفت.

 

جمع بندی طرز استفاده از نمک حمام و بدن

از انواع روش های استفاده از نمک بدن برای زیبایی پوست خود و برای سلامتی و حتی رفع درد در اندام مختلف بدن می توان استفاده کرد. به عنوان مثال می توان با ترکیب نمک بدن با انواع روغن های گیاهی انواع ماسک های زیبایی یا ضد لک و روشن کننده را تهیه نمود و پوست خود را روشن تر نمود یا لک های آن را برطرف کرد.

حتی می توان به راحتی با مخلوط کردن این نمک های بدن با آب داخل وان حمام و دراز کشیدن در آن آب و ریلکس کردن در آن به آرامش و تمدد اعصاب رسید. حتی می توان به این روش بدن و پوست را سم زدایی هم نمود.

با ترکیب نمک بدن با روغن های طبیعی و پاکسازی کننده غنی پوست مانند روغن ارگان یا روغن زیتون می توان سلول های مرده پوست را به شکل بسیار عمیقی پاکسازی نمود تا منافذ پوست بتوانند باز شوند و راحت تر نفس بکشند.

به علاوه با ترکیب این نمک با عسل و آب لیمو ترش می توان اسکرابی تهیه کرد که لک های تیره بدن یا صورت را در طول زمان برطرف نمود. البته شرط آن مداومت بر این درمان و عدم حساسیت پوست فرد به آبلیمو و عسل است. زیرا بسیار دیده شده که پوست افراد پس از زدن آبلیمو قرمز شده یا به سوزش و حساسیت افتاده یا زخم شده است. بنابراین در به کار بردن این اسکراب حتماً تست اولیه را انجام دهید.

علاوه بر آن عزیزانی که مشکلاتی در زمینه پا دارند، مانند قارچ ناخن پا یا نقرس می توانند به صورت روزانه پاهای خود را درون تشت آب گرم و نمک بدن قرار بدهند و پس از خشک کردن، با روغن درخت چای چرب کنند تا روند بهبودی پای آن ها سرعت پیدا کند.

در آخر لازم به ذکر است که بگوییم این مقاله با کمک متخصصین پوستی هامانا تهیه شده که میتوانید به صورت تخصصی مقاله طرز استفاده از نمک بدن (نمک حمام) بدون وان را مطالعه کنید تا روش های استفاده از نمک حمام بدون وان را بیاموزید. هامانا یکی از بهترین تولید کننده های نمک حمام در ایران میباشد که یکی از تولید کننده های مقرون به صرفه و کاملا ارگانیک نمک بدن میباشد که به شما توصیه میکنیم تا هامانا را در گوگل سرچ کنید و سری به سایت هامانا بزنید تا قیمت و کیفیت محصولات زیبایی و سلامت پوست هامانا را بررسی کنید.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *