زبان چرب زبان
زیبایی

چگونه پوست دست صاف داشته باشیم؟

اکثر خانم ها ماهانه مبالغ زیادی را برای سلامت پوست صورتشان هزینه می کنند، اما زمانی که موضوع رسیدگی به پوست حساس دست مطرح می شود با یک کرم مرطوب کننده سر و ته قضیه را به هم می آورند!

پوست دست نیز مانند پوست صورت نیاز به مراقبت دارد؛ در غیر این صورت به دلیل شستشوی مداوم و تماس مستقیم با نور خورشید پر از لک و چین و چروک می شود.

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بهتر است بدانیم که چگونه پوست دست صاف داشته باشیم ؟! در ادامه تمامی روش های مراقبتی پوست دست را شرح می دهیم تا با استفاده از این راهکارها دستانی صاف، سفید و زیبا داشته باشید.

برای مراقبت از پوست دست چه باید کرد؟

رسیدگی به پوست دست کار بسیار ساده ای است و با رعایت برخی نکات می توانید از چین و چروک و لک های پوستی جلوگیری کنید.

برای مثال شما می توانید از کرم مرطوب کننده ویتالیر برای جلوگیری از خشکی پوست دست ها استفاده کنید. به این صورت احتمال پیری زودرس کاهش پیدا کرده و با آبرسانی به پوست این ناحیه از ایجاد لک های پیری جلوگیری می شود.

اما استفاده از مرطوب کننده تنها یک مرحله از روتین مراقبت از دست است! به همین دلیل قصد داریم تمامی مراحل مراقبت از پوست حساس دست ها را به ترتیب بررسی کنیم.

شستشوی صحیح دست ها

اگر برایتان سوال است که چگونه پوست دست صاف داشته باشیم ، بهتر است حتماً در حین شستشوی دست هایتان نکاتی را رعایت کنید.

در واقع توصیه می کنیم به هیچ عنوان دستان خود را با مواد صابونی نشویید و از مایع شوینده ملایم و فاقد پارابن استفاده کنید. همچنین به دمای آب توجه داشته باشید و سعی کنید همیشه دستان خود را با آب سرد یا ولرم بشویید.

پوست دست هایتان را لایه برداری کنید

برای اینکه بدانیم چگونه دستانی سفید داشته باشیم ، بهتر است هر هفته دست های خود را لایه برداری کنید. با لایه برداری پوست دست ها از تجمع سلول های مرده جلوگیری شده و به این صورت پوست دست هایتان چند درجه روشن تر می شود.

همچنین لایه برداری پوست دست ها کمک می کند تا برخی از خطوط سطحی پوست برطرف شوند.

استفاده مداوم از مرطوب کننده

از انواع روش های مراقبت از پوست دست می توان به استفاده مداوم از مرطوب کننده اشاره کرد. در واقع بهتر است هر روز حداقل دو یا سه بار از یک کرم مرطوب کننده با کیفیت استفاده کنید. به این صورت پوست دست هایتان به دلیل شستشوی مداوم خشک نشده و دچار لک و چین و چروک نمی شود.

امروزه برندهای بسیاری به تولید کرم مرطوب کننده دست می پردازند که در این بین برند مورینگا امو، ویتالیر، دیپ سنس، بیوآکوا و… جزو برندهای محبوب هستند.

مصرف ضد آفتاب را فراموش نکنید

اینکه چگونه دستانی سفید داشته باشیم به نحوه مراقبت ما از پوست حساس دست هایمان بر می گردد. برای مثال اکثر خانم ها و آقایان پیش از خروج از منزل از ضد آفتاب مخصوص صورت استفاده می کنند اما به پوست دستانشان بی توجه هستند.

این بی توجهی با عواقبی همراه است که از آن ها می توان به تیرگی رنگ پوست دست، احتمال ایجاد لک و حتی سرطان پوست اشاره کرد. بنابراین توصیه می کنیم برای رسیدگی به پوست دست خود حتماً از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

همچنین در کنار ضد آفتاب می توانید دستکش های نخی را امتحان کنید که از تماس مستقیم نور خورشید با دستان شما جلوگیری می کنند.

یک دستکش مناسب برای زمستان تهیه کنید

این که برای مراقبت از پوست دست چه باید کرد بستگی به شرایط آب و هوایی نیز دارد. برای مثال در طول زمستان احتمال خشکی دست ها بر اثر سرما وجود دارد؛ به همین دلیل توصیه می کنیم در این فصل حتماً از یک دستکش مناسب استفاده کنید.

به این صورت علاوه بر این که دستانتان گرم می شوند احتمال خشکی دست نیز کاهش پیدا می کند. همچنین با استفاده از دستکش از تابش مستقیم پرتو های مضر خورشید به پوست دست هایتان جلوگیری می شود.

دست هایتان را با حوله خشک کنید

امروزه خشک کن های حرارتی دست طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. اما تحقیقات نشان داده که هوای گرم و مصنوعی تولید شده توسط این خشک کن ها چربی پوست را از بین می برد.

با حذف چربی پوست احتمال بروز مشکلاتی مانند چین و چروک و لک های پیری وجود دارد. بنابراین بهتر است برای خشک کردن دست هایتان حتما از یک حوله مناسب استفاده کنید.

دستکش آشپزخانه دوست دستان شما

تمامی افراد در حین نظافت منزل از مواد شوینده شیمیایی استفاده می کنند. برای این افراد سوال است که با وجود تماس مداوم دست با مواد شیمیایی چگونه پوست دست صاف داشته باشیم ؟!

توصیه ما این است که در حین شستشوی ظروف و نظافت منزل به خصوص سرویس بهداشتی، حتماً از دستکش مناسب استفاده کنید. به این صورت دستان شما با مواد شیمیایی از جمله انواع سفید کننده ها تماس پیدا نکرده و احتمال ایجاد مشکلات پوستی کاهش پیدا می کند.

همچنین برای مراقبت از پوست دست خود بهتر است به هیچ عنوان مایع ظرف شویی را به طور مستقیم روی دست خود نریزید و حتی برای شستشوی یک لیوان نیز از دستکش استفاده کنید!

دست هایتان را ماساژ بدهید

یکی از راه های رسیدگی به پوست دست ماساژ سریع انگشتان است. برای این کار انگشت ها را از پایین به سمت نوک ناخن هایتان ماساژ بدهید.

سپس با دست دیگر خود قسمت گوشتی پایین انگشت شست را ماساژ داده و به همین ترتیب به سمت مچ دستتان حرکت کنید.

با ماساژ دست ها خون رسانی در این ناحیه افزایش پیدا کرده و از چین و چروک پوست جلوگیری می شود. البته بهتر است برای انجام این کار از روغن ماساژ استفاده کنید.

مراقبت از پوست حساس دست ها با ماسک خانگی

اگر تمامی روش های بالا را امتحان کرده اید اما همچنان برایتان سوال است که چگونه دستانی سفید داشته باشیم ، توصیه می کنیم استفاده از ماسک های خانگی را فراموش نکنید.

به این صورت پوست دست با مواد مغذی تغذیه شده و علاوه بر سفیدی پوست دست از مشکلاتی مانند پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می شود.

برای تهیه یک ماسک خانگی می توانید یک قاشق چای خوری گلیسیرین را با چند قطره آبلیمو و گلاب مخلوط کنید. سپس دست های خود را با این محلول به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید.

در کنار این ماسک می توانید ماسک سفیده تخم مرغ را امتحان کنید که باعث رفع چین و چروک های پوستی می شود. برای این کار سفیده را از زرده تخم مرغ جدا کرده و به دست هایتان بمالید.

البته می توانید از ترکیب سفیده تخم مرغ و زرد چوبه نیز استفاده کنید. این ترکیب را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار داده و سپس دست هایتان را با آب ولرم بشویید.

برای مراقبت از پوست دست می توانید از ترکیب گلیسیرین و خیار نیز استفاده کنید. برای تهیه این ماسک کمی گلیسیرین و خیار را با استفاده از همزن ترکیب کرده و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست دستتان قرار دهید.

سخن پایانی

در این مقاله بررسی کردیم که برای مراقبت از پوست دست چه باید کرد . اگر احساس می کنید پوست دست هایتان خشک و پر از چین و چروک شده است، حتماً این مقاله را مطالعه کرده و از نکات آن استفاده کنید.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *