زبان چرب زبان
تغذیه

انواع محبوب رژیم غذایی: چگونه آنها را با هم مقایسه می کنند؟

WW (نگهبانان وزن)

رژیم WW که قبلا به عنوان Weight Watchers شناخته می شد، روشی برای غذا خوردن است که مقادیر امتیازی را به غذاهای مختلف اختصاص می دهد.

از آنجا، محدودیتی برای تعداد امتیازهای روزانه وجود دارد. دبلیو دبلیو در قلب خود تلاش می‌کند تا تنظیم کالری/غذا دریافتی را ساده‌تر درک کند، که بد نیست، زیرا بسیاری از مردم این کار را دشوار می‌دانند.

WW در طول سالها تغییر کرده است، و یک جنبه مثبت این است که ترجیحات شخصی را تا حدی در نظر می گیرد. WW ادعا می کند که برنامه های آنها “شما را به سمت انتخاب های غذایی که مطابق با ترجیحات شما هستند راهنمایی می کند” (67).

یکی دیگر از جنبه های مثبت WW این است که هیچ غذای خاصی را محدود نمی کند اما در عوض گزینه های سالم تر را تشویق می کند.

از جنبه منفی، هزینه دارد. برای استفاده از این سرویس هزینه هفتگی (معقولانه کمی) وجود دارد. علاوه بر این، برخی از افراد با رعایت دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه بهتر عمل می‌کنند، بنابراین «اعتدال» WW برای همه غذاها ممکن است برای همه مناسب نباشد.

علاوه بر این، بسیاری از مردم از ردیابی کالری ها و درشت مغذی ها خوششان نمی آید و ردیابی «نقاط» ممکن است برای برخی به همان اندازه نامطلوب باشد.

به طور کلی، رژیم/برنامه WW ممکن است برای افرادی که مایل به پیروی از رژیم غذایی خاصی نیستند، بسیار مفید باشد، اما از کمک در برنامه ریزی وعده غذایی و کیفیت کلی رژیم غذایی ساده تر استقبال می کند.

اما برای همه نخواهد بود.

وعده های غذایی مثال

همبرگر و سالاد خانگی

مرغ کبابی با سبزی و چاشنی

نخود و سبزیجات سرخ شده

بهترین رژیم غذایی برای من چیست؟

همانطور که نشان داده شد، روش‌های مختلفی برای غذا خوردن وجود دارد، اما «بهترین رژیم غذایی» تا حد زیادی به فرد بستگی دارد.

اولاً، هنگام تعیین اینکه رژیم غذایی مناسب برای شما چه می‌تواند باشد، مهم است که تاکید زیادی بر آنچه برای دیگران مفید بوده است نداشته باشید.

ارائه آخرین رژیم غذایی محبوب یا رژیمی که برای یک دوست یا همکار مفید است می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، رژیم غذایی پیچیده است، و این یکی از بسیاری از افسانه های تغذیه است که یک رژیم غذایی خاص برای همه مفید است.

به عنوان مثال، می توان طیف گسترده ای از ادعاها را در مورد اینکه چگونه یک رژیم غذایی خاص سلامت فردی را “نجات داد” پیدا کرد. این ممکن است خیلی خوب باشد، اما چه این رژیم غذایی گیاهی باشد، DASH، کتوژنیک، گوشتخوار یا هر رژیم دیگری. برای آن شخص خاص کار کرد.

به عبارت دیگر، فقط به این دلیل که یک روش غذا خوردن برای یک فرد مناسب است، به این معنا نیست که به همان اندازه بهترین انتخاب برای همه است. همچنین سلامت کوتاه مدت در یک رژیم غذایی معین، سلامت طولانی مدت را پیش بینی نمی کند.

هنگام در نظر گرفتن رژیم غذایی، توجه به موارد زیر ضروری است:

از جمله غذاهایی که از آنها لذت می برید: یک روش غیر لذت بخش از غذا خوردن در دراز مدت پایدار نخواهد بود.

در صورت امکان، غذاهای کامل را در اولویت قرار دهید: میوه کامل > آب میوه، سیب زمینی > محصولات سیب زمینی سرخ شده، گوشت / مرغ > محصولات گوشتی فرآوری شده و غیره.

آیا رژیم غذایی متناسب با سبک زندگی ما است: دائما مشغول؟ خوردن شش وعده غذایی کوچک در روز مناسب نخواهد بود. ورزشکار استقامتی؟ مصرف منظم غذا مهم است.

تشویق به سیری: سیری به احساس سیری بعد از غذا خوردن و متعاقب آن عدم تمایل به خوردن بیشتر اشاره دارد. برخی از غذاها بیش از سایرین باعث سیری می شوند و تمرکز بر روی این غذاها می تواند به کنترل اشتها و جلوگیری از مصرف زیاد غذا کمک کند. غذاهایی که تمایل به سیری بیشتر دارند عبارتند از غذاهای غنی از پروتئین و فیبر و همچنین غذاهای با حجم بیشتر (مانند سیب زمینی کامل). شاخص سیری غذاهای رایج منبع بسیار خوبی برای کمک در این زمینه است.

اطمینان از دریافت توصیه‌شده مواد مغذی ضروری: مکمل‌های ویتامین B12 برای رژیم‌های وگان ضروری است و رژیم‌های گیاه‌خواری/گیاه‌خواری می‌توانند دستیابی به امگا 3 و روی DHA/EPA کافی را دشوارتر کنند. در مقابل، رژیم‌های غذایی با کمبود غذاهای گیاهی می‌توانند دستیابی به سطوح کافی از منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌های C و E را سخت‌تر کنند. آگاهی از مواد مغذی مورد توجه برای یک رژیم غذایی خاص یا کار کردن بسیار مهم است. اگر این کار دشوار است، با یک متخصص تغذیه/تغذیه مشورت کنید.

چگونه رژیم غذایی بر سلامت ما تأثیر می گذارد: احساس وحشتناکی و تلاش مداوم برای پایبندی به یک رژیم غذایی خاص، نشانه خوبی نیست. مهم است که ارزیابی کنیم که یک رژیم غذایی خاص در این زمینه چه احساسی را در ما ایجاد می کند. همچنین، همیشه یک ایده معقول است که پس از شروع یک رژیم غذایی جدید، برخی از بررسی های اولیه سلامت را انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز مطابق انتظار است.

ملاحظات اضافی: رژیم های غذایی مناسب با بودجه

وقتی در مورد یک روش خاص غذا خوردن و همه غذاهای مختلف تقویت کننده سلامتی می شنویم، گاهی اوقات احساس می کنیم که باید همه این غذاها را بخوریم.

واقعیت این است که ما نمی‌توانیم همه چیز را بخوریم، و مهم است که غذاهایی را انتخاب کنیم که متناسب با بودجه غذایی ما باشد.

غذاهای غنی از مواد مغذی و در عین حال نسبتا ارزان متعددی از همه گروه های غذایی وجود دارد.

این راهنما برای تغذیه مناسب با بودجه فهرستی از این موارد را به همراه برخی نکات کلی بودجه غذایی ارائه می دهد.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *