زبان چرب زبان
روانشناسی خانواده

چه زمانی بهتر است به مشاوره فردی مراجعه کنید؟

مشاوره فردی یک فرآیند مشترک بین یک مشاور و یک فرد در حال درمان است. اهداف مشترک مشاوره می تواند القای تغییر یا بهبود کیفیت زندگی باشد. افراد ممکن است به دنبال مشاوره برای کمک در مورد مسائلی باشند که به تنهایی رویارویی با آنها سخت است. به مشاوره فردی مواردی نظیر درمان فردی، روان درمانی فردی و گفتار درمانی فردی نیز گفته می شود.

مشاوره می تواند به افراد کمک کند تا بر موانع سلامتی خود غلبه کنند. می تواند احساسات مثبت مانند شفقت و عزت نفس را افزایش دهد. افراد در مشاوره می توانند مهارت هایی را برای مدیریت موقعیت های دشوار، تصمیم گیری سالم و رسیدن به اهداف بیاموزند. بسیاری از آنها از سفر درمانی خودآگاهی بیشتر لذت می برند. برخی از افراد حتی برای رشد خود به مشاوره مداوم می روند.

چه زمانی بهتر است به دنبال مشاوره فردی باشید؟

اگر مشکلی باعث ناراحتی یا تداخل در زندگی روزمره شود، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به دنبال مشاوره فردی باشید. پریشانی می تواند به معنای افکار، احساسات، رفتارهای منفی یا حتی یک احساس بدنی مانند درد یا خستگی باشد. مهم است که قبل از رفتن به مشاوره صبر نکنید تا علائم شدید شوند. اگر اغلب ناراضی هستید یا در مورد مسائل زندگی خود احساس ناامیدی می کنید، ممکن است بهتر باشد به دنبال مشاور فردی باشید. اگر نمی‌توانید روی کار یا در زمان مطالعه چه در مدرسه و چه دانشگاه تمرکز کنید، اعتیاد را تجربه کرده اید یا احساس کنید می‌خواهید به خود یا شخص دیگری آسیب برسانید، مشاوره می‌تواند کمک کند.

برخی از افراد ممکن است از مشاوره فردی اجتناب کنند و دلایل زیادی برای این کار وجود دارد. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • نگران هستید که اطرافیان در مورد اینکه به مشاور مراجعه میکنید چه می گویند!
  • احساس شرم در هنگام صحبت در مورد گذشته آزار دهنده است
  • نمی خواهم بپذیرم که چیزی اشتباه است
  • ترس از اینکه بحث در درمان محرمانه بماند
  • مسائل مالی

با این حال، آمار ها نشان می دهد که از هر 5 بزرگسال، 1 نفر ممکن است نیاز به مشاوره داشته باشد. ممکن است یادآوری این نکته مفید باشد که مشاوران فردی، متخصصان آموزش دیده ای هستند که حمایت می کنند و محرمانه بودن را حفظ می کنند. آنها برای کمک به افراد برای حل مسائل دردناک یا شرم آور عادت دارند. و اگرچه ننگ مربوط به مشاوره روانشناسی هنوز هم می تواند مطرح شود، افراد بیشتری با صحبت در مورد گزینه های سلامت روان خود با کسانی که به آنها اعتماد دارند راحت می شوند.

یک مشاور درمانگر فردی آموزش دیده می تواند به افراد کمک کند تا سبک زندگی خود را تغییر دهند. آنها همچنین می توانند به شناسایی علل زمینه ای علائم و ارائه استراتژی هایی برای تغییر افکار و رفتارهای ناخواسته کمک کنند. مشاوره می تواند افراد را به مهارت هایی برای مدیریت علائم، کاهش استرس و بهبود کیفیت زندگی مجهز کند.

روان درمانی فردی چه کمکی می تواند به افراد کند؟

مشاوره فردی می تواند به درمان مشکلات ذهنی، عاطفی، فیزیکی و رفتاری کمک کند. نگرانی هایی که ممکن است در مشاوره مورد بحث قرار گیرند عبارتند از:

  • اضطراب
  • فشار
  • مسائل مربوط به غذا و خوردن
  • خشم
  • چالش های رابطه یا ازدواج
  • اعتیاد
  • سو استفاده کردن
  • مسائل خانوادگی
  • بیخوابی
  • جنسیت

چه کسی مشاوره فردی را ارائه می دهد؟

بسیاری از متخصصان روانشناسی، مشاوره فردی را ارائه می دهند. استانداردهای تبدیل شدن به یک درمانگر معمولاً به سازمان های مربوطه بستگی دارد . درمانگران اغلب دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا هستند. آنها همچنین ممکن است آموزش خاصی در زمینه مشاوره روانشناسی داشته باشند.

درمانگران می توانند عناوین زیادی داشته باشند. که بر اساس سطح تحصیلات، آموزش و نقش آنها است. آنها می توانند به عنوان مشاوران حرفه ای دارای مجوز (LPC)، روانشناس، درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز (LMFT)، مددکار اجتماعی بالینی دارای مجوز (LCSW)، پرستار روانپزشکی ، یا روانپزشک کار کنند.

در طول مشاوره فردی چه انتظاری داریم

اولین جلسه مشاوره اغلب بر جمع آوری اطلاعات متمرکز است. یک درمانگر با فرد تحت درمان در مورد سلامت فیزیکی، روانی و عاطفی گذشته او صحبت می کند. آنها همچنین در مورد نگرانی هایی که فرد را به مشاوره می کشاند، بحث می کنند. ممکن است چند جلسه طول بکشد تا یک مشاور درمانگر درک خوبی از موقعیت داشته باشد. تنها در این صورت است که می توانند به نگرانی ها رسیدگی کنند و بهترین مسیر اقدام را تعیین کنند.

فرد تحت درمان همچنین می تواند از اولین جلسه خود برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا سبک درمانگر برای نیازهای او مناسب است یا خیر استفاده کند. یافتن مشاوری که با آن راحت هستید برای درمان موفقیت آمیز حیاتی است. مهم است که در مورد نوع درمانی مورد استفاده، اهداف درمانی، طول جلسه و تعداد جلسات مورد نیاز صحبت کنید.

بسیاری از مشاوران افراد تحت درمان را تشویق می کنند تا بیشتر صحبت کنند. در ابتدا، ممکن است صحبت در مورد تجربیات گذشته یا نگرانی های فعلی سخت باشد. جلسات ممکن است احساسات شدیدی را برانگیزند. ممکن است در طول مشاوره  فردی ناراحت، عصبانی یا غمگین شوید. با این حال، مشاوران می توانند به افراد کمک کنند تا با پیشرفت جلسات، اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و راحت تر شوند.

مشاوران ممکن است “تکالیفی” را تعیین کنند تا به افراد تحت مراقبت کمک کنند. افراد تحت مشاوره همچنین می توانند در هر مرحله از فرآیند سؤال بپرسند. با گذشت زمان، افراد تحت مشاوره ممکن است خلق و خوی مثبت تر و الگوهای فکری سالم تری داشته باشند.

افراد تحت مشاوره فردی می توانند انتظار محرمانه بودن را در طول جلسات درمانی داشته باشند. اما، اگر فردی در معرض خطر فوری آسیب رساندن به خود یا دیگران باشد، یک درمانگر ممکن است موضوعات محرمانه را بایکی از اعضای خانواده وی درمیان بگذراد.

مشاوره فردی چقدر طول می کشد؟

جلسات درمانی فردی اغلب از 45 تا 60 دقیقه طول می کشد. تعداد جلسات و مدت زمان آنها به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله:

  • وضعیت سلامت روان مورد بررسی و شدت آن
  • مدت زمانی که فرد تحت درمان این مشکل را داشته است
  • این موضوع چقدر بر زندگی روزمره تأثیر می گذارد
  • این موضوع چقدر ناراحتی ایجاد می کند
  • فرد تحت درمان چقدر سریع بهبود می یابد
  • محدودیت های مالی

برخی از نگرانی ها را می توان از طریق درمان کوتاه مدت طی چند هفته برطرف کرد. با این حال، نگرانی های مزمن یا پیچیده تر می تواند به درمان طولانی مدت نیاز داشته باشد. گاهی اوقات، ممکن است بیش از یک سال طول بکشد تا پیشرفت قابل توجهی حاصل شود.

اثربخشی مشاوره فردی

حتی اگر مشاوره نتواند شرایطی را درمان کند، می‌تواند به افراد کمک کند تا مهارت‌های مقابله‌ای سالم را توسعه دهند. عزم فعال بودن در درمان و بهبودی برای دستیابی به اهداف درمانی و تقویت یک رابطه درمانی مثبت ضروری است . یافتن درمانگر مناسب نیز در روند درمان بسیار مهم است.

تحقیقات نشان می دهد که مشاوره ممکن است منجر به عود کمتر شرایط رایج، از جمله افسردگی متوسط ​​و اضطراب شود. علاوه بر این، نشان می دهد که اثرات مثبت مشاوره خوب فراتر از درمان است. بسیاری از افراد مدت ها پس از پایان مشاوره، بهبود شرایط را گزارش می دهند.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *