زبان چرب زبان
روانشناسی خانواده

دلایلی که می گوید شما دیگر عاشق همسرتان نیستید

اگر زمان کمتری را با شریک زندگی خود می گذرانید، به شخص دیگری فکر می کنید و/یا نسبت به رابطه خود بی تفاوت هستید، ممکن است به این معنی باشد که شما و شریک زندگی تان برای یکدیگر مناسب نیستید. با این حال، این بدان معنا نیست که همه چیز از دست رفته است. همانطور که سوزان ادلمن، درمانگر رابطه می گوید: «بیشتر این علائم قابل رفع هستند. شما فقط باید مایل باشید که در مورد هر موضوعی صحبت کنید و نشان دهید که به اندازه کافی برای تغییر رفتار اهمیت قائل هستید.” همچنین منابع زیادی وجود دارد که به زوج ها کمک می کند تا عشق خود را دوباره احیا کنند، از درمان گرفته تا مشاوره. اما اگر تصمیم گرفتید که دیگر عاشق شریک زندگی خود نیستید، بهتر است در اسرع وقت به او بگویید – هم به خاطر او و هم به خاطر شما.

صادق بودن با شریک زندگی در مورد احساس، یک مکالمه ترسناک است، اما درمانگر رابطهJaime Bronstein، LCSW می گوید که: “اجازه ندهید ترس شما را از دنبال کردن قلب خود باز دارد.” مربی رابطه و نویسنده کتاب You Only Fall in Love Three توضیح می دهد که «قرار نیست همه روابط برای همیشه دوام داشته باشند».  شما باید به قلبتان اعتماد کنید به همین دلیل شاید مجبور شوید که رابطه فعلی خود را ترک کنید. اگر مطمئن نیستید که آیا هنوز عاشق کسی هستید یا خیر، نشانه هایی که در ادامه در مورد از دست دادن عشق معرفی می کنیم را بخوانید تا بیشتر با احساس واقعی خود آشنا شوید.

1. شما زمان کمتری را با شریک زندگی خود می گذرانید.

اگر شما و شریک زندگیتان بچه دارید، پیدا کردن وقت آزاد برای برنامه ریزی یک شب ملاقات می تواند یک موقعیت نادر باشد. با این حال، این به این معنی نیست که شما از عشق خارج می شوید. اما اگر این زمان آزاد در طول یک هفته یا آخر هفته مشخص شد و ترجیح می‌دهید به جای گذراندن وقت با S.O خود، با بهترین دوستان خود وارد شهر شوید، این می‌تواند نشانه قوی باشد که دیگر عاشق آنها نیستید.

زونیا میچل، روانشناس عصبی، روان درمانگر و روانشناس دارای مجوز NYS، PsyD در این مورد توضیح می دهد. وقتی شروع به از دست دادن عشق می کنیم، فضای سالمی که اغلب به شریک زندگی خود می دهیم به دنبال کارهای دیگری برای انجام دادن می گردد؛ تا دیروقت سر کار ماندن، در یک مهمانی، هر چیزی که زمان صرف کردن با آنها را کاهش دهد.»

درمانگر و مشاور سلامت روان بالینی مشارات مجیب، MCH-LP، با میچل موافق است و می‌افزاید که اگر تمایلی به گذراندن وقت با یکدیگر وجود نداشته باشد، صمیمیت/دوستی در یک رابطه کاهش می‌یابد. و بدون آن میل به با هم بودن، در نتیجه عشق و ارتباط عمیق تر شما شروع به کاهش می کند.

2. شما رابطه جنسی ندارید.

لوئیس لیبرمن، متخصص در حقوق زناشویی و خانواده، به روز زن می گوید: “اگر یک سال است که رابطه جنسی نداشته اید، احتمالاً مشکلی وجود دارد. یا آنها آن را در جای دیگری دریافت می کنند یا از عشق خارج شده اند.” به دلایلی که شما و همسرتان نمی خواهید رابطه جنسی داشته باشید، دقت کنید و سعی کنید آنها را مشخص کنید. صمیمیت فیزیکی بخش مهمی از یک رابطه سالم و محبت آمیز است، بنابراین اگر نمی توان با این دلایل کار کرد، ممکن است به این دلیل باشد که عاشق شده اید.

رز به نکته لیبرمن اضافه می کند و توضیح می دهد: “زوج هایی که در روابط سالم و رضایت بخش هستند، تمایل به برقراری رابطه جنسی دارند، اما این فراتر از آن به لذت بردن از لمس فیزیکی می رود. این به فضای احساسی، ذهنی مربوط می شود. و صمیمیت فیزیکی که در یک ارتباط وجود دارد. رابطه.”

3. شما افکار منفی بیشتری نسبت به افکار مثبت دارید.

این کاملاً طبیعی است که هر از گاهی در مورد شریک زندگی خود افکار منفی داشته باشید زیرا هیچ کس کامل نیست. اما اگر افکار شما در مورد شریک زندگیتان عمدتاً منفی شده است، این می تواند نشان دهنده تغییر در رابطه شما باشد.

میچل می‌گوید: «اگر از این هم فراتر بروید و متوجه شوید که در مورد شریک زندگی‌تان با دیگران منفی صحبت می‌کنید یا دائماً از آن‌ها شکایت می‌کنید، به احتمال زیاد از عشق دور شده‌اید.

4. وقتی با هم نیستید دیگر به آنها فکر نمی کنید.

در اوایل یک رابطه، نمی‌توانید از فکر کردن در مورد فرد مهم زندگیتان دست بردارید و هیجان زیادی دارید. از بین رفتن بخشی از این هیجان طبیعی است، اما فراموش کردن اینکه شریک زندگی خود را در تصمیم گیری ها دخالت دهید می تواند نشانه ای از وجود مشکل باشد. شاید با خود فکر کنید، وقتی همیشه به شریک زندگیم فکر می کنم، چگونه می توانم روی سر کار رفتن و بزرگ کردن بچه ها تمرکز کنم. اما مدام شریک زندگی را در نظر گرفتن دلیلی است که می گوید چگونه مردم برای مدت طولانی عاشق همدیگر می مانند.

رز اضافه می‌کند که یکی از اولین نشانه‌هایی که ممکن است عاشق شریک زندگی‌تان شوید این است که او دیگر اولین کسی نیست که می‌خواهید درباره چیزی که در طول روز اتفاق افتاده است بگویید. چه به این دلیل که احساس می کنند مورد قضاوت قرار می گیرند یا حتی به طور کامل پذیرفته نمی شوند، فاصله عاطفی در برقراری ارتباط اغلب یکی از اولین نشانه های پایان یافتن رابطه است.

نشانه هایی که می گوید باید رابطه را تمام کنید:

  • تمام حرفهایی که با هم میزنید منفی هستند
  • با سو استفاده جسمی، احساسی و کلامی مواجهید
  • زمانی که دیگر اولویت اول شریک زندگیتان نباشید
  • وقتی که احساس کنید دیگر خودتان نیستید

 

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *