زبان چرب زبان
روانشناسی خانواده

مشاوره روانشناسی آنلاین چه مزایایی دارد؟

استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف امروز به ضرورتی انکار ناپذیر در زندگی فردی، اجتماعی، شغلی و حرفه ای افراد تبدیل شده است. از آنجا که دسترسی به مشاوره های خوب ممکن است برای برخی افراد امری زمان بر یا سخت باشد، امروزه خدمات “مشاوره روانشناسی آنلاین” دسترسی به روانشناسان خوب را برای همه امکان پذیر کرده است. این مشاوره ها به خاطر پیشرفت تکنولوژی و دسترسی همگانی به اینترنت و برنامه های مختلف ارتباطی به یکی از بهترین ارکان زندگی افراد تبدیل شده است. در این مقاله سعی داریم علاوه بر آشنایی شما با “مشاوره روانشناسی آنلاین” به مزایای آن نیز بپردازیم.

مشاوره روانشناسی آنلاین چیست؟

 

 

شاید برای شما هم پیش آمده که در برهه های مختلف زندگی خود نیازمند دریافت کمک های مشاوره فردی باشید. اما دسترسی به مشاوره های خوب به دلایل مختلف مکانی یا مشغله زیاد سخت شده است. امروزه امکان دریافت خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین فراتر از این محدودیت ها امکان دسترسی را برای همه افراد فراهم کرده است. از همین رو بسیاری از مشاوره های روانشناس نیزبا ارائه خدمات حرفه ای کمک کرده تا افراد بتوانند چالشهای پیش رو را با مشکلات کمتری پشت سر بگذارند.

خدمات مشاوره روانشناسی در واقع نوعی از خدماتی است که نه تنها می تواند به بهبود کیفیت سلامت جسمی افراد کمک می کند، بلکه به طور مستقیم برای سلامت روان افراد گام برمی دارد. از همین رو هر چه دامنه بهبود حال روحی افراد توسعه پیدا کند، طبیعتا افراد جامعه از سلامت روحی و روانی بالاتری برخوردار خواهند شد. علاوه بر اینکه کیفیت روابط میان انسان ها نیز افزایش می یابد. از همین رو مشاوره های روانشناس با بهره گیری از فناوری های روز تلاش می کنند، برای سلامت روحی افراد جامعه از فناوری های روز و تکنولوژی استفاده کنند.

 مشاوره روانشناسی آنلاین و مزایای آن

زمانی که می خواهید از مشاوره آنلاین استفاده کنید، آنچه می تواند شما را در این مسیر ثابت قدم کند، استفاده از خدمات و مزایایی است که شاید در حالت کلی از آن بهره مند نباشید. یا حتی در مشاوره های حضوری نیز نتوانید به آن دست پیدا کنید. در بسیاری از موارد افراد به دلیل محدودیت های مختلف، از مراجعه به روانشناس سرباز می زنند، که اگر از مزیت های مشاوره آنلاین مطلع باشند، قطعا برای کمک به خودشان هم شده، از آن استفاده خواهند کرد. از جمله مزایای استفاده از مشاوره های روانشناسی آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مورد اول: امکان استفاده از تخصص روانشناسان با تجربه در هر نقطه از جهان

یکی از مهمترین مزیت هایی که استفاده از خدمات مشاوره آنلاین برای افراد به همراه دارد، استفاده از خدمات مشاوره روانشناسان در هر نقطه از جهان است. برخی افراد به دلایل مختلف ممکن است امکان مراجعه حضوری نزد مشاور را نداشته باشند. معلولیت ها و محدودیت های جسمی، دور بودن روانشناس از بعد مسافت و مکانی، حضور فرد در نقطه ای دورافتاده، محدودیت زمانی به دلیل مشغله های زیاد، سفرهای کاری فرد و… از جمله مواردی است که دسترسی فرد را به مشاوره های خبره غیرممکن می کند. در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین می تواند، بهترین گزینه باشد. این نبود محدودیت افراد را برای استفاده از این دست خدمات ترغیب می کند و به جای اهمال کاری و پشت گوش انداختن ضرورت دریافت مشاوره، از این طریق از این خدمات استفاده می کند.

مورد دوم: امکان دریافت مشاوره به صورت صوتی یا نوشتاری

برخی افراد به دلایل مختلف ممکن است نتوانند مشکلات خود را بیان کنند و از گفتن آن معذب باشند یا خجالت زده شوند. مشاوره آنلاین به این دست افراد کمک می کند تا بدون نگرانی به راحتی بتوانند با ارسال صوت یا متن مسایل خود را با مشاور مطرح کنند. بسیاری از روانشناسان معتقدند که بهترین مسیر برای ارائه خدمات مشاوره، حضوری است اما به هر دلیلی افراد به دلیل نگرانی از قضاوت شدن یا شرم از بیان مسائل خود دارند. از همین رو مشاوره های آنلاین زمینه گفتگو و حرف زدن را برای این افراد تسهیل می کنند. استرس فرد در این جلسات کاهش پیدا می کند علاوه بر اینکه سرعت کمک به این افراد نیز از سمت مشاور افزایش می یابد.

مورد سوم: امکان انتخاب راحت تر مشاور روانشناس

زمانی که فرد از طریق آنلاین از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده می کند، این شرایط را دارد که در صورت نارضایتی بتواند مشاور خود را تغییر دهد. دسترسی به مشاوره های آنلاین به مراتب آسانتر از مشاوره های حضوری است. نکته مهم دیگری که می تواند شما را برای دریافت خدمات مشاوره آنلاین ترغیب کند کاهش هزینه ها و صرفه جویی وقت بابت ایاب و ذهاب نزد مشاور است. علاوه بر این بسیاری از افرادی که در شرایط بغرنج روحی و روانی قرار دارند می توانند دسترسی آسانتری به مشاور خود داشته باشند. این مشاوره ها نیازمند رزرو وقت در طولانی مدت نیست و مشاور تقریبا از طریق شبکه های اجتماعی ارتباطی می توانند به مراجعان خود کمک کنند.

مورد چهارم: امکان درمان آنلاین

در دسترس بودن، صرفه جویی در وقت و هزینه، تسهیل برقراری ارتباط به دور از استرس و اضطراب از مهمترین دلایلی است که به افراد کمک می کند، برای دریافت خدمات مشاوره آنلاین پیشقدم شوند. ایجاد تصورات اشتباه برای استفاده از خدمات روانشناسی باعث شده تا بسیاری از افراد استفاده از خدمات روانشناسی را پر هزینه یا بی فایده قلمداد کنند. این در حالی است که امروزه به دلیل مشکلات مختلفی که افراد با آن مواجه هستند، استفاده از این خدمات برای مدیریت بهتر چالش ها و مشکلات و نیز بهبود کیفیت روابط افراد اعم از روابط شغلی، خانوادگی، زناشویی و… کمک کند. از همین رو می توان گفت استفاده از این خدمات به صورت آنلاین از همه جهات به نفع مراجعه کنندگان است. سطح کیفی زندگی انسان ها امروزه مملو از چالش ها و تنش های عصبی و استرس و اضطراب است که ارتباط مستمر با روانشناس خبره به آن ها کمک می کند، تا بتوانند مسایل و چالش های پیش رو را با دردسر کمتری حل و فصل کنند و از ان بگذرند.

نتیجه گیری

دسترسی به خدمات مشاوره روانشناسی شاید یکی از مواردی باشد که برای بسیاری میسر نباشد. در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره آنلاین یکی از بهترین گزینه ها است. کار سختی نیست، کافی است شماره تماس و راه ارتباط با یک مشاور خبره را پیدا کنید. آنوقت مسیر شما برای برقراری ارتباط هموار می شود. امروزه چالش ها و روزمرگی ها باعث شده تا افراد نتوانند اقدام به برقراری ارتباط موثر با هم کنند، چالش های شغلی، سوء تفاهم ها و اختلافات زناشویی و خانوادگی و… در کنار استرس و مشکلات دیگر به ایجاد مشکلات روحی و روانی در افراد دامن می زند. در این شرایط استفاده از خدمات روانشناسی بهترین اقدام است. به ویژه آنکه شرایط برای دریافت خدمات مشاوره به صورت غیرحضوری نیز میسر باشد. مرکز خدمات مشاوره دکتر مهسا کاشفی زاده عضو انجمن روانشناسان ایران امکان دریافت انواع مشاوره های فردی، خانواده، شغلی، کودک و… را به صورت حضوری و آنلاین برای تسهیل کار مراجعه کنندگان خود فراهم کرده است.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *