زبان چرب زبان
روانشناسی خانواده

کلینیک اعصاب و روان راه احیا

آیا یکبار مصرف مواد مخدر، باعث اعتیاد در فرد می‌شود؟ آیا مصرف هرگونه موادی، اعتیادآور است؟ چه راه‌هایی برای ترک اعتیاد وجود دارد؟ ما در این محتوا از راه احیا قصد داریم روش‌های نوین درمان اعتیاد را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما و یا اطرافیانتان دچار اعتیاد هستید، می‌توانید به کلینیک اعصاب و روان راه احیا مراجعه کرده و این بیماری را از ریشه درمان کنید. اولین قدم برای ترک اعتیاد، اراده است! اگر اراده کافی برای این کار دارید، در ادامه این مقاله ما را همراهی نمایید. https://daneshyari.com/article/8610541

اعتیاد چیست؟

اختلال در استفاده از مواد مخدر که این روزها با نام اعتیاد به مواد مخدر نیز شناخته می‌شود، نوعی اختلال رفتاری است که در رفتار فرد تاثیر گذاشته و مانع از کنترل افراد در استفاده از مواد مخدر و یا داروهای غیر قانونی می‌شود. کوکائین، هروئین، نیوتین، ماری جوانا و الکل از مواردی هستند که مصرف آن‌ها باعث این اختلال رفتاری و یا به عبارت دیگر، اعتیاد می‌گردد. در صورتی که شما به هریک از این مواد اعتیاد پیدا کنید، با این که عوارض مصرف این مواد را می‌دانید باز هم تمایل به استفاده از آن‌ها خواهید داشت! اعتیاد به مواد مخدر ممکن است با مصرف تفریحی مواد شروع شود. برخی افراد نیز با گرفتن دارو از دوست و آشنا ممکن است درگیر این مشکل شوند. اگر شما نیز به صورت ناخواسته دچار اعتیاد شده‌اید، نگران نباشید! راه‌های جدیدی برای این بیماری وجود دارند که باعث می‌شوند مشکل شما از ریشه حل گردد. برای آشنایی با این راه‌ها و یا ترک اعتیاد در کلینیک‌های معتبر می‌توانید به کلینیک اعصاب و روان راه احیا مراجعه کرده و برای همیشه از شر این مواد خلاص شوید.

تشخیص اعتیاد افراد

ممکن است برای ترک اعتیاد و یا غلبه بر آن، به کمک روان‌پزشک، پزشک و یا خانواده خود نیاز داشته باشید. اعتیاد باعث می‌شود شما رفته رفته به مصرف برخی از مواد عادت کرده و از نظر جسمی و روانی به مواد وابسته شوید. در صورتی که فرد به استفاده از مواد مخدر در طولانی مدت اصرار داشته باشد، ممکن است به عواقب بسیاری دچار شود. حتی گاها؛ مصرف بیش از حد مواد مخدر، کشنده خواهد بود. برای تشخیص این نوع بیماری در افراد می‌توان علائم زیر را در نظر گرفت. به خاطر داشته باشید که وجود یکی از این علائم به تنهایی نمی‌تواند نشان‌دهنده اعتیاد در فرد باشد! در ادامه این قسمت از مقاله راه احیا، به برخی از علائم اعتیاد به مواد مخدر اشاره کرده‌ایم:

  • تمایل به مصرف مکرر مواد مخدر و یا داروهای غیر قانونی: افرادی که دچار اعتیاد شده‌اند، تمایل دارند از مواد مخدر به صورت مکرر و چندین بار در روز استفاده کنند. حتی با گذشت زمان ممکن است مقدار مصرف خود را ازفایش دهند.
  • خرید مواد و یا دارو: این دسته از افراد حتی اگر از نظر مالی توانایی خرید مواد مخدر را نداشته باشند، باز هم برای خرید آن اقدام می‌کنند.
  • کاهش مسئولیت‌پذیری: اگر اخیرا در اجتماع حضور کم‌رنگی دارید و یا مسئولیت‌پذیری شما کاهش داشته است، بهتر است هر چه سریع‌تر نسبت به ترک اعتیاد اقدام کنید. چرا که مصرف مواد مخدر، مسئولیت‌های اجتماعی و تعهدات را در زندگی اجتماعی شما کم‌رنگ خواهد کرد.
  • انجام کارهای خطرناک و غیر عقلانی: افرادی که با مشکل اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند، ممکن است دست به کارهای غیر عقلانی از جمله سرقت بزنند. این افراد تحت تاثیر مواد مخدر می‌توانند کارهای خطرناک بسیاری را انجام دهند. در صورت مشاهده هر یک از مشکلات در اطرافیان خود، ایشان را به مرکز اعصاب و روان راه احیا معرفی کنید تا هرچه زودتر نسبت به ترک اعتیاد آن‌ها اقدامات لازم صورت پذیرد.
  • عدم رسیدگی به ظاهر و تغییرات رفتاری: افراد معتاد معمولا علاقه‌ای به تمیزی و یا آراسته بودن ظاهر خود ندارند. منبع در بیشتر موارد تغییرات رفتاری همچون پرخاشگری نیز در افراد معتاد مشاهده شده است.
  • کاهش سلامت جسمی: قرمز شدن چشم‌ها، کاهش وزن (https://salemziba.com/introducing/top-body-contouring-doctors/) و کاهش شدید انرژی از جمله عواملی هستند که به تشخیص راحت‌تر اعتیاد کمک می‌کنند. برای ترک اعتیاد و یا درمان آن کافیست به سایت کلینیک راه احیا مراجعه کرده و این مشکل را از نظر روانشناسی حل کنید.

کمک به ترک اعتیاد با کلینیک اعصاب و روان راه احیا

تقریبا تمامی مواد مخدر به خاطر حس لذتی که در مغز ایجاد می‌کنند، دارای ماهیتی اعتیادآور هستند. عملکرد هر یک از مواد مخدر و یا داروهای غیرقانونی برای بدن متفاوت هستند. با این حال، بسیاری از داروهای درمانی برای ترک اعتیاد هستند که باعث بازگشت تعادل در فرایندهای عصبی شده و کمک می‌کنند تا فرد تعادل رفتاری داشته باشد. طولانی شدن مصرف مواد مخدر، مشکلات ویرانگری را به دنبال داشته و ممکن است تاثیرات غیر قابل جبرانی در زندگی افراد داشته باشند. همانطور که گفتیم؛ افرادی که دچار بیماری اعتیاد هستند در روابط با دیگران، عملکردهای روزمره، رفتار در محل کار و کیفیت زندگی خود دچار مشکل می‌شوند.

با این تفاصیل، اعتیاد به مواد مخدر و یا مواد دارویی غیر قانونی قابل درمان است. اولین قدم در ترک اعتیاد بعد از داشتن اراده قوی، یافتن متخصص حاذق در این زمینه است. پزشک حاذق بر اساس نوع و زمان مصرف مواد مخدر، می‌تواند روش‌های مختلفی را برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار دهد. گاهی اوقات فرد باید از نظر روانی آماده شود و در برخی دیگر از مواقع، پزشک دارویی را برای فرد بیماری تجویز می‌کند که فرد با مصرف آن قادر است مصرف داروهای اعتیادآور را کاهش دهد. کلینیک اعصاب و روان راه احیا، یکی از بهترین مراکز ترک اعتیاد است که در آن مشکل اعتیاد افراد ریشه‌یابی شده و از نظر روانشناسی بررسی می‌گردد. با رعایت دستورالعمل‌های پزشک و همچنین شرکت در کلاس‌های درمانی- رفتاری، فرد می‌تواند برای همیشه این ماده زیان‌آور را ترک کند.

کلینیک اعصاب و روان راه احیا

بسیاری از معتادان تاکنون تصمیم به ترک گرفته‌اند. حتی در برخی از مراکز و کلینیک‌های ترک اعتیاد بستری شده و سعی کرده‌اند این بیماری خود را درمان کنند. اما همزمان با ورود آن‌ها به چرخه زندگی این مشکل با شدت بیشتری آغاز می‌گردد. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شوند فرد معتاد به صورت مکرر دچار لغزش گردد، استفاده از روش‌های غلط برای ترک اعتیاد می‌باشد. معمولا در مراکز و کلینیک‌هایی که ترک اعتیاد به اجبار صورت می‌گیرد، مشکل فرد ریشه‌یابی نشده و اعتیاد وی از نظر روانشناسی بررسی نمی‌شود. در این کلینیک‌ها برای درمان این بیماری از روش‌هایی همچون، بستن معتاد و یا تنبیه وی استفاده می‌شود. این روش‌ها نه تنها فرد معتاد را از مصرف مجدد مواد باز نمی‌دارد، بلکه باعث ایجاد دیگر مشکلات در فرد خواهند شد. کلینیک اعصاب و روان راه احیا، از روش‌های نوین درمانی برای ترک اعتیاد استفاده کرده و سعی می‌کند مشکل اعتیاد افراد را ریشه‌یابی کند. برای درمان این معضل می‌توانید از طریق سایت راه احیا و دریافت نوبت، با روانشناسان مطرح صحبت کرده و این مشکل را از پایه حل کنید.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *