زبان چرب زبان
بهداشت و سلامت خانواده

آیا با فواید به کارگیری آرنج بند طبی آشنا هستید؟

مفصل آرنج

مفصل آرنج شامل قسمت تحتانی استخوان بازو و قسمت فوقانی استخوان های ساعد می باشد. کپسول مفصلی و رباط های متعددی جهت حمایت از این مفصل وجود دارد. در بیشتر کارهای روزمره و در بسیاری از ورزش ها (مانند ورزش های رزمی، والیبال، هندبال) مفصل آرنج به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و دارای تحرک بالایی می باشد.

آرنج بند طبی چیست؟

استفادۀ مکرر از ابزارهای دستی یا فعالیت مداوم با رایانه سبب ملتهب شدن تاندون سمت خارجی آرنج می شود. التهاب تاندون موجب می شود که عارضه تنیس آرنج‌ بازان کم کم آغاز شود؛ که درد آرنج در‌این مرحله جزئی می باشد. ادامه دادن حرکات آسیب زننده و وارد شدن تنش مداوم به آرنج سبب پارگی تاندونی می گردد که استخوان را به عضله‌های ساعد متصل می‌نماید، در نهایت درد وخیم در نتیجه پاره شدن تاندون به درد مزمن تبدیل می‌گردد. آرنج ‌بند طبی این مخاطرات را کاهش می دهد و با کاهش دادن فشار روی تاندون از ساییدگی بیشتر جلوگیری می ‌نماید. همچنین آرنج‌ بند طبی نیروهای انقباضی را در سراسر ساعد پخش می ‌نماید تا زخم‌ دیدگی سریع‌ تر بهبود پیدا کند.

آرنج بند طبی یا بریس آرنج یکی از بهترین ابزارهای ارتوپدی در زمینه درمان آسیب دیدگی های مربوط به ناحیه آرنج می باشد. این آرنج بندها معمولا از پارچه و پلاستیک تولید شده اند و هریک از آن ها برای نوع خاصی از آسیب دیدگی ها مناسب می باشند. آرنج بند می تواند نوعی ابزار کمک کننده برای کاهش تورم و درد محسوب شود که با ایجاد فشار بر روی عضله مورد نظر، موجب افزایش میزان گردش خون می گردد. بستن آرنج‌ بند طبی عموماً در تروماتولوژی و برای معالجه خشکی مفصل پیشنهاد می شود.

ویژگی های یک آرنج بند طبی مناسب

  • دارای قابلیت فشرده سازی چند جهته آرنج باشد.
  • یک آرنج بند طبی مناسب باید دارای قابلیت شستشو باشد.
  • آرنج بند در عین داشتن کیفیت بالا، باید سبک و راحت باشد.
  • دارای نوار قابل تنظیم برای وارد کردن مقدار فشار متفاوت به مفصل باشد.
  • برای پوست و سایر اعضای بدن حساسیت زا نباشد.
  • قابل استفاده در هر دو دست راست و چپ باشد.
  • در حین انجام کارهای شخصی برای آرنج احساس راحتی ایجاد نماید.
  • در هنگام انجام فعالیت های شخصی به حرکت کامل آرنج اجازه دهد و هیچ محدودیتی برای آن ایجاد نکند.
  • برای آرنج عمل فشرده سازی را در چند جهت انجام دهد.
  • آرنج بند باید در سایزهای مختلف در دسترس باشد تا برای همه سنین و اشخاص با وزن های مختلف قابل استفاده باشد.

کاربرد آرنج بند طبی

کاربرد آرنج بند طبی در سالیان اخیر به خوبی شناخته شده است. این محصول قسمتی از آرنج را که درد می کند به خوبی پوشش می دهد. این پوشش به معنی این است که ابتدا درد را کم می کند، سپس آن را محکم نگه می دارد. در همین حین حالت طبیعی دست را به حد تعادل می رساند.

آرنج بند طبی با آرنج بندهای غیر استاندار تفاوت های اساسی دارد. آرنج بند طبی همان طور که از نامش پیداست طبی است و از انعطاف پذیری خوبی برخوردار می باشد، به راحتی به شکل و حجم دست در می آید، اما در همان زمان به خوبی به دست فشار وارد می کند. خاصیت کششی این محصول به قدری متعادل است که نه گشاد باشد و نه آنقدر زیاد که به دست فشار وارد کند. مورد دوم می توانند سبب خون مردگی شود که اثرات تقریبا جبران ناپذیری دارد. همچنین می تواند به ظاهر دست نیز آسیب وارد کند. نخ آرنج بند طبی، علاوه بر داشتن خاصیت کشسانی، رنگ و کیفیت خوبی هم دارد. به همین دلیل است که در ورزشگاه ها از این نمونه استفاده می کنند.

انواع آرنج بند طبی

  1. آرنج‌ بند لولادار: این نوع آرنج بند به افزایش و بازیابی دامنه حرکتی در پروسه گوناگون بهبود عارضه کمک می کند. همچنین آرنج‌ بند لولادار از مفصل در قبال زخم‌ دیدگی‌های بیشتر پشتیبانی می‌نماید.
  2. آرنج بند ثابت نگهدارنده: بریس ثابت نگهدارنده آرنج در دو نوع بدون مفصل و مفصل‌ دار قفل شونده عرضه شده است. هدف مهم بستن این بریس نگهداری از عضو به کمک محدودیت بدون نقص حرکتی می باشد. به کار گیری بریس ثابت نگهدارنده در مرحله اول بعد از جراحت‌ دیدگی یا این که جراحی پیشنهاد می ‌گردد. بریس ثابت نگهدارنده آرنج اجازه نمی‌دهد که مریض مفصل را در مرحله اول بعد از جراحی تکان دهد.
  3. آرنج بند فشرده کننده: آرنج بند تنیس البو (آرنج بند oppo) از جمله آرنج بندهای فشرده کننده می باشند که در هنگام ورزش برای درمان تنیس البو برای بهبود التهاب تاندون های بازو و آرنج استفاده می شود که با ایجاد فشار بر روی ناحیه مورد نظر می تواند به تسکین درد آن کمک نماید.

  1. آرنج بند ورزشی: این نوع آرنج بند برای جلوگیری از آسیب دیدگی هنگام انجام فعالیت های ورزشی استفاده می شود. انواع آرنج بند ورزشی شامل آرنج بند ورزشی lp، آرنج بند والیبال، آرنج بند فوتسال و … می باشد. آرنج بند نئوپرنی با استرپ و آرنج بند گلری از دیگر انواع آرنج بندهای ورزشی است که با هدف محافظت از آرنج به هنگام حرکات شدید دست مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. آرنج بند کشی: در ساخت آرنج بند کشی از مواد کشی مناسبی استفاده می گردد؛ به همین دلیل این نوع آرنج بند یک وسیله مناسب برای گرم نگه داشتن آرنج و جلوگیری از حرکات اضافی آن می باشد. آرنج بند کشی تنظیم کننده ندارد اما باعث می شود که فشار مناسبی به عضلات دست وارد آید.

محدودیت‌های استفاده از آرنج بند برای درمان دردهای آرنج

همه افراد نمی‌توانند از آرنج بند طبی برای درمان درد آرنج خود استفاده کنند. اثرگذاری این بریس‌ها کاملا وابسته به مفصل ملتهب و آسیب دیده دارد. همچنین اگر التهاب مفصل آرنج شما زیاد شده باشد یا به ماهیچه‌هایتان آسیبی وارد شده باشد، باید دور این نوع بریس ها را خط بکشید و به درمان‌های چون جراحی فکر کنید. بر اساس تحقیقی معتبر، برخی افراد پس از مدت بسیار کمی، استفاده از این آرنج بند طبی را کنار می‌گذارند، به دلایل زیر:

  • احساس ناراحتی: بعضی افراد ممکن است با استفاده از بست‌های مخصوص آرنج احساس ناراحتی بکنند و از استفاده از آنها تا پایان درمان اجتناب کنند.
  • از بین رفتن پوست: استفاده مدوام از آرنج بند می‌تواند به پوست شما آسیب برساند و مشکلاتی چون خارش و سوزش ایجاد کند.
  • تورم: استفاده از این روش درمانی، منجر به کم شدن تورم می‌شود. اما در برخی موارد خاص نه تنها تورم کم نشد بلکه وضعیت بدتری هم پیدا کرد.

معیارهای مهم هنگام خرید آرنج‌ بند طبی

  1. قیمت آرنج بند: کاملاً آگاه هستیم که خریداران بودجه متفاوتی دارند به همین دلیل در فهرست آرنج بندهای طبی موجود در فروشگاه اینترنتی آسان مد محصولاتی با قیمت‌های متنوع پیشنهاد شده است.
  2. جنس آرنج بند: جنس آرنج ‌بندی که به دنبالش هستید بستگی به دلیل استفاده شما از آن دارد. برای مثال، آرنج‌ بندهای محافظتی مخصوص ورزش‌های سنگین باید از مواد انعطاف ‌پذیری مانند نئوپرن تولید شوند و رویه سفت داشته باشند.
  3. سایز آرنج بند: بیشتر آرنج ‌بندها تک‌ سایز هستند چون قابل تنظیم‌ اند و می‌توانید روی هر اندازه آرنجی سفت کنید.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *