زبان چرب زبان
بهداشت و سلامت خانواده

بهترین و مطمئن ترین روش پیدا کردن عوارض و تداخل داروها چیست؟

مصرف دارو به‌ویژه آنتی بیوتیک‌ها در حال حاضر به یک معضل جهانی تبدیل شده است و افراد زیادی بدون توجه به عوارض و فواید داروها، از آن‌ها استفاده می‌کنند. به طور کلی مصرف خودسرانه هر نوع دارو، حتی داروهای بدون نسخه که کم‌خطر به نظر می‌رسند، برای همه افراد مناسب نیست.

مصرف بعضی از داروها می‌تواند اثرات سایر داروهای مصرفی را تحت تاثیر قرار دهد یا آشنا نبودن با دوزهای مناسب هر یک ممکن است منجر به مسمومیت دارویی شود. به نظر می‌رسد تماس با پزشک برای کسب اطلاعات درباره مصرف انواع داروها کار سخت و زمان‌بری باشد. اگر به دنبال ساده‌ترین راه برای آگاهی از عوارض و فواید داروها هستید، با ما همراه شوید تا راهکارهای مناسب را به شما معرفی کنیم.

دکتر داروساز کیست؟

یک داروساز کسی است که برای شناخت انواع داروها و کاربرد آن‌ها آموزش‌های تخصصی دیده است. او اجازه دارد داروخانه تاسیس کند و داروهای مورد نیاز بیماران را بر اساس نسخه پزشک یا بدون نسخه به آن‌ها ارائه کند. دکتر داروساز کسی است که وظایف زیر را بر عهده می‌گیرد:

  • ارائه مشاوره دارویی به بیماران و توصیه دارو، دوز مصرفی یا پیشنهاد بهترین زمان مصرف برای رسیدن به نتیجه مطلوب
  • چک‌کردن نسخه نوشته شده توسط پزشک و بررسی تداخل داروهای ذکر شده، دوز پیشنهادی پزشک و…
  • ساخت داروهای دست‌ساز که به آن‌ها داروهای ترکیبی گفته می‌شود. این داروها شامل کپسول‌ها، کرم‌ها و پمادهای خاص هستند که نیاز به دانش تخصصی دارند و شرکت‌های داروسازی آن‌ها را نمی‌سازند

بررسی عوارض دارویی با کمک مشاوره دارویی تلفنی

بعضی افراد بعد از مصرف دارو با عوارض خاص ناشی از مصرف آن مواجه می‌شوند. این عوارض در همه افراد به یک شکل ایجاد نمی‌شود و گاهی ممکن است شدید یا خفیف باشد. در چنین شرایطی اگر به دلیل شدت عوارض، مصرف دارو را به صورت خودسرانه قطع کنید یا دوز مصرفی را تغییر دهید، ممکن است مشکلاتی برای سلامتی شما ایجاد شود.

مشاوره دارویی تلفنی یا آنلاین راهی آسان برای بهره‌مندی از راهنمایی متخصصان در این زمینه است تا در هر زمان که به مشاوره دارویی نیاز دارید، از کمک داروسازان حرفه‌ای استفاده کنید. شما از طریق مشاوره با یک داروساز در هر زمان و به صورت غیرحضوری می‌توانید کلیه اطلاعات مورد نیاز خود درباره دارو و عوارض آن را دریافت کنید. ضمنا به شما این امکان داده شده است تا پس از مشاهده هر نوع عارضه، در سریع‌ترین زمان ممکن با مشاوران مورد نظر خود صحبت کنید و توصیه‌های لازم را به دست آورید.

مشاوره دارویی برای داروهای اطفال، بزرگسالان و سالمندان

نیازهای دارویی در گروه‌های مختلف افراد با شرایط سنی، ویژگی‌های بدنی و شرایط جسمانی مختلف، متفاوت است. یک داروساز به طور دقیق می‌داند که مصرف هر دارویی برای کدام گروه از افراد مناسب است و دوز مجاز داروها برای هر گروه از اطفال، بزرگسالان و سالمندان باید چه مقدار باشد.

اگر برای مصرف داروهای خود دچار مشکل هستید یا توصیه‌های ارائه شده توسط پزشک خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید از مشاوره دارویی با داروسازان استفاده کنید. یکی از راه‌های دریافت مشاوره از داروسازان مراجعه به داروخانه‌ها است؛ اما ما راهکار بهتری به شما پیشنهاد می‌دهیم.

مشاوره دارویی تلفنی یا آنلاین که از طریق سامانه حال فراهم شده است، به شما این امکان را می‌دهد تا در هر ساعت از شبانه‌روز و تمامی روزهای هفته به مجموعه‌ای از بهترین مشاوران داروساز دسترسی داشته باشید. دسترسی آسان و سریع به این مشاوران باعث می‌شود تا شما با نحوه مصرف مناسب، حساسیت‌های دارویی، تداخل داروها و محصولات جایگزین آن‌ها در صورت نیاز آشنا شوید. همه افراد حتی کودکان و سالمندان هم می‌توانند در خانه و از طریق تلفن با بهترین داروسازان کشور در تماس باشند و اطلاعات دارویی مورد نیاز خود را به دست آورند.

راهنمایی برای استفاده از داروها در دوران بارداری و شیردهی

دوران بارداری و شیردهی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دوره‌های زندگی زنان است. مصرف هر نوع غذا، دارو یا مکمل‌های خوراکی می‌تواند بر سلامت جنین و کیفیت شیر مادر تاثیر بگذارد و سلامت نوزاد را تحت تاثیر خود قرار دهد. به همین دلیل همه داروها از نظر قابلیت مصرف در این دوران دسته‌بندی می‌شوند و دکتر داروساز می‌داند که داروهای مجاز برای یک مادر باردار یا شیرده کدام است.

مصرف خودسرانه یا تغییر دوز هر نوع داروی تجویزی یا بدون نسخه در این دوره ممنوع است و لازم است پیش از مصرف هر دارویی از پزشک خود راهنمایی بگیرید. در صورتی که دسترسی به پزشک‌تان امکان‌پذیر نباشد، می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز با مشاوران دارویی حال در تماس باشید و با توجه به وضعیت خود، اطلاعات لازم در مورد مصرف داروهای مناسب را دریافت کنید.

سامانه حال با ادرس haal.ir شرایطی را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید با تلفن همراه یا کامپیوتر و تنها با چند کلیک به ده‌ها داروساز مجرب و حرفه‌ای دسترسی داشته باشید. برای انتخاب بهترین دکتر داروساز می‌توانید از نظرات سایر کاربران سامانه حال استفاده کنید و انتخابی آگاهانه و هوشمندانه داشته باشید.

همچنین می توانید در اینجا (بانک اطلاعات دارویی «حال») درباره هر دارویی که مصرف می کنید مطالب مفیدی را مطالعه کنید

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *