زبان چرب زبان
بهداشت و سلامت خانواده

بیهوشی در جراحی تیروئید

برای بیهوشی عمل جراحی تیروئید به یک متخصص بیهوشی با تجربه نیاز است که بتواند یک راه هوایی بالقوه سخت را در بیماری که احتمال تجربه عوارض زیادی را دارد، تشخیص، ارزیابی و مدیریت کند.

پیچیدگی این عمل می تواند از برداشتن یک برآمدگی ساده تا برداشتن رترواسترنال (سوراخ مورگانی ) برای تسکین فشار نای متفاوت باشد. می توان شکافی در اطراف گردن ایجاد کرد اما احتمال دارد نیاز باشد تا جناغ سینه را جهت رسیدن به قطب تحتانی غده بزرگ بشکافند. اگرچه معمولا با از دست دادن حداقل خونی همراه است اما احتمال خونریزی زیاد رگ های خونی بزرگ نزدیک به غده به خصوص اگر تیروئید به صورت رترواسترنال گسترش یابد، بسیار زیاد است.

انواع بیهوشی در جراحی تیروئید

چندین روش، از جمله ترکیبی از تکنیک ها می توانند به طور ایمن و موثر مورد استفاده قرار گیرند.

1_ بی حسی ناحیه ای

به طور معمول جراحی تیروئید با بی حسی ناحیه ای انجام می شود. با این حال این نوع از بیهوشی در گروهی از بیماران بی خطر و موفقیت آمیز است و نتایجی با عوارض کم و رضایت بیمار را به همراه داشته است. این بی حسی با استفاده از انسداد عمیق و سطحی پیچیدگی گردن با یا بدون آرامبخش است. بیمارانی که توانایی برقراری ارتباط شفاهی با تیم جراحی و بیهوشی ندارند و یا چاق هستند، گزینه های مناسبی برای این تکنیک به شمار نمی روند .

2_ بیهوشی عمومی

در اکثر موارد حتی زمانی که تصویربرداری درجات قابل توجهی از انحراف یا فشرده سازی نای را نشان می دهد، جراحی ساده است. اکسیژن رسانی و تزریق داخل وریدی یکی از سریع ترین روش ها برای تزریق دارو به داخل بدن است (دارو وارد جریان خون می شود). اگر ارزیابی پیش از عمل، نگرانی ها در مورد راه هوایی را افزایش می دهد، گزینه های زیر باید در نظر گرفته شوند:

1_ القا:

القا در وضعیت نیمه دراز یا نشسته

2_ استنشاق با سووفلوران:

بیمار باید از قبل، تحت درمان ترشحات خشک قرار گیرد و وسایل کمکی راه هوایی مانند نازوفارنکس با اندازه مناسب، در صورتی که بیمار به دلیل عدم هوشیاری، راه تنفس خود را قطع کند، فورا در دسترس بیمار قرار گیرد. سوولفوران موجود در هیلوکس در مواردی که استریدور یا سوت تنفسی، قبل از عمل شدید باشد مفید است.

3_ لوله گذاری فیبر نوری:

استفاده در بیماران با سوت تنفسی مشخص که احتمال دارد با گذاشتن برونکوسکوپ، انسداد کامل برای آنها پیش آید. این روش زمانی مفید است که ممکن است جا به جایی حنجره شدید یا یک مشکل مجاری هوایی مانند اسپوندیلیت آنکیلوزان یا روماتیسم ستون فقرات وجود داشته باشد.

4_ تراکستومی یا نای شکافی

تحت بی حسی موضعی و توسط جراح انجام می شود.

احتمال دارد بیهوشی از طریق استنشاق و یا داخل وریدی صورت گیرد. استفاده از رمی فنتانیل یا داروهای بیهوشی برای جراحی های تیروئید بسیار محبوب شده اند.

رمی فنتانیل ها باعث از بین رفتن درد در حین عمل می شوند، همچنین به بیهوشی های بدون فشار خون کمک می کنند که در نتیجه به جراحی بدون خونریزی می انجامد. همچنین رفلکس های حنجره را از بین می برد که به این ترتیب نیاز به دوزهای بیشتر شل کننده های عضله را کاهش می دهد.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *