زبان چرب زبان
تغذیه

معرفی و بررسی سه رژیم غذایی محبوب: شیبولت، مایر، و سیرتفود

رژیم شیبولت

در این برنامه مبتنی بر عضویت، شما وعده‌های غذایی خود را بر اساس فهرست غذاهای تأیید شده، از جمله میوه‌های سالم، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و محصولات لبنی کم‌چرب یا بدون چربی انتخاب می‌کنید.

رژیم غذایی Shibboleth توسط متخصصان معتبر تهیه نشده و هیچ مدرک علمی و معتبری برای ادعای آن ارائه نشده است. طرح Shibboleth ماهانه 9.95 دلار هزینه خواهد دارد که که  برخی افراد را منصرف می کند.

روش مایر

روش مایر پس از آن که بازیگر Rebel Wilson به دلیل کاهش وزن اخیر خود به آن نسبت داد، توجهات را به خود جلب کرد. برای پیروی از این برنامه غذایی، باید برای اقامت در یکی از استراحتگاه های مجلل VivaMayr ثبت نام کنید، جایی که مربیان برای شما یک “درمان” بر اساس چهار ستون تجویز می کنند: دارو، تغذیه، ورزش، و آگاهی. فلش رو به بالا. این رویکرد جامع برای کاهش وزن ممکن است درمان هایی مانند اکسیژن درمانی، مشاوره تغذیه، دوچرخه سواری در آب و تمرین شخصی را در وب سایت خود ترکیب کند، اگرچه درمان های فردی بسته به انتخاب برنامه شما متفاوت است.

همانطور که گفته شد، این یک برنامه کاهش وزن عملی برای اکثر افراد نیست، عمدتاً به این دلیل که برای دریافت درمان باید به کلینیک مایر سفر کنید – که ممکن است پرهزینه، زمان‌بر و مشمول محدودیت‌های سفر در طول کووید-19 باشد. پاندمی. علاوه بر این، در حالی که احتمالاً در چنین عقب نشینی همه جانبه ای پیشرفت خواهید کرد، ممکن است پس از پایان دوره عقب نشینی و بازگشت به روال عادی خود، حفظ کاهش وزن خود دشوار باشد. برخی از متخصصان هشدار می‌دهند که آخرین اما نه کم‌اهمیت، بسیاری از درمان‌های گزارش‌شده مورد استفاده در این درمان‌ها، از جمله ملین‌ها، راه مطمئنی برای کاهش وزن نیستند.

رژیم غذایی سیرتفود

این رژیم غذایی در سال 2020 پس از اینکه ادل خواننده عکسی از کاهش وزن چشمگیر خود در اینستاگرام منتشر کرد، محبوب شد و رسانه ها از جمله People گزارش دادند که او بدن خود را روی آن تغییر شکل داده است.

اما 411 در این طرح چیست؟ طبق مقاله‌ای در Molecular Endocrinology.Right up arrow طرفداران این رژیم غذایی دو مرحله‌ای ادعا می‌کنند که افزایش مصرف سیرتوئین از طریق غذاهای غنی از پلی‌فنل، اول از همه، به‌خاطر سیرتوئین‌ها، خانواده‌ای از پروتئین‌ها که در تعدادی از عملکردهای متابولیک دخیل هستند، نام‌گذاری شده است. مانند کلم پیچ و شکلات تلخ، که مسیرهای “ژن لاغر” را فعال می کند و منجر به کاهش وزن می شود. در مرحله اول، شما بر روی محدود کردن خود به یک وعده غذایی در روز و نوشیدن مقدار زیادی آب سبزیجات تمرکز می کنید آب سبزیجات ترکیبی از چندین ماده از جمله کلم پیچ، آروگولا و زنجبیل است. پس از چند روز، به دو وعده در روز، همراه با دو وعده آبمیوه سبزیجات خواهید رسید. در مرحله دوم، دو هفته را صرف خوردن سه وعده غذایی با محوریت سیرت فود به همراه یک آب میوه سبزیجات در روز خواهید کرد. وقتی سه هفته شما تمام شد، تشویق می‌شوید که به خوردن غذاهای غنی از سیرتوئین و نوشیدن آب سبزیجات ادامه دهید، اما می‌توانید به تدریج سایر غذاهای تایید شده را نیز استفاده کنید.

در حالی که این رژیم ممکن است به کاهش وزن منجر شود، احتمالاً بیشتر به این واقعیت مربوط می شود که شما کالری خود را برای مرحله اول برنامه محدود می کنید. اما با 1000 کالری در روز (و بعداً 1500 کالری در روز)، شما کمتر از توصیه های USDA برای دریافت کالری روزانه با فلش رو به بالا هستید و ممکن است گرسنگی، مه روانی و خستگی را تجربه کنید. و در حالی که طرفداران این رژیم غذایی سیرتوئین ها را کلید کاهش وزن می دانند، تحقیقات کافی برای حمایت از ادعاهای آنها وجود ندارد. شما می توانید با تمرکز بر غذاهای گیاهی و غنی از آنتی اکسیدان از بسیاری از مزایای ادعایی رژیم سیرت فود لذت ببرید.

کاهش وزن با دو روش مختلف

کاهش وزن با استفاده از رژیم غذایی و ورزش یک راه معمول و مؤثر برای کسانی است که به دنبال افزایش سلامتی و کاهش وزن اضافی هستند. رژیم‌های غذایی متنوعی وجود دارند، از جمله رژیم‌های با مصرف کم کربوهیدرات، کم چربی، یا کالری‌شماری. این روش‌ها معمولاً نیازمند تغییر در عادات غذایی و فعالیت‌های ورزشی منظم هستند. با این رویکرد، کاهش وزن به طور تدریجی اتفاق می‌افتد و معمولاً اثرات بلندمدتتری دارد. همچنین، مزیت این روش در این است که با تغییر در رژیم غذایی و نحوه زندگی، فرد می‌تواند مهارت‌های سلامتی برای زندگی بلندمدت را یاد بگیرد.

از طرف دیگر، لیپوساکشن یک روش جراحی زیبایی است که برای کاهش چربی‌های محلی و دستیابی به ظاهری مورد نظر استفاده می‌شود. این روش شامل جدا کردن چربی‌های اضافی از بدن با استفاده از جراحی است. مزیت این روش در سرعت واکنش و دیدن نتایج سریع است. با این حال،جراحی لیپوساکشن ممکن است با خطرات و عوارض جراحی همراه باشد و نیازمند زمانی برای بازیابی است. همچنین، این روش نمی‌تواند به تنهایی به مدت طولانی وزن را کنترل کند، بنابراین برای حفظ نتایج باید به تغییرات در سبک زندگی و رژیم غذایی توجه شود.

نکات طلایی رژیم غذایی:

  • وعده صبحانه را فراموش نکنید
  • میوه و سبزی زیاد مصرف کنید
  • غذاهای معمولی بخورید
  • مصرف فیبر را بالا ببرید
  • آب به اندازه کافی بنوشید
  • شکر را حذف کنید.
  • با دقت و تمرکز غذا بخورید
  • قهوه مصرف کنید
  • روغن مناسب مصرف کنید

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *