زبان چرب زبان
بهداشت و سلامت خانواده

دندانپزشکی بدون درد با لیزر

دنتال فوبیا یا ترس از دندانپزشکی مشکلی رایج است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. صدای بلند و ارتعاشات فرز های دندانپزشکی و احساس درد حین خدمات دندانپزشکی حتی افراد بزرگسال را نیز آزار می دهد. اگر شما هم جز این افراد هستید نگران نباشید با تکنولوژی های بروز می توان این ترس و اضطراب را کاهش داد.

دندانپزشکان برای رفع این مشکل علاوه بر استفاده از بی حسی ممکن است از روش آرامبخشی و حتی استفاده از ژل های بی حسی، قبل از تزریق مواد بی حس کننده، استفاده کنند ما در اینجا قصد داریم تا در مورد روش بدون درد و با کمترین عارضه دیگری صحبت کنیم. این روش دندانپزشکی بدون درد با لیزر است.

کاربرد لیزر در دندانپزشکی بگونه ای است که فرد درد و سر و صدای مته دندانپزشکی را تجربه نمی کند و حتی در بسیاری موارد نیاز به بی حسی نیست. همچنین عوارضی مانند خونریزی و در نتیجه سرایت عفونت کمتر خواهد بود، وجود نخواهد داشت.

نحوه استفاده از لیزر

همه‌ی لیزرها با ارسال انرژی به شکل نور کار می‌کنند، این سازه انرژی نوری را در یک پرتو بسیار باریک و متمرکز ایجاد می‌کند. نور لیزر زمانی که به بافت برخورد می‌کند واکنشی در آن ایجاد می‌کند و به آن اجازه می‌دهد بافت را جدا کند، شکل دهد یا برای تبخیر کردن بافتی که در تماس با آن قرار دارد استفاده می‌شود، علاوه بر این برای تراشیدن بافت نرم وسخت و تسهیل در روند درمان استفاده می‌شود.

انواع لیزر

لیزر دندان پزشکی را می‌توان با روش های مختلفی طبقه بندی کرد. با توجه به بافت و طول موج مورد استفاده در دستگاه لیزر، لیزرها به دودسته :

  1. بافت نرم (لثه ها )
  2. لیزر بافت سخت (دندان ها و استخوان ها ) تقسیم می‌شوند.

کاربردهای لیزر

از لیزر برای درمان مشکلات و التهابات لثه، درمان عفونت ریشه دندان و آفت و زخم (از جمله محل کشیدن دندان) و تبخال و بسیاری موارد دیگر از جمله درمان پوسیدگی های سطحی و سفت کردن مواد پرکننده دندان، آماده کردن دندان برای قرار دادن مواد پر کننده، اصلاح طرح لبخند، کانتورینگ لثه، رفع بدرنگی لثه، برداشت بافت و … استفاده کرد.

لیزر بافت سخت

پرتو هایی که اغلب روی بافت های سختی مثل میای دندان تاثیر میگذارند.

1. تشخیص به موقع مشکلات دندان و دهان

2. درمان حساسیت دندانی

3. پرکردن دندان

4.پیشگیری از پوسیدگی دندان

5. برداشتن لکه های سفید بعد از ارتودنسی

6. خشک کردن و ضدعفونی بافت سخت

جراحی بافت نرم با لیزر

دندانپزشکی با لیزر بدون خونریزی شامل جراحی بافت نرم با لیزر نیز خواهد بود. در این حالت لبزر با نفوذ به بافت نرم ضمن برش دادن آن، موانع انسداد عروق خونی را به خوبی برمیدارد. بدون شک جراحی با لیزر کمترین درد را نسبت به جراحی با روش قدیمی دارد. وجود لیزر کمک می کند که محل جراحی کمترین التهاب و ورم را برای بیمار داشته باشد.

کاندیدای مناسب دندانپزشکی بدون درد

دندانپزشکی بدون درد می‌تواند بطور موفقیت آمیز در بخش زیادی از بیماران، از جمله افرادی که دارای شرایط زیر هستند استفاده شود:

  • اضطراب و ترس زیاد از دندانپزشکی
  • افراد دارای محدودیت زمانی با مراجعه کمتر
  • سخت بی حس شدن
  • عدم تمایل به اتمام برنامه‌های درمان قبلی
  • نیاز به انجام درمان‌های پیچیده و طولانی
  • علاقه مند به انجام درمان‌های دندانپزشکی خود در آرامش

فواید لیزر

  • بدون نیاز به بی‌حسی
  • لیزر نیاز به بخیه را در بافت نرم کاهش می‌دهد.
  • خونریزی به حداقل می‌رسد. (لیزر مانع لخته شدن خون می‌شود .)
  • در برخی از روش ها نیاز به بیهوشی ندارد.
  • احتمال عفونت باکتریایی خیلی کمتر است.
  • زخم ها به سرعت بهبود می‌یابند و امکان بازسازی بافت ها وجود دارند.
  • در این روش آسیب کمتری به بافت های اطراف می‌رسد.
  • بیمار دوره نقاهت راحت تر و سریع تری دارد.

** اما به طور کلی نمی‌توان گفت لیزر دندانپزشکی دندان هیچ دردی روی دندان ها ایجاد نمی‌کند ، زیرا احساس درد یک احساس ذهنی است. **

دکتر علیرضا میرزائی جراح دندانپزشک و متخصص لیزر دارای بیش از 13 سال تجربه آموزش، تحقیق و درمان دندانپزشکی با انواع لیزر است. اگر تمایل دارید درمان های دندانپزشکی بدون درد و با کمترین عارضه را تجربه کنید کلینیک دندانپزشکی دکتر میرزایی آماده ارائه خدمات لیزر می باشد.

برای دیدن نمونه درمان های بیشتر دکتر علیرضا میرزایی به وب سایت ایشان با آدرس

www.drmirzaie.com مراجعه بفرمایید.

برای دریافت بهترین راهکار و مشاوره برای اصلاح طرح لبخند و بازسازی دندان های از دست رفته با روش کاشت ایمپلنت دندان با مطب دکتر علیرضا میرزائی  09383801534  تماس بگیرید.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *