زبان چرب زبان
بهداشت و سلامت خانواده

درمان خشکی پوست و مو

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد به خوبی متوجه می شوید که خشک بودن پوست می تواند در اثر عوامل زیادی به وجود بیاید. برای اینکه بتوانیم به مقابله با این پدیده بپردازیم که مهمترین آسیب آن ترکها و خطوطی است که بر روی پوست تشکیل می شود و روند پیری را تسریع می بخشد ، این است که عوامل به وجود آورنده آن را بشاسیم.

تا زمانی که دلایل ایجاد یک مشکل را نتوانیم تشخیص دهیم نمی توانیم به روشهای درمانی آن نیز پی ببریم. بنابراین در ادامه به برخی از این روشها اشاره می کنیم که شما را به توجه به آنها دعوت می کنیم.

یک) مصرف آب کافی

اگر در طول روز میزان کافی آب مصرف کنید پس از مدتی متوجه خواهید شد که پوست خشک شما کم کم رطوبت کافی را دریافت کرده و از میزان خشکی آن کاهش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید : درمان منافذ پوست

دو) استفاده از کرمها و مرطوب کننده های مناسب

هر چند با نوشیدن آب برخی از افراد تصور کنند از اقدامات دیگر بی نیاز شده اند ؛ اما تجربه نشان می دهد برای اینکه پوست شما شادابی کافی داشه باشد باید آن را مرطوب نگه دارید. بهتر است در طول روز از کرمها و لوسیون هایی که به منظور رطوبت رسانی به پوست ساخته شده اند استفاده کنید.

محصولات مو مثل مزو مو فیوژن تاثیری در این مورد دارد و میتواند در هیدراته شدن مفید واقع شود.

سه) ترکیبات گلیسرین

برخی از افراد به قدری پوست خشکی دارند که ممکن است پوست آنها ترک بخورد. بهترین ماده ای که می تواند برای پوستهای ترک خورده مناسب باشد تا آنها را مرطوب نگه داشته و از ترک خوردن آنها جلوگیری کند ، پمادهایی هستند که از ترکیب گلیسرین ساخته شده اند. حتی کرم ها و پمادهایی نیز با این نام وجود دارند که می توانید آنها را تهیه کرده و استفاده نمایید.

چهار) روغن های گیاهی

برخی از روغن های گیاهی مانند آلوئورا و جوجوبا بسیار برای پوست مفید هستند. به شما توصیه می کنیم اگر پوست خشکی دارید از روغن هایی که از این گیاهان تهیه شده است استفاده کنید.

پنج) بیماریهای زمینه ای خود را تحت کنترل در آورید

برخی از افراد از بیماریهای زمینه ای مانند دیابت ، بیماریهای کلیوی یا سایر بیماریها رنج می برند و ممکن است در اقدامات درمانی یا کنترلی این بیماریها سهل انگاری به خرج دهند. اگر مبتلا به این بیماریهای هستید بهتر است این بیماریها را تحت کنترل درآورید تا تأثیرات آن بر پوست و سایر ارگانهای بدن را ببینید. بنابراین اگر مبتلا به این دسته از بیماریها هستند در درجه اول لازم است این بیماریهای شما تحت کنترل در آید.

  شش) استفاده از آب با دمای مناسب

برخی از افراد برای شستشوی دست و صورت خود در طول روز از آبی که دمای آن داغ یا بسیار سرد است استفاده می کنند. اگر می خواهید پوستی سالم داشته باشید و از خشکی آن جلوگیری کنید بهتر است از آبی با دمای متوسط یا ولرم برای شستشوی روزانه دستها و صورت خود استفاده کنید.

هفت ) استفاده از فیلر

مهم نیست از چه برند بهترین ژل لب یا فیلری را استفاده می کنید بلکه فقط کافیست با پوست بدن شما سازگار باشد و رطوبت آن را حفظ کند. از قسمتهای مهم بدن که بیشتر از همه در معرض آب و هوای بیرون است و از آن استفاده می کنید پوست شماست.

منبع : https://nikmedco.com

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *