زبان چرب زبان
زیبایی

عمل همزمان ابدومینوپلاستی و تزریق چربی

ابدومینوپلاستی از جمله جراحی‌های زیبایی است که با هدف فرم دادن شکم انجام می‌شود. این عمل گاهی با عمل‌های دیگر ادغام شده و جراحی ترکیبی انجام می‌شود. انجام همزمان چند عمل در علم پزشکی امکان پذیر است . بسیار از خانم ها عمل لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی و تزریق چربی را با هم انجام میدهند.این کار باعث می شود تا هم در هزینه و هم در زمان صرفه جویی کنید.

جایگاه جراحی زیبایی در دنیای امروز

رواج گسترده جراحی زیبایی به این علت است که سبک زندگی ماشینی در دنیای امروز، عده‌ی بسیاری را به سمت بی‌تحرکی کشانده است. این موضوع باعث شیوع چاقی و بیماری‌های مربوط به آن مانند دیابت و مشکلات ستون فقرات در بسیاری از افراد، مخصوصا کودکان و نوجوانان شده است. از طرفی، داشتن اندامی متناسب و جذاب خواسته‌ی بسیاری است. علاوه بر مسائل مربوط به سلامتی، لاغری جزو موضوعاتی است که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرده و موافقان و مخالفان خود را دارد. شدت این موضوع به قدری است که امروزه بیشتر افراد به دلایل مختلفی جراحی زیبایی انجام می‌دهند.

جراحی‌های زیبایی بسیاری در زمینه عمل پیکرتراشی و ایجاد اندام ایده‌آل وجود دارند. لیپوساکشن، لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی از جمله جراحی‌هایی هستند که برای بهبود ظاهر افراد انجام می‌شوند.

روش‌های رسیدن به اندام دلخواه

پیروی از یک رژیم غذایی سالم و انجام فعالیت بدنی کافی در طول هفته کمک می‌کند وزن متناسبی داشته باشید. در کنار این روش‌های اولیه، جراحی‌های زیبایی نیز برای افرادی وجود دارند که به هر دلیلی نتوانسته اند با این روش‌ها به اندام دلخواه خود برسند. برای مثال، به وسیله لیپوساکشن چربی‌های اضافی بدن را خارج کرده و اندام را به گونه‌ای مناسب شکل می‌دهند.

ابدومینوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

به دلیل کاهش وزن و یا بارداری‌های متعدد در زنان، ممکن است پوست ناحیه شکم دچار کشیدگی شود. همچنین، گاهی چربی‌های موضعی ناحیه شکم به گونه‌ای قرار گرفته اند که توسط برنامه‌های معمولی کاهش وزن از بین نمی‌روند. در این صورت جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی می‌تواند برای بازگرداندن اندام متناسب، به افراد کمک کند. در این روش چربی‌های اضافی ناحیه بیکینی و شکم توسط جراحی خارج می‌شوند، پوست اضافی برداشته شده، عضلات شکم با اضافه کردن ساختارهای پروتئینی تقویت می‌شوند و در نهایت، پوست باقی مانده برش می‌خورد. به این ترتیب ناحیه شکم صاف شده و اثری از انباشتگی چربی یا افتادگی پوست دیده نمی‌شود.

تزریق چربی

تزریق چربی در عمل‌های زیبایی مربوط به پیکرتراشی صورت می‌گیرد. در برخی موارد، لیفت سینه و باسن به کمک تزریق چربی از بدن بیمار انجام می‌شود. با این روش می‌توان چین و چروک‌ها و افتادگی ایجاد شده در سینه را از بین برد. همچنین، تزریق چربی به باسن، باعث لیفت و بهبود فرم آن می‌شود. به وسیله تزریق چربی، می‌توان بسیاری از جراحی‌های زیبایی صورت را نیز انجام داد؛ کاشت گونه و کاهش چین و چروک‌های پوست به این روش انجام می‌شوند. می‌توان تزریق چربی را هم زمان به همراه جراحی‌های زیبایی دیگر نیز انجام داد و صورت و اندام‌های بدن را خوش فرم و زیبا کرد. در بسیار از مواقع ممکن است زیباجو درخواست عمل همزمان را داشته باشد. در ابدومینوپلاستی به همراه لیپوماتیک میتوان چربی ها را خارج کرد و به مناطق دیگر بدن تزریق کرد.

اصلاح ایرادات اندام با جراحی زیبایی

امروزه به کمک انواع مختلف جراحی‌ زیبایی، حل مشکلات مربوط به چاقی و آسیبات ناشی از آن به اندام‌های بدن راحت‌تر انجام می‌شود. پیشرفت علم، متدهای مختلفی را برای انجام این کار فراهم کرده است. یکی از این روش‌ها ابدومینوپلاستی ترکیبی است. در این نوع جراحی، علاوه بر حذف پوست اضافه و تقویت عضلات شکم، ناحیه پهلو و باسن نیز لیفت شده و با تزریق چربی آن را ثابت می‌کنند. انجام این جراحی، علاوه بر ایجاد حس زیبایی و اعتماد به نفس در افراد، از بروز بیماری‌های مربوط به چاقی جلوگیری می‌کند. ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشار خون و دیابت کاهش یافته و آسودگی بیشتری به همراه می‌آورد.

نکاتی که پیش از جراحی ابدومینوپلاستی و تزریق چربی باید رعایت کرد!

 

  • برای انتخاب پزشک، زمان و دقت کافی صرف کنید.
  • جلسات مشاوره ای که پیش از جراحی برگزار می‌شوند، برای این است که پزشک نسبت به شما و شرایطی که دارید، آگاهی بیشتری کسب کند و شما نیز با شیوه جراحی او آشنا شوید. باید در طی این جلسات سوابق پزشکی خود را برای جراح شرح دهید تا بتواند بهترین تصمیم را درباره‌ی نحوه جراحی بگیرد.
  • از مصرف دخانیات و داروهایی مانند وارفارین و آسپرین حداقل دو هفته پیش از عمل خودداری کنید؛ زیرا روند بهبودی را پس از جراحی با کندی همراه می‌کنند.
  • پیش از جراحی لازم است چند نمونه آزمایش برای اطمینان از سلامتی خود انجام دهید. بررسی نتایج این آزمایشات به پزشک کمک می‌کند وضعیت سلامت شما و میزان عوارض پس از جراحی را تخمین بزند.
  • جراحی به کمک بیهوشی انجام می‌شود و سرپایی است؛ یعنی نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست. بهتر است از کسی بخواهید پس از ترخیص شما را به منزل بازگرداند.

دوران نقاهت جراحی همزمان ابدومینوپلاستی و تزریق چربی

انتخاب بهترین جراح پلاستیک در نتیجه جراحی بسیار موثر خواهد بود. قبل از جراحی به خوبی تحقیق کنید و اطلاعات لازم را کسب کرده و نمونه کار های پزشک را ببینید. پزشک خوب تمایم مراقبت های بعد از جراحی را به شما توضیح خواهد داد. تجمع مایعات بدن، عفونت و کندی روند ترمیم زخم از جمله مشکلات شایعی هستند که پس از جراحی زیبایی گزارش می‌شوند. در صورت انجام ابدومینوپلاستی علاوه بر مواردی که ذکر شد، ممکن است با مشکلات دیگری مانند آسیب به بافت چربی و تغییر در میزان حساسیت پوست مواجه شوید. برای جلوگیری از بروز عوارض ثانویه باید هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید تا دستورالعمل‌های لازم برای بهبودی و کاهش عوارض را به شما آموزش دهد. معمولا این عوارض پس از مدتی (حداکثر دو ماه) از بین می‌روند و شما می‌توانید به راحتی به انجام امورات روزانه خود بپردازید.

تورم ناحیه جراحی شده در ابدومینوپلاستی موضوعی عادی است و حدود دو هفته طول می‌کشد که از بین برود. اگر پس از این مدت همچنان ورم شکم ادامه داشت، به پزشک مراجعه کنید.

 

بخیه‌هایی که در زیر شکم ایجاد شده اند، جذبی بوده و نیازی به نگرانی در مورد باز کردن آنها نیست. اما بخیه‌ای که برای تثبیت ناف استفاده می‌شود غیر جذبی است و باید آن را برداشت. پس از عمل، پزشک گن مخصوصی برای محافظت از ناحیه جراحی شده و سفت نگه داشتن آن تجویز می‌کند که باید استفاده شود.

پس از جراحی باید تا چند هفته از انجام فعالیت‌های ورزشی و حرکت دادن اجسام سنگین خودداری کنید. این کار می‌تواند جراحی را بی‌اثر کند و مشکلات متعددی به وجود آورد.

تا مدتی پس از عمل، درد در ناحیه شکم ممکن است زیاد باشد و راه رفتن را دشوار کند. اما باید چند ساعت پس از به هوش آمدن راه بروید تا به کاهش تورم شکم کمک کند.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر ترحمی به آدرس  www.dr-tarahomi.ir مطرح کنید. دکتر ترحمی جراح پلاستیک در تهران خدمات مختلفی را  در زمینه زیبایی سینه مانند ماموپلاستی، پروتز سینه ، لیفت سینه و جراحی های زیبایی شکم مانند ابدومینوپلاستی، لیپوماتیک و … ارائه میدهد.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *