زبان چرب زبان
زیبایی

راه های افزایش یا بزرگ کردن سایز سینه با پروتز

بزرگ کردن سینه عملی است که در آن سینه خانم ها با ایمپلنت یا همان پروتز بزرگ می شود. اگر بیمار علاقه مند به بزرگ کردن سینه باشد، اطلاعات زیر می تواند به این افراد کمک کند. برای اطلاعات دقیق تر، خواندن این مقاله توصیه می شود.

آنچه باید در مورد سیلیکون و پروتز بدانید

پروتز سینه سیلیکونی که از سیلیکون ژل پر شده و برای بزرگ کردن سینه استفاده می شود. مواد پرکننده یا سالین یا ژل سیلیکونی است. محصولات دیگری مانند هیدروژل نیز ممکن است اما کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. مدل های بیشتر این ایمپلنت‌ها شامل «ایمپلنت‌های آناتومیک سینه» است. اینها برجستگی بالاتری در ناحیه پایین دارند و بنابراین شکل طبیعی سینه را بهتر تقلید می کنند. این می تواند به ویژه برای زنان بسیار لاغر مفید باشد. این امر با ایجاد یک سیلیکون با پیوند متقابل تر (“ژل چسبنده بالا”) که از نظر ابعادی پایدارتر است و در عین حال عملاً به نرمی ایمپلنت هایی است که سال ها استفاده شده است امکان پذیر شد. سیلیکون به سختی می تواند از این پروتزها خارج شود.

Breast prosthesis and post surgery bra for breast cancer patient after mastectomy to regain emotional health.

رابطه بین پروتز سینه و سرطان

تا به حال هیچ ارتباطی بین بیماری های خودایمنی (مانند روماتیسم، لوپوس اریتماتوز یا اسکلرودرمی) و پروتزهای سیلیکونی قابل شناسایی نبوده است.

همچنین طبق اخرین تحقیقات هیچ رابطه ای بین پروتز سینه و سرطان سینه وجود ندارد.منبع fda.gov

هدف جراحی

بزرگ کردن سینه می تواند به طور قابل اعتمادی سینه ها را بزرگ کند. هدف دستیابی به شکل زیبایی شناختی و طبیعی سینه است. شرط لازم موقعیت خوب مامیلا (نوک پستان) است. اگر نوک پستان خیلی عمیق باشد، معمولاً باید لیفت سینه انجام شود. این باعث ایجاد زخم های اضافی می شود. برای بیمارانی که سینه هایی با اندازه های مختلف دارند می توان از اندازه های مختلف پروتز استفاده کرد. با این حال، دستیابی به تقارن مطلق، که در هیچ کجای طبیعت یافت نمی شود، می تواند دشوار باشد. اگر قرار است پستان فقط بزرگ شود، یک برش پوستی کوچک در امتداد قسمت زیرین سینه (یا کمی پایین تر) یا در امتداد آرئول ایجاد می شود.

 

مشاوره شخصی

بیمار این فرصت را دارد که در مورد تغییراتی که دوست دارد در ظاهر سینه‌هایش ایجاد شود صحبت کند. در مورد اینکه چه اندازه و چه نوع ایمپلنت سینه استفاده می شود، نوع برش پوست، موقعیت ایمپلنت و اینکه آیا ممکن است برای اصلاح بهینه سینه انجام لیفت اضافی سینه توصیه شود، بحث شده است.

در مورد سلامتی بیمار نیز سوالاتی پرسیده می شود. آیا بیمار دارو مصرف می کند، آیا خانواده سرطان سینه دارند و غیره؟

 

نحوه انجام جراحی

برشی در پوست ایجاد می شود، بافت سینه بلند می شود، یک جیب پروتز ایجاد می شود و در نهایت ایمپلنت سینه قرار می گیرد. برش پوست را می‌توان در مکان‌های زیر ایجاد کرد: در چین زیر پستانی، اطراف آرئول، در زیر بغل.

ایمپلنت های سینه را می توان زیر عضله سینه ای Bیا زیر غده پستانی C بالای عضله سینه ای قرار داد. تصمیم گیری برای قرار دادن ایمپلنت ها به شکل سینه، نوع ایمپلنت و سایر ملاحظات بستگی دارد.

 

بیهوشی در پروتز سینه

در بیشتر موارد، عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

 

مدت زمان عمل جراحی

جراحی بزرگ کردن سینه معمولا یک تا دو ساعت طول می کشد و بستگی به تکنیک مورد استفاده و محل قرارگیری ایمپلنت دارد.

 

درمان سرپایی یا بستری؟

بزرگ کردن سینه را می توان به صورت سرپایی انجام داد. معمولا بعد از چند ساعت می توان بیمار را به خانه برد.همچنین بزرگ کردن سینه با پروتز یا ایمپلنت جراحی سبک و روتینی محسوب میشه.

 

دردها

درد در 48 ساعت اول بیشتر است و سپس روز به روز کاهش می یابد، اگرچه معمولاً با مسکن های مناسب می توان آن را به خوبی تسکین داد.

درد زمانی که ایمپلنت ها در زیر ماهیچه های سینه ای قرار می گیرند، اندکی شدیدتر است، اما به طور کلی در بیماران جوانی که هنوز بچه دار نشده اند، درد کمی شدیدتر است.

دوره نقاهت

باند چسب پس از حدود 1 هفته تعویض می شود. باید حدود 6 هفته پوشیده شود تا از تشکیل اسکار بهینه اطمینان حاصل شود. همچنین بیمار باید به مدت چند هفته به طور مداوم از سوتین ساپورت استفاده کند تا زمانی که تورم کاهش یابد و سینه از داخل بهبود یابد.

فعالیت های بدنی سبک تر را می توان تنها پس از چند روز از سر گرفت. با این حال، از فعالیت های فیزیکی عمده مانند ورزش باید حداقل به مدت 8 هفته اجتناب شود. این از بهبود اسکار پشتیبانی می کند.

برخی از زنان دردهای تیراندازی ناگهانی (مانند سوزن و سوزن) در نوک سینه ها و کنار سینه را برای مدت کوتاهی در چند ماه اول گزارش می کنند. بیشتر درد عصب دهی مجدد است (یعنی اعصاب پوست دوباره رشد می کنند و بعد از آن احساس بهبود می یابد).

شیردهی معمولا با اکثر روش های جراحی حفظ می شود، اما البته هیچ تضمینی وجود ندارد.

زخم ها برای چند هفته قرمز می شوند، سپس بعد از چند ماه محو می شوند.احساس جسم خارجی به تدریج ناپدید می شود و همچنین درد کوچک باقیمانده نیز از بین می رود.

چند سوال رایج در مورد جراحی پروتز یا ایمپلنت

آیا اجازه دوش گرفتن دارید؟

بله، می توانید با چسب دوش بگیرید.

آیا بعد از چند سال باید پروتزها را عوض کرد؟

اطلاعاتی در مورد تعویض پروتزها وجود ندارد. اگر بیمار علائمی نداشته باشد، بررسی های منظم کافی است.

 

عوارض احتمالی

عوارض احتمالی زیر در این عمل وجود دارد، اگرچه به ندرت رخ می دهد: عفونت بعد از عمل، خونریزی همراه با تشکیل هماتوم، از دست دادن حس در نوک پستان و پوست پستان، و لغزش ایمپلنت.

انقباض کپسولی: زمانی که اسکار طبیعی اطراف ایمپلنت (کپسول بافت همبند) منقبض می‌شود و سینه به طور فزاینده‌ای برای لمس سخت می‌شود، به‌طور غیرقابل پیش‌بینی رخ می‌دهد.

از دست دادن حس در سینه یا نوک پستان: معمولاً در عرض چند هفته، چند ماه بهبود می یابد، اما ممکن است دائمی باشد .

ایجاد چین های پوستی: بستگی به ضخامت پوست، نوع و اندازه کاشت دارد. به خصوص هنگام حرکت ایمپلنت قابل مشاهده است.

 

لطفا فراموش نکنید

  • مصرف نیکوتین در حالت ایده آل باید 3 هفته قبل و 3 هفته بعد از عمل قطع شود.
  • ترتیبی دهید که بعد از عمل شخصی شما را به خانه برساند.
  • در صورت مشاهده تب یا سایر علائم عفونت پس از درمان، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *