زبان چرب زبان
زیبایی

همه چیز درباره جراحی پروتز سینه

سینه ها یکی از مهم ترین عناصر زیبایی و اعتماد به نفس زنان هستند. همزمان با افزایش جراحی های پلاستیک، یکی از جراحی هایی که در عصر ما بسیار خوشایند بوده و بیشتر خانم ها ترجیح می دهند، جراحی بزرگ کردن سینه با پروتز سیلیکونی است. سینه ها به دلایلی مانند بارداری، شیردهی، افزایش سن، افزایش و کاهش وزن، می توانند کوچکتر شده، گاهی اوقات آویزان شوند و یا در اثر کمبود رشد به اندازه و بزرگی کافی نمی رسند.

در چنین مواردی می‌توان سینه‌هایی بزرگ‌تر، گردتر و از نظر ظاهری زیباتر ایجاد کرد. پروتز سینه را می توان با مناسب ترین پروتزهای سینه سیلیکونی انجام داد.

 جراحی پروتز سینه چیست؟

جراحی پروتز سینه روشی برای افزایش اندازه سینه با قرار دادن پروتزهای سینه در زیر بافت سینه یا زیر بافت عضلانی است. این جراحی را می توان برای سینه های کوچک، عدم تقارن و تفاوت اندازه، یا برای سینه هایی که پس از زایمان آویزان شده، اعمال کرد.

جراح پلاستیک پس از معاینه سینه، با تعیین عواملی که ممکن است در تصمیم گیری در مورد جراحی مانند پوشش پوست قفسه سینه، وجود بافت سینه، اندازه، افتادگی، در صورت وجود توده، به بیمار توضیح دهد. برای مواردی که سینه‌ها به وضوح آویزان هستند، جراح پلاستیک علاوه بر جراحی بزرگ کردن سینه، پوست سینه را نیز کاهش وروش تغییر شکل به عبارتی جراحی لیفت سینه را نیز پیشنهاد می دهد.

 نواحی برش جراحی پروتز سینه

روش های جراحی متفاوتی در جراحی پروتز سینه استفاده می شود. متداول ترین روش مورد استفاده برش چین زیر سینه است که کمی بالاتر از ناحیه ای که قسمت پایین سینه به قفسه سینه می پیوندد ایجاد می شود. این ناحیه بهترین برش ورودی است که میدان عمل در آن به بهترین وجه مشاهده می شود، کنترل خونریزی به راحتی انجام می شود، جای برش در هنگام ایستادن دیده نمی شود و با پوست همرنگ می شود.

همچنین می توان از برش دور آرئول به شکل نیم دایره ای که در سراسر کران پایین پوست تیره رنگ اطراف نوک پستان (آرئولا) ایجاد شده است استفاده کرد. این روش خیلی توصیه نمی شود. چون باعث شرایطی مانند از دست دادن حس و ناتوانی در شیردهی مواجه می شوید. همچنین، جای برش خیلی مشخص است.

و یکی از جاهایی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، برش زیر بغل ایجاد شده در زیر بغل است. حتی اگر این برش از نظر عدم ایجاد جای برش روی سینه مفید به نظر برسد، میدان عمل را می توان به سختی مشاهده کرد. و هنگامی که بیماران در تابستان بیکینی و تاپ می پوشند، علائم می توانند به طور متقارن در هر دو زیر بغل ظاهر شوند. محل برشی که قرار است ایجاد شود بسته به ترجیح جراح پلاستیک، خواسته های بیمار و نوع پروتز مورد استفاده می تواند متفاوت باشد.

 تصمیم گیری در مورد اندازه سینه جدید

یکی از مهم ترین موارد برای بیمارانی که تحت عمل جراحی پروتز سینه قرار می گیرند، تصمیم گیری در مورد اندازه سینه های جدید است. بیمارانی که درخواست جراحی پروتز سینه دارند معمولاً در توصیف بزرگی و اندازه سینه ای که می خواهند به آن برسند مشکل دارند. اغلب، شماره سوتین و اندازه بدنی را که می خواهند می گویند.

جراح پلاستیک باید خواسته های بیمار را درک کند، به انتظارات او گوش دهد، اندازه بدن را اندازه گیری کند و اندازه های سینه سیلیکونی را متناسب با اندازه بدن بیمار انتخاب کند.

 

 محل قرار دادن سیلیکون در جراحی پروتز سینه

پروتزهای سیلیکونی سینه را می توان در زیر بافت سینه یا زیر عضله دیواره سینه (پکتورالیس ماژور) زیر سینه قرار داد، به عبارت دیگر در فضایی که از طریق برش ایجاد شده در زیر عضله آماده شده است. همچنین امروزه می توان آن را به گونه ای انجام داد که یک قسمت زیر بافت سینه و یک قسمت زیر بافت عضلانی قرار گیرد که به آن پلان دوگانه می گویند.

 انواع و ویژگی های پروتز سیلیکونی

در جراحی های پروتز سینه از پروتز سینه سیلیکونی استفاده می شود. تقریباً می توان آن را به دو پروتز تقسیم کرد که در داخل حاوی ژل سیلیکون و حاوی سالین فیزیولوژیکی است. در سال‌های اخیر پروتزهای سیلیکونی سینه که حتی اگر پروتز بریده شود، سیلیکون ژل داخل آن جاری نمی‌شود، بیرون می‌رود که به آن ژل منسجم می‌گویند.

با بسیاری از تحقیقات علمی خارجی مشخص شده است که پروتز سینه باعث ایجاد سرطان نمی شود. در این تحقیقات بیمارانی که به مدت 30-20 سال تحت پی‌گیری بوده‌اند مورد بررسی قرار گرفتند. و میزان بروز سرطان سینه در بیماران پروتز سینه با زنان عادی تفاوتی ندارد، حتی گفته شده است که کمی کمتر است.

این پروتزها واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کنند، به عنوان جسم خارجی عمل می کنند و عوارض جانبی سمی دارند. نواحی استفاده بسیار ایمن است.

سیلیکون ها را می توان بر اساس انواع آن ها به سیلیکون آناتومیک (قطره اشکی) یا گرد تقسیم کرد. سیلیکونی که قرار است قرار داده شود بسته به وضعیت موجود بیمار، ساختار سینه، آویزان بودن یا افتادگی سینه بیمار متفاوت است. مرجح ترین انواع سیلیکون در جهان مارک هایی مانند Mentor، Natrelle، McGhan و Nagor هستند.

 بعد از جراحی پروتز سینه

بسته به دامنه عملیات، وجود عدم تقارن؛ عمل پروتز سینه حدود 1-1.5 ساعت طول می کشد. پس از عمل، پانسمان کوچکی در سینه ها زده و از سوتین استفاده می شود. پس از جراحی، درد به راحتی با دارو کنترل می شود و در روز اول یا دوم تسکین می یابد.

  • حدود 1 هفته ورم وجود دارد. در پایان این مدت، تورم سینه ها کاهش می یابد، سینه نرم تر می شود و چین های زیر سینه تازه ایجاد شده شروع به طبیعی شدن می کنند.
  • بخیه ها در یک هفته بسته می شوند چون از داخل بخیه زده می شود نیازی به کشیدن بخیه نیست.
  • اسکارهای جراحی به مرور زمان محو می شوند، 6 ماه تا 1 سال بعد به سختی قابل مشاهده خواهند بود. تورم خفیف و تغییر رنگ در سینه ها در عرض چند روز از بین می رود.

هدف از جراحی پروتز سینه طبیعی تر و بزرگتر به نظر رسیدن سینه است. دریافت این نتیجه بلافاصله پس از جراحی امکان پذیر است.

 عوارض جراحی پروتز سینه

مهمترین عارضه عمل پروتز سینه، انقباض کپسولی است. در واقع، بافت کپسولی بعد از تمام جراحی‌های بزرگ کردن سینه ایجاد می‌شود. اما مشکل از وقوع کپسول نیست، مشکل این است که کپسول منقبض و به عبارت دیگر سفت می شود. انقباض کپسولی وضعیت بافت الاستیکی است که بدن برای تغییر شکل سینه و سیلیکون ایجاد می‌کند و بسیار سخت قابل لمس است.

با رعایت برخی عوامل می توان این احتمال را به حداقل رساند. قرار دادن پروتز سیلیکونی غیر سایز و در سایز مناسب، عفونت نکردن بعد از عمل و تمیز و بدون خون کارکردن در جراحی احتمال پروتز کپسولی را کاهش می دهد.

ممکن است عدم تقارن سینه ها بسته به تفاوت دوره نقاهت در هر دو طرف، تورم و سفتی داشته باشید. سفت شدن سینه ها در درجات مختلف ممکن است در هفته و حتی ماه های بعد از جراحی ظاهر شود. در برخی موارد، جراح پلاستیک ماساژ سینه را برای افزایش نرمی توصیه می کند. پس از عمل، گاهی اوقات ممکن است حس در نوک سینه ها از بین برود، بی حسی ممکن است رخ دهد، اما در بیشتر موارد به مرور زمان برمی گردد.

معمولاً جراحی پروتز  سینه یکی از عمل هایی است که بلافاصله بعد از آن نتیجه می گیریم، خوشایند است و خانم ها بیشترین تقاضا را دارند. اما برای به دست آوردن یک نتیجه خوب، لازم است که جراحی توسط یک جراح پلاستیک با تجربه انجام شود. تا زمانی که به طور طبیعی تغییر شکل در سینه ها ایجاد می شود، نیازی به جراحی نیست.

Woman planning to have a breast implant

 قیمت پروتز سینه بر اساس چه مواردی متفاوت است؟

قیمت پروتز سینه با توجه به وضعیت موجود بیمار، فرم، نوع و برند سیلیکون مورد استفاده و تفاوت های بیمارستانی تغییر می کند. همچنین یکی از عوامل موثر بر قیمت پروتز سینه، آویزان بودن یا افتادگی سینه های بیمار است. در صورت افتادگی و نیاز به انجام عمل جراحی لیفت سینه، هزینه پروتز سینه افزایش می یابد. جراحی پروتز سینه تحت پوشش بیمه های خصوصی و دولتی نمی باشد. برای اطلاع از قیمت های پروتز سینه باید معاینه شوید.

 جراحی پروتز سینه سیلیکونی برای چه کسانی قابل انجام است؟

هم برای بزرگ کردن سینه و هم برای لیفت سینه اولاً در خانم‌هایی که سینه‌های کوچکی دارند، ثانیاً در خانم‌هایی که به دلیل بارداری یا دلایل مختلف سینه‌هایشان کوچک‌تر و افتاده شده در حالی که قبلاً سایز طبیعی داشتند، قابل انجام است. خانم هایی که سینه های کوچک و آویزان دارند به طور کلی از سوتین های بالابرنده استفاده می کنند. اما هنگامی که پروتز سیلیکونی توسط این جراحی ها زیر بافت سینه قرار می گیرد، به عنوان یک تکیه گاه طبیعی عمل می کند و سینه را لیفت شده نشان می دهد. اگر افتادگی بیش از حد وجود داشته باشد، قطعاً نیاز به جراحی لیفتینگ است.

 خطر ابتلا به سرطان سینه بعد از جراحی های پروتز سینه با سیلیکون چقدر است؟

سیلیکون باعث سرطان نمی شود. و نکته جالب‌تر این است که کسانی که پروتز انجام داده اند، با سرطان کمتری مواجه شده‌اند.

 چگونه می توان عمل پروتز سینه را انجام داد؟

با سه روش قابل انجام است. این عمل را می توان با ورود از نوک سینه، چین زیر سینه یا زیر بغل انجام داد.

 آیا می توان بعد از جراحی با شیر مادر تغذیه کرد؟

بعد از جراحی پروتز سینه، بیمار می تواند با خیال راحت شیر ​​بدهد. هیچ عارضه جانبی در تولید و تحویل شیر ایجاد نمی کند. در دوره بارداری سیلیکون برداشته نمی شود. نیازی به همچین چیزی نیست شما می توانید به طور سالم به کودک خود شیر بدهید.

 چگونه می توان در مورد اندازه پروتز مورد استفاده در پروتز سینه تصمیم گرفت؟

می توان ابتدا سایز سینه را به اندازه فردی که برای جراحی تصمیم گرفته و با بدن سازگاری دارد، تشکیل داد. با این حال، جراح باید برخی از پارامترها را نیز برای بیمار توضیح دهد. اینها عبارتند از میزان قد و وزن، عرض قفسه سینه، ضخامت یا ظرافت پوست، اندازه بافت سینه موجود، موقعیت نوک سینه و قسمت قهوه ای و اندازه های پایه بافت سینه موجود. با توجه به این پارامترها، پزشک و بیمار با هم مناسب ترین پروتز را انتخاب می کنند.

 عمر پروتز سیلیکونی چقدر است؟

همانطور که گاهی اوقات ممکن است یک عمر طول بکشد، و گاهی اوقات ممکن است بعد از 15-20 سال آنها را تغییر دهید.

 جراحی پروتز سینه چه مدت بهبود می یابد؟

از آنجایی که عمل در مدت زمان کوتاهی 1-2 ساعت انجام می شود، بیمار می تواند از بیمارستان ترخیص شود یا 1 روز در بیمارستان بماند. بخیه ها در عرض 7 روز خود به خود بهبود می یابند.

 آیا می توان تفاوت بین دو سینه را متعادل کرد؟

در صورت عدم افتادگی، وقتی فقط تفاوت سایز در سینه ها وجود دارد، یک جراح مجرب با انتخاب پروتز مناسب در جراحی، عدم تقارن سینه را در همان اندازه انجام می دهد.

 آیا امکان برداشتن پروتز هر زمان که بخواهیم وجود دارد؟

پروتزهای شما هر زمان که بخواهید می توانند با یک عمل جراحی 15-20 دقیقه ای با بی حسی موضعی خارج شوند.

 آیا می توان از پروتز برای اصلاح افتادگی سینه استفاده کرد؟

بله. در حال حاضر هدف از پروتز بزرگ کردن است، علاوه بر این، افتادگی را می توان توسط آن برداشت تا به عنوان هدف حمایتی در سینه های افتاده، زیر بافت سینه قرار گیرد. با این حال، باید اندکی افتادگی در سینه ها وجود داشته باشد. در صورت افتادگی ظاهری، جراحی لیفت سینه لازم است.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *