زبان چرب زبان
آموزش روابط زناشویی

زودانزالی و روش های درمان آن

روش های درمان زودانزالی

زودانزالی :

انزال زودرس یا زودانزالی یکی از اختلالات جنسی می‌باشد. هنگامی که مرد، قبل از آنکه شریک جنسی‌اش ارضا شود، دچار انزال شده و از او اسپرم خارج شود، گفته می‌شود مرد دچار انزال زودرس است. انزال زودرس می تواند یک تجربه ناامید کننده برای شما و شریک جنسی شما باشد و لذت زندگی جنسی رابه شدت کاهش دهد. با این حال، خبر خوب این اینجاست که معمولاً قابل درمان است!

انزال زودرس چقدر شایع است؟

بین 30 تا 40 درصد از مردان در مقطعی از زندگی خود دچار انزال زودرس می شوند. طبق گفته انجمن اورولوژی آمریکا، انزال زودرس شایع ترین نوع اختلال عملکرد جنسی، در مردان است. از هر پنج مرد بین سنین 18 تا 59 ساله، یک نفر از این موضوع رنج میبرد.

علت انزال زودرس چیست؟

عوامل فیزیکی و عوامل روانی باعث انزال زودرس می شوند.

عوامل فیزیکی عبارتند از:

  1. تشخیص زمینه ای اختلال نعوظ.
  2. مشکلات هورمونی در سطح اکسی‌توسین که در عملکرد جنسی مردان نقش دارد.
  3. سطوح پایین سروتونین یا دوپامین، مواد شیمیایی در مغز که در میل و هیجان جنسی نقش دارند.
  4. آلت تناسلی که به تحریک بسیار حساس است.

عوامل عاطفی یا روانی عبارتند از:

  1. اضطراب عملکرد (ممکن است به دلیل اضطراب و پریشانی از بودن با یک شریک جدید، اضطراب ناشی از رابطه جنسی مجدد پس از یک دوره طولانی پرهیز، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه یا دلایل دیگر باشد.)
  2. احساس فشار
  3. مشکلات موجود در رابطه
  4. افسردگی
  5. مسائل مربوط به کنترل و صمیمیت
  6. هیجان یا تحریک بیش از حد
  7. مشکلات مربوط به تصویر بدن

انزال زودرس چگونه درمان می شود؟

بسته به علت، گزینه های مختلفی برای درمان زود انزالی وجود دارد. این درمان ها شامل رفتار درمانی، مشاوره ، استفاده از دارو، کرم و اسپری تاخیری نیز میباشد. اغلب علل انزال زودرس معمولاً ابتدا با رفتار درمانی و یا مشاوره برای کمک به مشکلات عاطفی، اضطراب و یا عوامل استرس زا که ممکن است در ایجاد زودانزالی موثر باشند، درمان می شوند. اغلب ممکن است بیش از یک روش درمانی به طور همزمان به کار گرفته شود.

1. رفتاردرمانی: شامل آزمایش روش‌های مختلف برای به تاخیر انداختن ارگاسم است. هدف آن این است که به شما یاد دهد چگونه بدن و احساسات خود را کنترل کنید. روش ها عبارتند از:

  • شروع و توقف: با این تکنیک، شما یا شریک جنسیتان آلت تناسلی خود را در نزدیکی نقطه ارگاسم تحریک می‌کنید و سپس تحریک را برای حدود 30 ثانیه متوقف کرده تا زمانی که کنترل پاسخ خود را دوباره به دست آورید. این رویکرد «شروع و توقف» را سه یا چهار بار تکرار کنید قبل از اینکه به خود اجازه دهید به ارگاسم برسید. تمرین این روش را تا زمانی که کنترل خوبی به دست آورید ادامه دهید.
  • فشار درمانی: با این روش، شما یا همسرتان آلت تناسلی خود را در نزدیکی نقطه ارگاسم تحریک می‌کنید و سپس به آرامی سر آلت تناسلی خود را برای حدود 30 ثانیه فشار می‌دهید تا نعوظ خود را از دست بدهید. قبل از اینکه به خود اجازه ارگاسم بدهید، این تکنیک را چند بار تکرار کنید. تمرین این تکنیک را تا زمانی که کنترل در به تعویق انداختن ارگاسم خود را بدست آورید ادامه دهید.
  • تفکر حواس پرت: با استفاده از این تکنیک، در حالی که از نظر جنسی تحریک می‌شوید، توجه خود را روی چیزهای غیرجنسی معمولی متمرکز کنید. توالی نام‌گذاری راه خوبی برای تمرکز توجه شماست. به عنوان مثال، تجسم کنید که نام تمام مشاغلی را که در هنگام رانندگی به باشگاه می‌بینید، نام همه بازیکنان تیم ورزشی مورد علاقه خود یا نام بردن همه محصولات در راهروهای فروشگاه مورد علاقه خود را تجسم کنید.

2. مشاوره:

اگر علت انزال زودرس شما روانی، عاطفی یا به دلیل مسائل مربوط به رابطه است ، به دلیل اضطراب عملکرد، افسردگی، استرس، احساس گناه یا یک رابطه آشفته ،از یک روانشناس، روانپزشک، زوج‌درمانگر یا درمانگر جنسی (سکس‌تراپیست) کمک بگیرید.

3. دارو:

داروها

هیچ دارویی به طور خاص از طرف سازمان غذا و دارویی ایالات متحده (FDA) برای درمان زود ارضایی تایید نشده است، بااینحال می توان از داروهای مختلف برای درمان این مشکل استفاده نمود. داروهای مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) و داروهای ضدافسردگی حاوی تاثیرات مشابه SSRI از همه موفق تر می باشند.

4.کرم و اسپری تاخیری:

از کرم های بی حس کننده که حاوی بی حس کننده های موضعی هستند نیز می توان در بعضی از موارد استفاده نمود. ماده موثره لیدوکائین در این محصولات سبب می‌شود تا زمان انزال در آقایان به تاخیر بیفتد. با بکارگیری از این محصولات می‌توانید زمان رابطه جنسی را به خوبی افزایش دهید.

اسپری سیمپلکس :

اسپری تاخیری سیمپلکس خاصیت روان کنندگی ندارد ولی حاوی ماده تاخیری برای تاخیر مناسب در انزال می باشد. اگر به دنبال رابطه ای با لذت چند برابری هستید اسپری تاخیری سیمپلکس مناسب شماست. این اسپری با افزایش میزان مدت زمان رابطه تا ۴۵ دقیقه باعث ایجاد افزایش لذت در زوجین، افزایش استقامت، افزایش میزان اعتماد به نفس در آقایان خواهد شد. همانطور که می‌دانید امروزه بیشتر آقایان دچار زود انزالی هستند این امر باعث میشود که خانم در رابطه، به رضایت جنسی کامل نرسد.این امر در طولانی مدت موجب از بین رفتن شور و اشتیاق رابطه جنسی زوجین خواهد شد و باعث طلاق عاطفی میشود.اسپری سیمپلکس با داشتن ویتامین E به قدرت نعوظ نیز کمک میکند.

کرم تاخیری پرولانگ:

کرم تأخیری پرولانگ یکی از پرطرفدارترین محصولات تاخیری به شمار می رود. ویژگی بارز این محصول ایجاد تأخیر در انزال بدون ایجاد کرختی و بی حسی است.این کرم تأخیری برای افرادی که زود انزالی شدید دارند گزینه ایده آلی است. همچنین ماده تأخیری این کرم گیاهی بوده و فاقد عوارض است.کرم تأخیری پرولانگ دارای ویتامین E نیز هست.

کرم تاخیری ماتادور:

 

کرم تأخیری ماتادور یکی از پرطرفدارترین محصولات تاخیری به شمار می رود.ویژگی بارز این محصول ایجاد تأخیر در انزال بدون ایجاد کرختی و بی حسی است.این کرم تأخیری برای افرادی که زود انزالی شدید دارند گزینه ایده آلی است.همچنین ماده تأخیری این کرم گیاهی بوده و فاقد عوارض است. کرم تأخیری ماتادور دارای ویتامین E نیز هست.

امیدوارم این مقاله برای شما عزیزان مثمر ثمر بوده باشد.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *