زبان چرب زبان
سبک زندگی

چرا باید جوراب شلواری بپوشیم؟

جوراب شلواری همچنین به دلیل فواید سلامتی ‌اش نیز معروف است. این جوراب می ‌تواند ویژگی‌های جسمی مانند لکه ‌ها، کبودی، زخم، موهای زائد، رگ‌ های عنکبوتی یا رگ‌ های واریسی را پنهان کند و از مشاهده خط و خطوط شرت جلوگیری می کند.

 

جوراب شلواری معمولاً از جنس نایلون یا مخلوطی از الیاف متنوع تهیه می‌شود. طراحی جوراب شلواری به گونه ‌ای است که باید از نظر ظاهری جذاب باشد.

این دسته از پوشاک را معمولا زنان به پای خود می پوشند و در زمان ‌هایی که زنان به دلایل مختلفی مثل تطبیق رنگ، ایجاد یکنواختی پوست یا کاهش نیاز به تراشیدن، زیر دامن و لباس می ‌پوشند، کاربرد دارد.

جوراب شلواری همچنین به دلیل فواید سلامتی ‌اش نیز معروف است. این جوراب می ‌تواند ویژگی‌های جسمی مانند لکه ‌ها، کبودی، زخم، موهای زائد، رگ‌ های عنکبوتی یا رگ‌ های واریسی را پنهان کند و از مشاهده خط و خطوط شرت جلوگیری می کند.

 

تاریخچه جوراب شلواری

تاریخچه جوراب شلواری، همانند جوراب ساق بلند، با تغییرات در سبک زندگی زنان ترکیب شده است. قبل از دهه 1920، انتظار می ‌رفت که زنان عموماً از جمله مچ پا، پا های خود را پوشانند و شانه‌ های دامن و لباس به طور کلی روی زمین بود.

اما در ورزش و سرگمی ها چنین پوشش هایی مشکل ایجاد می کرد و روی حرکت یا ورزش فرد تاثیر منفی مستقیمی می گذاشتت و به همین دلیل جوراب شلواری به عنوان گزینه ‌ای مناسب ‌تر برای آنها تبدیل شده است. در مواردی که نیاز به استفاده از پارچه ‌های برش خورده یا پارچه‌ های تحریک‌ کننده است، استفاده از چنین جوراب شلواری هایی توصیه می شود.

در دهه 1920، ساق پا ها متناسب با مد روز شروع به بالا آمدن کردند و پاها را دقیقاً زیر زانو نشان می‌دادند. جوراب ساق بلندها نیز برای حفظ پوشش پا و همچنین جلوگیری از سرما، رواج  یافتند. جوراب ‌های بافت مشهور، ابتدا از ابریشم یا ابریشم مصنوعی ساخته می شد و سپس پس از دهه 1940 از نایلون تولید می ‌شدند.

جوراب شلواری چه مدل هایی دارد؟

مشابه جوراب شلواری توری، فیش‌ نت یا به عبارت دیگر “لانه زنبوری”، که امروزه یکی از محبوب ‌ترین انواع جوراب شلواری در جهان محسوب می ‌شود، جوراب شلواری فاق باز یا به عبارت دیگر جوراب شلواری بدون فاق نیز برای فعالیت ‌های بهداشتی یا فتیشیسم جنسی طراحی شده است.  این نوع جوراب شلواری ممکن است از مواد مختلفی مانند ابریشم، پنبه، ترمه یا پشم تشکیل شده باشد.

چوراب شلواری چه کاربرد هایی دارد؟

جوراب شلواری، با حفظ ضخامت و رنگ یکنواخت در قسمت پای آن، برای استفاده در لباس‌های مجلسی با شکاف بالا، لباس زیر کوتاه، شلوار گرم یا لباس زیر زنانه طراحی شده است.

اغلب این نوع جوراب، کاملاً کمر را در امتداد و در دو طرف درز وسط شورت تقویت می ‌کنند. برخی از جوراب شلواری ‌ها دارای شکم‌ های تک یا دو صفحه ‌ای هستند که در آنها گنجانده شده است.

 

استفاده از جوراب شلواری چه معایبی دارد؟

بر خلاف پنبه، نایلون به عنوان یک ماده غیرجذب کننده شناخته می ‌شود. به همین دلیل، احتمال تعریق در مناطقی نظیر پا ها و ناحیه تناسلی بیشتر بوده و در نتیجه، باعث رشد باکتری و ایجاد بوی ناخوشایند می ‌شود.

برخی از محصولات جوراب بافی دارای نقره هستند تا از بو و تعریق پا جلوگیری کنند، که این موجب می ‌شود تجربه پوشیدن جوراب بافی به یک لحظه دلپذیر تبدیل شود.

استفاده از جوراب و جوراب شلواری ابریشمی با الیاف طبیعی یکی دیگر از راهکارهای کاهش تعریق است. برخی از خانم‌ها  به دلایل محیطی از جوراب شلواری استفاده نمی ‌کنند، زیرا معمولاً قابل بازیافت نیستند و جوراب شلواری نایلونی قابل تجزیه نیست.

آیا مردان هم می توانند از جوراب شلواری استفاده کنند؟

هرچند اغلب به عنوان یک لباس زنانه در نظر گرفته می ‌شود، جوراب شلواری به راحتی می‌ تواند توسط مردان نیز پوشیده شود؛ به عنوان مثال، برای حفاظت در برابر حرارت، تسکین درمانی یا حتی به عنوان انتخابی در سبک زندگی.

افرادی که سوار اسب مسابقه ‌ا ی هستند، ممکن است زیر لباس فرم خود جوراب شلواری را می پوشند. همچنین، برخی از ماهیگیران که در سواحل گرمسیری ماهیگیری می‌ کنند، ممکن است از جوراب شلواری برای محافظت در برابر چتر دریایی استفاده کنند تا از تماس با مواد شیمیایی بر روی پوست برهنه جلوگیری کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی جوراب شلواری ها پرداختیم و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دادیم. نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما استفاده از جورالب شلواری جنبه مثبت به همراه دارد یا منفی؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

همچنین می توانید به فروشگاه بافیلو مراجعه کنید و بین صد ها محصول بگردید و پوشاک مورد علاقه خود را انتخاب و خریداری کنید.

منبع: https://bafilo.com/socks-

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *