زبان چرب زبان
سبک زندگی

با جاذبه‌های کیش برای کودکان آشنا شوید

جزیره زیبای کیش یکی از زیباترین و توریستی‌‌ترین جزیره‌های کشور عزیزمان ایران است که جاذبه‌های تفریحی و گردشگری فراوانی دارد. جالب است بدانید که در این جزیره امکانات تفریحی زیادی برای کودکان نیز درنظر گرفته شده که خاطره خوبی از سفر برای آن‌ها خواهد ساخت. اگر شما هم قصد سفر به این جزیره تماشایی را دارید، بهتر است که بازدید از بهترین جاهای دیدنی کیش برای کودکان را نیز در برنامه سفر خود بگنجانید. در ادامه مطلب دیدنی‌ترین این مراکز را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

تم پارک سنتر کیش

مجموعه گردشگری تم پارک سنتر کیش یکی از جدیدترین و هیجان‌انگیزترین مجموعه‌های تفریحی و گردشگری در ایران است که در ساختمان نماد کیش احداث شده است. این پارک از دو بخش مجیک پارک و ژوراسیک پارک تشکیل شده است. اگر کودک دلبند شما به تماشای دنیای سه بعدی، خانه وارونه، دنیای جاذبه، دنیای بلک لایت و دنیای آثار خطای دید علاقه دارد، مجیک پارک انتخاب مناسبی خواهد بود.

در پارک ژوراسیک که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک سرپوشیده در خاورمیانه یاد می‌شود، کودک شما با دنیای ما قبل تاریخ و زندگی دایناسورها آشنا خواهد شد. در این قسمت دایناسورهای بزرگ جثه به شکل طبیعی و بسیار شبیه به واقعیت ساخته شده‌اند که تماشای آن‌ها برای کودکان بسیار جذاب خواهد بود.

پارک برفی پنگوئن

یکی‌دیگر از تفریحات هیجان انگیز برای کودکان پارک برفی پنگوئن است. این پارک اولین پارک برفی ایران است که بازدید از آن برای فرزند شما جذاب خواهد بود. از جمله دیدنی‌ترین تفریحات پارک برفی می‌توان به سورتمه سواری، تیوب سواری، یخ نوردی، زیپ لاین و پیاده روی روی پل معلق اشاره کرد. ازآنجایی‌که این پارک مجهز به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های برف‌ساز است، کودکان می‌توانند در این مجموعه برف بازی کنند و آدم برفی بسازند. قطعاً تجربه قدم‌زدن در برف در هوای آفتابی کیش خاطره جدید و متفاوتی برای کودک شما خواهد بود.

شهر بازی هایلند یکی ‌دیگر از بهترین جاهای دیدنی کیش برای کودکان

شهر بازی هایلند یکی‌ دیگر از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده در کشور است که ساعات خوشی را برای کودک شما رقم خواهد زد. در این شهر بازی انواع لوازم بازی مخصوص کودکان و نوجوانان وجود دارد و تمامی اعضای خانواده می‌توانند اوقات شاد و مفرحی را در کنار یکدیگر تجربه کنند. سینما چند‌بعدی، مینی گلف، بولینگ، ماشین‌های کوبنده، پلی استیشن و ترامپولین، شبیه‌ساز پرواز خلبانی، چرخ و فلک و بازی‌های فکری از‌جمله هیجان‌انگیزترین بازی‌های این مجموعه تفریحی هستند.

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن، بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین پارک آبی در خاورمیانه، از امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی برای تمامی افراد برخوردار است. در این پارک آبی بخش‌های خاصی برای کودکان در نظر گرفته‌ شده است که در یک محیط ایمن می‌توانند از سرسره‌های آبی استفاده کرده و از استخر شنا استفاده کنند. لازم به ذکر است که تمامی قسمت‌های مربوط به کودکان دارای سایبان است تا پوست آن‌ها آسیب نبیند. باید بدانید که این پارک تنها مخصوص کودکان نیست و بزرگسالان نیز می‌توانند از شنا در استخرهای این مجموعه لذت ببرند.

کشتی یونانی

یکی‌ دیگر از تاریخی‌ترین و بهترین جاهای دیدنی کیش که تماشای آن برای کودکان نیز جذاب بوده، کشتی یونانی کیش است. این کشتی که ساخت انگلستان و متعلق به یونان است، داستان بسیار جالبی دارد. ماجرای آن به سال ۱۳۴۵برمی‌گردد که در دریای کیش به گل نشست. از آن زمان یونانی‌ها خیلی تلاش کردند تا کشتی زیبا و لوکس خود را نجات دهند؛ اما ایرادات فنی کشتی بسیار جدی‌ بود و این امکان فراهم نشد. ازاین‌رو نفت آن تخلیه شد و خودش در جزیره باقی ماند. تماشای تصویر کشتی یونانی روی آب مخصوصاً در زمان غروب آفتاب بسیار زیبا و دلنشین است.

کلبه هور

در غرب جزیره کیش دماغه‌ایی وجود دارد که جزئی از مکان‌های تاریخی کیش محسوب می‌شود. بستر این قسمت از جزیره صخره‌ای بوده و زیستگاه آبزیانی همانند هامور، سرخو، انواع صدف‌ها، لاک پشت‌ها و سنگسر است که تماشای آن برای کودکان می‌تواند بسیار جالب باشد.

در روزهایی که وزش باد ملایم‌تر است، ماهیگیران برای صید به این قسمت می‌آیند و همچنین غواصان برای غواصی از آن استفاده می‌کنند. در قسمتی‌ دیگر از ساحل جنوبی دماغه کلبه هور واقع شده است که طبیعت وحشی کلبه گردشگران و توریستان را به سمت خود جذب می‌کند.

باغ پرندگان

باغ پرندگان یکی‌دیگر از جالب‌ترین جاهای دیدنی کیش است. در این باغ بیش از ۵۰ گونه مانند گونه‌های مختلف طاووس، پلیکان و طوطی وجود دارد؛ علاوه‌بر این برخی از گونه‌های بومی پرندگان نیز در این باغ دیده می‌شود. این تمام ماجرا نیست؛ کمی که از بخش پرندگان دور شوید، به آکواریوم آب شور می‌رسید. در این آکواریوم انواع مختلف پستانداران دریایی مثل شیر دریایی وجود دارد که تماشای آن برای کودکان بسیار جالب خواهد بود.

آکواریوم کیش

یکی‌دیگر از بهترین جاهای دیدنی کیش برای کودکان که البته بزرگسالان را نیز به وجد می‌آورد، آکواریوم بزرگ کیش بوده که در مجموعه دلفیناریوم واقع شده است. این آکواریم با تنوعی نزدیک به ۷۰ گونه ماهی و ۱۰۰ نوع خزنده نسخه کوچک‌ و جالبی از دریا را پیش روی شما می‌گذارد. آکواریوم بزرگ‌تر این مجموعه مخصوص نگه‌داری کوسه و آکواریوم کوچک‌تر برای نمایش ماهی‌های کوچک رنگارنگ است. ازجمله آبزیانی که در آکواریوم کیش خواهید دید می‌توان به کوسه، انواع ماهی‌، سوسمار ایگوانا، مار بوآ و لاک‌پشت عظیم‌الجثه دومتری اشاره کرد. بخش‌ دیگر آکواریوم شامل حیوانات دیگر مثل مار، تمساح، پرنده و… بوده که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

راهنمای رزرو بهترین و نزدیک‌ترین هتل‌های کیش به مراکز تفریحی

باتوجه به گسترده‌ بودن مراکز تفریحی کیش رزرو هتلی در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است. فلای تودی که همواره از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین سایت فروش بلیط قطار یا هواپیما یاد می‌شود، امکان رزرو آنلاین هتل را نیز فراهم آورده است؛ بدین‌ترتیب و به آسانی می‌توانید بهترین اقامتگاه‌ها را برای خود رزرو کنید. باتوجه به اینکه هتل‌های زیادی در سایت فلای تودی معرفی شده، بهتر است آن‌هایی را رزرو کنید که هزینه جداگانه‌ای برای کودکان خردسال دریافت نمی‌کنند و بدین‌ترتیب در هزینه‌های اقامت خود صرفه‌جویی کنید.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن