زبان چرب زبان
سبک زندگی

نکاتی که قبل از خرید سه چرخه برای کودک باید بدانید!

یکی از اسباب‌بازی‌هایی که به رشد بیشتر کودک کمک می‌کند، سه چرخه است. سه چرخه به فرزندتان کمک می‌کند تا بتواند هماهنگی بین دست‌ها، پاها و مغز را بهتر انجام بدهد. از طرف دیگر، اولین قدم برای یادگیری دوچرخه سواری و لذت بردن از آن، یاد گرفتن سه چرخه سواری است. در ادامه این مطلب، قرار است بیشتر با ویژگی های این اسباب‌بازی پرکاربرد و نکاتی که باید هنگام خرید، به آن توجه کنید را بررسی خواهیم کرد.

سه چرخه کودک

زمانی که فرزند شما رشد می‌کند و به سه سالگی می‌رسد، کم کم زمان آن است که سوار شدن روی این وسیله را یاد بگیرد. سرگرمی که فرزند شما را وارد دنیای جدیدی خواهد کرد. زمانی که کودکان بازی کردن با این وسیله را شروع می‌کنند، از دوران خردسالی و نوزادیشان فاصله می‌گیرند و کم کم با دنیای جدی‌تری آشنا می‌شوند. به همین خاطر است که همه بچه‌ها، باید از سه سالگی، مهارت استفاده از سه چرخه را یاد بگیرند تا بتوانند رشد مغزی و بدنی بهتری داشته باشند. زیرا برای حفظ تعادل روی این وسیله، باید بتوانند بین دست و پاها، با کمک مغز، ارتباط برقرار کنند. همین امر، به تکامل فرآیند رشدشان، کمک بیشتری خواهد کرد.

معروفترین مدل های سه چرخه

حالا که با کاربرد این وسیله و اهمیت آن در روند رشد کودک آشنا شدید، بهتر است سراغ معروف‌ترین مدل‌های آن برویم. در فروشگاه سیسمونی مریم، مدل‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. متناسب با نیازها و بودجه‌تان، می‌توانید مناسب‌ترین مدل را با کیفیت مرغوب و قیمت مقرون به صرفه، از فروشگاه مریم تهیه کنید.

چندمنظوره

زمانی که به این مدل نگاه می‌کنید، در ابتدا آن را با کالسکه اشتباه می‌گیرید. اما بعد از کمی دقت، متوجه وجود سه چرخ زیر نشیمن‌گاه آن خواهید شد. مدل‌های چند منظوره در واقع با رشد فرزند شما تنظیم می‌شوند. می‌توانید ارتفاع نشیمن‌گاه آن‎ها و فاصله دسته را تغییر بدهید. این مدل، با کمربندها و ساختار محکم، ایمنی فرزندتان را تامین می‌کنند و نمی‌گذارد که او به زمین بیفتد. چند منظوره‌ها سایبانی برای دور نگه داشتن نور خورشید از پوست لطیف فرزندتان دارند. همینطور یک فضای خالی، برای گذاشتن وسایل جانبی در طراحی آن‎ها در نظر گرفته شده است. بهترین ویژگی این مدل، عصادار بودنش است. با کمک این عصا، والدین می‌توانند زمانی که فرزندشان از بازی کردن خسته شد، کنترل سه چرخه را به دست بگیرند. به همین خاطر است که در نگاه اول، این مدل را با کالسکه اشتباه می‌گیرید.

مدل چوبی

این مدل پدال ندارد و ارتفاعش بسیار کم است. برای کودکان دو تا سه سالی مناسب است که هنوز آمادگی لازم برای پدال زدن را ندارد. این مدل، حفظ تعادل با کمک پاها را به فرزند شما یاد می‌دهد و برای آموزش اولیه استفاده از سه چرخه یا دوچرخه، بسیار مناسب است. این مدل را با جنس پلی‌استر نیز می‌توانید در بازار پیدا کنید. در واقع مدل‌های بدون پدال، برای بازی کردن در فضای بیرون طراحی نشده‌اند. بلکه، آن‌ها مخصوص بازی در خانه هستند و کودکان را برای مدل‌های پدال‌دار آماده می‌کنند.

تعادلی

مدل تعادلی، درست مانند مدل چوبی بدون پدال است. با این تفاوت که، مدل تعادلی، بزرگ‌تر است و ارتفاع بیشتر و چرخ‌های بزرگ‌تری دارد. این مدل، برای بازی کردن در فضای آزاد طراحی شده است. فرزند شما با نشستن روی آن، تعادل خود را حفظ می‌کند و با کمک پاها، آن را به سمت جلو حرکت می‌دهد. این مدل کمک می‌کند تا قدرت پاها بیشتر شود و فرزندتان یاد بگیرد چطور از آن‌ها استفاده کند.

پیش دبستانی

بیشتر سه چرخه‌هایی که در پارک می‌بینید، در این دسته قرار می‌گیرند. مدل‌های نسبتا بزرگ که سبدی در جلو یا عقب دارند. اگر می‌بینید بچه‌هایی که سوار این مدل هستند با سرعت از کنار شما رد می‌شوند، به خاطر یمن وجود پدال‌های روان و چرخ‌های مرغوبشان است. بعد از سن سه سالگی و یاد گرفتن حفظ تعادل با مدل چوبی یا تعادلی، فرزند شما برای مدل پیش دبستانی آماده است. مدلی که در بازار، با همان نام سه چرخه شناخته می‌شود.

مزایا و ویژگی های سه چرخه خوب

هنگامی که می‌خواهید این اسباب‌بازی را بخرید، ابتدا باید به این موضوع فکر کنید که فرزند شما قرار است کجا از آن استفاده کند و اصلا آمادگی لازم را دارد؟ بعد از پاسخ دادن به این دو سوال، سراغ ویژگی‌های شخصیتی فرزندتان بروید. آیا او یک بچه کوچولو دردسرساز است و باید به فکر یک مدل بسیار محکم برای او باشید تا سه چرخه به این زودی‌ها خراب نشود؟ بنابراین نیازهای فرزندتان را بسنجید و مناسب با شخصیت او، یک لیست تهیه کنید. در این لیست، ایمنی باید جزء اولویت‌های اولتان باشد.

بعد از آماده کردن لیست، می‌توانید مدل‌های مختلف را بررسی کنید. اولین ویژگی، محکم بودن بدنه آن است. باید مطمئن شوید مدلی که انتخاب کرده‌اید، بدنه‌ای محکم دارد و به این زودی‌ها خراب نمی‌شود. ترجیحا مدلی را تهیه کنید از جنس فلزی ساخته شده است. هرچه بدنه محکم‌تر باشد، کودک شما هنگام به زمین افتادن، کمتر آسیب می‌بیند.

نکته دوم، پهن بودن چرخ‌هاست. هرچه چرخ‌های پهن‌تر باشند و اندازه‌شان بزرگ‌تر، تعادل بیشتری دارند. وجود این چرخ‌ها، نمی‌گذارد که فرزند شما هنگام گذشتن از موانع مختلف، تعادلش را از دست بدهد و به زمین بیفتد. در کنار این موضوع، چرخ‌های پهن کمک می‌کنند تا سه چرخه، روی زمین ناهمسطح، روان‌تر حرکت کند.

سومین ویژگی، داشتن قابلیت تنظیم دسته و نشیمن‌گاه است. این مزیت به فرزند شما کمک می‌کند تا دسته و نشیمن‌گاه را درست تنظیم کند و کنترل خوبی روی سه چرخه‌اش داشته باشد. فرزند شما به سرعت رشد می‌کند، با داشتن این قابلیت، او می‌تواند برای مدت زمان بیشتری با اسباب‌بازی جدیدش بازی کند.

مهم ترین نکاتی که در زمان خرید سه چرخه باید به آن توجه کنید

درباره ویژگی‌های یک سه چرخه خوب باهم صحبت کردیم. هنگام خرید این وسیله، باید به نکاتی توجه کنید که به آن‌ها اشاره کردیم. توجه کردن به این ویژگی‌ها هنگام خرید سه چرخه کمکتان می‌کند تا یک دوچرخه مناسب بخرید که طول عمر زیادی دارد. در کنار این ویژگی‌ها، نکات دیگری نیز وجود دارند که باید هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید.

اولین نکته امنیت است. مدلی را بخرید که کمربند ایمنی دارد. با بستن کمربند ایمنی، جای فرزندتان روی نشیمن‌گاه محکم‌تر و ایمن‌تر خواهد شد. اگر سه چرخه نامتعادل شود و بیفتد، خیالتان راحت است که فرزند شما از روی آن پرت نمی‌شود. بحث امنیت که پیش می‌آید، باید به ترمز نیز اشاره کنیم. مدلی بخرید که ترمز دارد و مطمئن شوید فرزندتان می‌تواند از آن استفاده کند. ترمز کمک می‌کند تا کودک بتواند در مواقع لازم، از سرعت خود بکاهد، بایستد و به صورت کلی، بهتر اسباب‌بازی‌اش را کنترل کند.

خرید و قیمت انواع سه چرخه

قبل از هر چیزی باید بگوییم که سه چرخه در لیست خرید سیسمونی جایگاه چندان خاصی ندارد و نیازی به نگرانی از این بابت نیست، اما اگر خانواده سخت گیری دارید حتما پیشنهاد می کنیم از کارشناسان فروش سیسمونی مریم کمک بگیرید. قیمت بستگی به مدلی دارد که انتخاب می‌کنید. بعضی از مدل‌ها ویژگی‌های جانبی مانند سایه‌بان، سبد یا قابلیت تاشو دارند. مسلما قیمت آن‎ها از مدل‌ها ساده، بیشتر است. هنگام خرید این وسیله، اول کیفیت و امنیت را در نظر بگیرید و بعد سراغ قیمت بروید. در سیسمونی مریم، مطمئنا سه چرخه مناسب را پیدا خواهید کرد.

در این مطلب درباره سه چرخه خوب و کاربرد آن برای فرزندتان صحبت کردیم. ویژگی های سه چرخه خوب را خواندید و حالا می‌دانید هنگام خرید، باید به چه نکاتی توجه کنید. در سایت سیسمونی مریم، می‌توانید مدل‌های مختلف را پیدا کنید. ویژگی هر کدام از مدل‌ها نیز به صورت دقیق نوشته شده است تا بتوانید مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید.

 

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *