زبان چرب زبان
موفقیت

نقش کوچینگ در موفقیت فردی و کسب و کار

نقش کوچینگ در موفقیت فردی و کسب و کار

برای همه ما مواقعی پیش آمده که تصمیم‌های بزرگی در زندگی گرفته ایم، در پی راه اندازی کسب و کار جدید یا در حال مقابله با بحران‌های زندگی بوده ایم و نیاز به یک فرد شایسته برای کمک ونظرخواهی داشته ایم، ولی در شرایط بحرانی چه کسی شایسته کمک کردن به ما است. یک کوچ حرفه‌ای که با استفاده از مهارت‌های کوچینگ از قبیل پرسش‌گری قدرتمند به فرد فرصت می‌دهد تا خود راه حل را بیابد، چون کوچ معتقد است تنها متخصص زندگی هر فرد خود اوست.

بسیاری از افراد برجسته به خصوص در بالاترین سطوح کسب و کار از بیزینس کوچینگ به عنوان یکی از موثرترین روش‌های مدیریت کسب و کار بهره می‌گیرند و بخش زیادی از موفقیت خود را مدیون آن‌ها هستند. افرادی مانند استیو جابز (موسس apple)، بیل گیتس (موسس مایکروسافت)، اریک اشمیت (مدیر عامل سابق گوگل) و بسیاری دیگر در مسیر کاری و زندگی شخصی از کوچ‌ها کمک می‌گیرند.

مخاطبین کوچینگ موفقیت اغلب چه کسانی هستند؟

افرادی به کوچینگ توسعه فردی مراجعه میکنند، چون به اعتقاد خود آن طور که باید و شاید از توانایی‌های خود استفاده نکرده‌اند و در نتیجه به دنبال یافتن شادی و موفقیت‌های فردی می‌باشند؛ و چه کسی بهتر از یک کوچ حرفه‌ای که با مهارت‌های مختص خود ابعاد وضعیت را ارزیابی کرده و مراجع را به تقویت نقاط مثبت و تمرکز بر پتانسیل‌های فردی و یافتن بهترین راه حل منحصر به فرد خود سوق می‌دهد.

کوچینگ موفقیت چه مواردی را در بر می‌گیرد؟

هر کس تعریف متفاوتی از موفقیت دارد. نقش کوچ موفقیت کمک کردن به مراجع برای مشخص کردن مسائلی است که واقعاً برایش اهمیت دارند. این مسائل اغلب فراتر از اقداماتی هستند که برای رسیدن به ثروت و رفاه مالی صورت می‌گیرد و معمولاً شادی و موفقیت در جنبه‌های انسانی‌تر زندگی را در بر می‌گیرد. کوچینگ موفقیت به مراجعین کمک میکند تا همگام با ایده‌ای که از موفقیت در ذهن دارند، برای خود اهدافی بلند یا کوتاه مدت تعریف کنند.

مراجعین با کمک یک کوچ حرفه‌ای یاد می‌گیرند که چگونه

  • اعتماد به نفس خود را بالا ببرند تا بتوانند از پس هر چالشی برآیند.
  • احساس خود باوری را در خود افزایش دهند.
  • با دیگران رابطه خوبی برقرار کنند.
  • توانایی‌ها و استعدادهایشان را بشناسند.
  • قوی و توانمند شوند تا بتوانند به آنچه می‌خواهند دست یابند.
  • برای خود اهداف کوتاه و بلند مدت تعریف کنند.
  • برای رسیدن به اهدافشان یک برنامه فعالیت طراحی کنند.
  • به خود انگیزه داده و برای خود پاداش تعریف کنند.
  • یک سیستم حمایت شخصی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *