زبان چرب زبان
تغذیه

راز جلو گیری از چاقی کشف شد!

امروزه بسیاری از افراد با معضلی به نام چاقی دست به گریبان هستند. اگر به شما بگوییم که راهی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد، چه می‌کنید؟ دانشمندان به تازگی دریافته‌اند که مصرف قهوه تاثیر زیادی بر جلوگیری از چاقی دارد. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید؛ چرا که قرار است تیم هایپر قهوه  به بررسی این موضوع بپردازد.

تاثیر قهوه بر لاغری

آمار و تحقیقات نشان می‌دهد که درصد افراد دارای اضافه وزن در جامعه به طرز خطرناکی در حال افزایش است؛ همین امر سبب شده تا بسیاری به دنبال روشی برای جلوگیری از چاقی و کاهش وزن باشند. متاسفانه مشغله‌های زندگی امروزه بسیار است و افراد کمی فرصت رفتن به باشگاه و ورزش منظم را دارند؛ طبیعی است که این افراد به دنبال روشی ساده‌تر برای کاهش وزن اضافه خود باشند. ما یک راه‌حل استثنائی برای مشکل شما داریم!

تحقیقات بسیاری ثابت کرده که مصرف قهوه می‌تواند میزان سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. وجود موادی نظیر کافئین، کلروژنیک اسید، تئوفیلین و تئوبرومین در قهوه، سبب شکسته شدن سلول‌های چربی شده و به افزایش آدرنالین خون کمک می‌کنند؛ با این کار اسیدهای چرب در خون به گردش درآمده و به کاهش وزن شما یاری می‌رسانند. نکته جالب توجه این است که چربی‌سوزی قهوه به زمان بیدار بودن شما محدود نشده و حتی در زمان خواب نیز ادامه خواهد داشت.

از آنجا که برای اثر بخشی قهوه نیاز دارید تا کالری مصرفی خود را کم‌تر از کالری دریافتی خود نمایید، به شما توصیه می‌کنیم که ورزشی منظم و روزانه را در برنامه خود قرار دهید. با این کار به چربی‌سوزی خود کمک کرده و سرعت کاهش وزن را افزایش خواهید داد.

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

نه تنها نوع قهوه، بلکه زمان مصرف آن هم اهمیت بسیاری دارد. برخی افراد تصور می‌کنند که برای تاثیرگذاری قهوه بهتر است تا آن را در ساعات اولیه روز مصرف کنند؛ این تصور از پایه اشتباه است. در اوایل روز، سطح کورتیزول خون بالا بوده و بدن مقاومتی زیادی در برابر کافئین از خود نشان می‌دهد؛ بنابراین می‌توان گفت که مصرف قهوه در این ساعات کاملاً بی‌فایده است. لازم به ذکر است که مصرف کافئین در این ساعات باعث ایجاد استرس و اضطراب در فرد خواهد شد.

به شما توصیه می‌کنیم که مصرف قهوه روزانه خود را تا حداقل 2 ساعت بعد از بیدار شدن به تاخیر بیندازید. در این زمان سطح کورتیزول خون در پایین‌ترین میزان خود بوده و بدن کاملاً پذیرای تاثیرات قهوه است. به دلیل بالا بودن سطح این ماده در در ساعت‌های 12 تا 13 و 17 تا 18، توصیه می‌کنیم که از مصرف قهوه در این بازه‌ها خودداری نمایید. از طرفی باید توجه داشت که این نوشیدنی خوش‌طعم ساختاری اسیدی دارد و نباید آن را با معده خالی مصرف نمود؛ چرا که خطر زخم معده و ایجاد التهاب آن را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

بهترین نوع قهوه برای لاغری

به دلیل محبوبیت بالای نوشیدنی قهوه، انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد تا بتواند هر فرد، با هر سلیقه‌ای را راضی کند. اگر قصد خرید قهوه برای لاغری را دارید، ما به شما توصیه می‌کنیم که به دنبال قهوه‌ای با میزان کافئینی بالا باشید. به طور کلی قهوه را از دو نوع دانه عربیکا و روبوستا تولید می‌کنند. دانه عربیکا میزان کافئین پایینی دارد و مناسب لاغری نیست. از طرفی دانه روبوستا سرشار از کافئین است.

جالب است بدانید که انواع قهوه‌های قهوه اسپرسو، قهوه فرانسه، قهوه ترک با ترکیب این دو دانه به دست می‌آیند. برای اینکه قهوه تاثیری روی وزن شما بگذارد، درصد دانه روبوستای آن باید حداقل 70 درصد و حتی بیش از آن باشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که قهوه ترک یا اسپرسو با درصد کافئین بالا، خریداری نمایید.

خواص قهوه چیست؟

قهوه از خواص و ویتامین‌های بسیاری برخوردار است. همین امر سبب شده تا پای این دانه خوش‌طعم به انواع وسایل بهداشتی و درمانی باز شود. در ادامه به برخی از این خواص اشاره خواهیم کرد.

  • پتاسیم
  • منگنز
  • منیزیم
  • ویتامینB2
  • ویتامینB3
  • ویتامینB5
  • آنتی اکسیدان
  • بهبود و درمان دیابت نوع 2
  • جلوگیری از سرطان
  • تقویت کننده حافظه
  • درمان و بهبود آلزایمر
  • کاهش علائم آنفولانزا و سرما خوردگی
  • افزایش انرژی بدن و افزایش روحیه
  • مقابله با سکته قلبی
  • افزایش طول عمر

در مصرف قهوه زیاده روی نکنید!

به شما توصیه می‌کنیم که مصرف روزانه قهوه خود را حداکثر به 2 الی 3 فنجان محدود نمایید؛ چرا که مصرف بیش از حد قهوه می‌تواند تاثیر عکس گذاشته و کاهش وزن شما را متوقف کند. بدن هر فرد با توجه به سلامت، توده بدن و متابولیسم، نسبت به کافئین قهوه واکنش نشان می‌دهد. افرادی با متابولیسم سریع، به سرعت آنتی اکسیدان های موجود در قهوه را جذب و سیستم خارج می‌کنند؛ این در حالی است که این آنتی اکسیدان‌ها در بدن افرادی با متابولیسم کند، بیشتر باقی مانده و باعث افزایش قند خون و چاقی خواهند شد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا اطلاعاتی در رابطه با تاثیر قهوه بر کاهش وزن در اختیار شما قرار بگیرد. به طور کلی می‌توان گفت که مصرف به اندازه قهوه، تاثیری مثبتی بر روند کاهش وزن و لاغری شما خواهد داشت.
برای خرید قهوه و یا در صورت بروز هر گونه پرسش، لطفاً به سایت هایپر قهوه مراجعه کنید.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *