زبان چرب زبان
رشد و توسعه فردی

راهکارهای سازماندهی و بهبود کیفیت زندگی: از تغذیه تا مدیریت زمان

1. یک خاطرات غذایی داشته باشید.

بخشی از داشتن یک تغذیه مفید، سالم و منظم، نوشتن چیزی است که خورده اید.

این روش برای همه مناسب نیست، اما برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند یا به دلیل مشکلات جسمانی مجبور به رعایت رژیم غذایی خاص هستند، مفید است. انجام این کار زمانی که رژیم غذایی خاصی را برای IBS خود می گذراندم نجات بخش بود (به راحتی می توانستم تشخیص دهم که کدام غذاها حالم را بدتر می کند).

2. برنامه ریزی و پیگیری پیشرفت ورزش.

در امر ورزش برنامه ریزی داشته باشید. یعنی بر اساس نیازو علاقه خود یک روتین منظم برای انجام ورزش در نظر بگیرید که می توان شامل رفتن به باشگاه، استخر، پیاده روی یا دو باشد. مثلا اگر باشگاه رفتید نوع حرکات، تعداد و اندازه وزنه هایی که استفاده می کنید را یادداشت کرده تا در ادامه متوجه پیشرفت خود شوید.

3. یک تقویم تولد داشته باشید.

اگر برای همیشه در فراموش کردن تولدها و سالگردها مقصر هستید، این چیزی است که واقعاً دوست دارید داشته باشید. بعدا از من تشکر کن!

4. ذهن خود را شلوغ کنید (گذشته و آینده را رها کنید).

سازمان روانی و ذهنی به همان اندازه مهم است.

اگر ذهن شما دائماً درگیر افکاری در مورد آنچه اتفاق افتاده یا ممکن است بیفتد، کار کردن به هیچ وجه سخت می شود.

من این را می دانم زیرا این کاری بود که همیشه انجام می دادم.

اساساً من به جای اینکه اینجا و اکنون زندگی کنم در ذهنم زندگی می کردم.

و مثل همیشه، اگر با خلق و خوی یا احساسات منفی خود دست و پنجه نرم می کنید، لطفاً با یک درمانگر صحبت کنید. درک این موضوع که همانطور که زندگی شما به هم ریخته می شود، ذهن شما نیز می تواند به هم ریخته شود، می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. مرتب کردن بعضی چیزها به تنهایی خیلی سخت است (اما مجبور نیستید آن را به تنهایی انجام دهید).

5. برای سازماندهی یک تصمیم روشن بگیرید.

اوه، این باید شماره 1 من می بود! این لیست “چگونه سازماندهی کنیم” می تواند کمی سازماندهی شده باشد، درست است؟

به هر حال، اگر واقعاً می خواهید سازماندهی کنید، تصمیم بگیرید. در صورت نیاز آن را یادداشت کنید. فقط آن را قوی و غیرقابل برگشت بسازید – سبک زندگی خود را به یک فرد منظم تبدیل کنید.

6. تقسیم کننده های قابل گسترش را در کشوهای خود قرار دهید.

جایگزینی برای ظروف کشو و راه حلی برای سازماندهی کشوها. استفاده از تقسیم‌کننده‌های کشو پلاستیکی و قابل افزایش آسان است و به شما این امکان را می‌دهد که کشوهای خود را همان طور که نیاز دارید تقسیم کنید. اندازه کشوهای شما حتی مهم نیست!

7. از یادداشت های چسبناک یا نوار چسب برای سازماندهی بیشتر در برنامه ریز خود استفاده کنید.

8. زباله های خود را بازیافت کنید.

به نظر می رسد بازیافت بسیار آسان و مهم باشد، اما هنوز افراد زیادی هستند که این کار را انجام نمی دهند.

اگر فضای کافی برای چند سطل زباله ندارید، IKEA را بررسی کنید – آنها سطل های بازیافت عالی دارند که روی هم قرار می گیرند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

9. از شر روابط ناخوشایند خلاص شوید.

اینها می توانند زندگی شما را هم به هم بریزند…

10. روش KonMari را یاد بگیرید

می دانم که در ابتدا به این موضوع اشاره کردم… اما یادگیری KonMari یکی از بهترین کارهایی بود که در زندگی ام انجام دادم و این را بارها و بارها به شما دوستان توصیه می کنم.

در آپارتمان کوچکم خیلی سختی کشیدم. من هرگز فضای کافی برای وسایلم نداشتم اما فضای کافی برای خرید مبلمان جدید هم نداشتم.

روش KonMari به من کمک کرد تا به طور اساسی فقط چیزهایی را که به من شادی می‌دهند، تمیز کنم، مرتب کنم و نگه دارم.

ناگهان فضای کافی برای همه چیز داشتم زیرا دیگر به چیزهای زیادی نیاز نداشتم.

می توانید تصور کنید که اکنون چقدر خوشحال تر هستم!

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه از یک نابغه سازمانی واقعی سازماندهی کنید، قطعاً حداقل برنامه ماری کندو را در نتفلیکس تماشا کنید – سرگرم کننده است و می تواند به شما کمک زیادی کند.

11. هدایای تعطیلات را در جمعه سیاه بخرید.

من از گذاشتن خرید هدیه برای روز آخر متنفرم، بنابراین همیشه توصیه می کنم این کار را خیلی زودتر انجام دهید، مانند جمعه سیاه یا دوشنبه سایبری. این به شما این امکان را می دهد که به روشی سازماندهی شده هدایایی بخرید، از خرج کردن بیش از حد جلوگیری می کند (هدایای “لحظه آخری” بسیار گران می شوند) و از استرس زیادی در تعطیلات جلوگیری می کند.

12. چگونه در انباری خود سازماندهی کنیم؟

چیزهای خشک ریز (مانند غلات، آجیل و جو دوسر) را در ظروف شیشه ای شفاف نگه دارید! ظروف شیشه ای زیبا به نظر می رسند، مقرون به صرفه هستند، هرمتیک هستند، به شما کمک می کنند تا ببینید چه چیزی داخل آن است، و انباری خود را به زیبایی سازماندهی کنید. آنها را در مجموعه بخرید تا در هزینه صرفه جویی کنید و دکوراسیون خانه خود را ثابت نگه دارید!

13. هر چیزی را که می توانید خودکار کنید.

سازماندهی کنید و با اتوماسیون در زمان و انرژی صرفه جویی کنید. شما می توانید مواردی مانند پرداخت قبض، ایمیل، تحویل مواد غذایی، تمدید بیمه، اشتراک و بسیاری موارد دیگر را خودکار کنید!

14. یک لیست خرید نگه دارید.

برای خرید سازمان یافته و آگاهانه… در اینجا یک لیست خرید رایگان قابل چاپ وجود دارد!

15. قرار ملاقات ها را از قبل برنامه ریزی کنید.

بخشی از یک برنامه سازمان‌یافته، گرفتن قرار ملاقات در صورت نیاز است.

به عنوان مثال، اگر می دانید که باید هر دو ماه یکبار سلامت خود را بررسی کنید، از قبل برنامه ریزی کنید و آن را در برنامه خود قرار دهید تا آن را فراموش نکنید.

16. کل خانه خود را ماهی یکبار تمیز کنید.

در حین تمیزکاری همه چیزهای غیر ضروری را دور بریزید. موسیقی پخش کنید، وظایف (یا اتاق‌ ها) را با اعضای خانواده به اشتراک بگذارید تا ظرف چند ساعت کارتان تمام شود. ترفند آسان‌تر کردن تمیز کاری این است که از قبل تمام چیزهایی که احتیاج دارید را آماده کنید مثل شیشه شور، پارچه، خوشبو کننده هوا، شمع، فیلتر جاروبرقی، نرم کننده لباسشویی و .. .

17. یخچال خود را به طور مرتب تمیز کنید.

اگر یخچالی مملو از محصولات قدیمی یا استفاده نشده باشد (در مورد شما صحبت می کنم، قفسه چاشنی!) مرتب نگه داشتن یخچال بسیار سخت است.

به طور مرتب به یخچال خود نگاه کنید و اگر چیزی تازه نمی بینید، آن را دور بریزید.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *