زبان چرب زبان
رشد و توسعه فردی

خودتان و رابطه تان را در طول زمان بشناسید

بدون دریافت متا زیاد، از خود بپرسید که شخصیت شما چگونه با زمان ارتباط دارد. آیا شما خود را بیشتر یک علاقه‌مند می‌دانید که دوست دارد زودتر به همه چیز بپردازد؟ یا ترجیح می دهید زمان خود را بین چند کار تقسیم کنید؟

درک اینکه چگونه شخصیت و عادات شما با زمان مرتبط است به شما کمک می کند مهارت های مدیریت زمان را که ابتدا باید روی آنها سرمایه گذاری کنید، شناسایی کنید.

برای اینکه درک بهتری از ارتباط شخصیت شما با زمان پیدا کنید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا تمایل دارم یک کار را قبل از رفتن به کار بعدی کامل کنم؟
  • آیا تحت فشار بهتر کار می کنم و پروژه ها را تا آخرین لحظه رها می کنم؟
  • چگونه اولویت بندی کنم؟
  • چگونه تفویض اختیار کنم؟
  • چگونه به یک کار جدید نزدیک شوم؟

این یک لیست محدود نیست، اما سوالاتی از این دست می‌توانند به شما در شناسایی حوزه‌های تمرکزتان کمک کنند.

مهارت‌های مدیریت زمان را که می‌خواهید روی آن‌ها کار کنید، شناسایی کنید

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام ناحیه به بیشترین پیشرفت نیاز دارد، می تواند مستقیماً به سمت شما بپرد، یا ممکن است لازم باشد کمی حفاری انجام دهید. اما دانستن اینکه آیا باید مهارت‌های اولویت‌بندی خود را بشناسید یا توانایی خود را برای انطباق با تغییرات، برای بهبود مدیریت کلی زمان خود حیاتی است.

ممکن است متوجه شوید که می خواهید بیش از یک زمینه را بهبود بخشید. اگر اینطور است، سعی کنید ابتدا از یک زمینه شروع کنید و بعد از اینکه مهارت اول را به دست آوردید پیشرفت کنید.

نشانه های مدیریت ضعیف زمان

همانطور که برای مدیریت موثر زمان مزایایی وجود دارد، مهارت های مدیریت زمان ضعیف نیز با اشکالاتی همراه است. بیایید به شش مورد از آنها نگاهی بیندازیم.

1. وقت تلف شده

اگر مهارت‌های خوب مدیریت زمان می‌تواند زمان بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد، جای تعجب نیست که عکس این موضوع نیز صادق باشد.

اگر از کار خارج می شوید – از پروژه ای به پروژه دیگر می پرید یا از زمان خود به طور ناکارآمد استفاده می کنید – تکمیل کار شما بیشتر طول می کشد. زمان کمتری برای پروژه های کاری دیگر یا زمان دوری از کار در دسترس خواهد بود

2. عدم تفویض اختیار

اغلب در بشقاب شما بیشتر از آنچه می توانید انجام دهید وجود دارد. و اگر زمان خود را به خوبی مدیریت نمی کنید، احتمالاً خیلی منظم هم نمی مانید. به همین دلیل، ممکن است برای استفاده از کمکی که به راحتی در دسترس است دچار مشکل شوید.

اگر در مورد وظیفه و نحوه کمک دیگران دقیق نباشید، تفویض اختیار آسان نیست. بنابراین اجتناب ناپذیر است که کار همچنان انباشته شود.

3. از دست دادن کنترل

به زبان ساده، اگر شما کنترل زمان خود را ندارید، کنترل شما را در دست دارد.

مهارت‌های مدیریت زمان ضعیف می‌تواند پیش‌بینی اینکه چه زمانی یک پروژه را تکمیل می‌کنید یا برای انجام کار دیگری در دسترس هستید را برای شما دشوار کند. سپس، شما کنترل زمان یا کار خود را ندارید.

معمولاً وقتی احساس نمی کنیم کنترل داریم چه اتفاقی می افتد؟ ما ممکن است دچار استرس، ناامیدی، ناراضی و ناراضی از زندگی خود شویم. وقتی کنترل ندارید، زمان و توجهی هم ندارید که خودتان را به طور کامل به بخش‌های دیگر زندگیتان اختصاص دهید: روابط، سلامتی، اهداف.

4. کیفیت پایین کار

اگر مدیریت زمان ضعیف شما را به انجام پروژه‌ها با عجله سوق دهد، احتمالاً کیفیت کار شما نیز آسیب خواهد دید.

برای ارائه بهترین محصول نهایی به همکاری و ارتباط موثر نیاز است.

بنابراین، در حالی که ممکن است به نظر برسد که شما بهترین کار خود را در زمان مقرر انجام می‌دهید، واقعیت این است: بدون فرصتی برای ویرایش نهایی کار خود یا اجرای آن از چشم همکار، به احتمال زیاد اشتباهات از دست شما خارج خواهد شد.

5. شهرت ضعیف

اگر تا کنون به این لیست نگاه کنید، می بینید که کارمندی که در آن توضیح داده شده است در شرکت مورد توجه زیادی قرار نخواهد گرفت.

آیا به کارمندی تبدیل شده اید که در عجله نمی توان روی او حساب کرد؟ آیا مدیریت پروژه شما بی اثر است؟ آیا می خواهید همکارانتان به شما این گونه نگاه کنند؟

همانطور که شهرت شما کاهش می یابد، شانس شما برای پیشرفت و رشد نیز کاهش می یابد.

6. عدم دستیابی به اهداف

نحوه گذراندن ساعات خود، نحوه گذراندن روزهای خود است. در نهایت، این است که چگونه زندگی خود را سپری می کنید.

مطمئنا، همه ما روزهایی داریم که هرج و مرج هستند یا درگیر کارهای بی پایانی هستند که دوست نداریم و ترجیح می دهیم انجام ندهیم. اما اگر این یک هنجار است، نه استثنا، نگاه کردن به نحوه گذراندن وقت خود می تواند یک بررسی مفید باشد.

سوال بعدی این است: روشی که زمان خود را صرف می کنید در کنترل شماست یا خارج از آن؟

اگر تحت کنترل شماست، توسعه مهارت های مدیریت زمان می تواند شما را به زندگی ای که می خواهید داشته باشید نزدیک تر کند.

3 گام برای مدیریت بهتر زمان

مدیریت زمان با تفکر فعال و با توسعه مهارت های اساسی امکان پذیر است. در اینجا سه ​​مرحله اول را برای شروع سریع سفر و بهبود مدیریت زمان خود توصیه می کنیم:

با ایجاد خودآگاهی و درک اینکه چگونه به زمان خود نگاه می کنید و مهارت هایی که نیاز به بهبود دارند، شروع کنید

یک بررسی زمان انجام دهید تا ببینید زمان خود را کجا و چگونه می گذرانید

با استراتژی های بالا آزمایش کنید تا مهارت های مدیریت زمان خود را توسعه دهید

مدیریت زمان خود را بهتر از امروز شروع کنید

اکنون می دانید که مدیریت زمان چقدر مهم است و برخی از مزایای متعدد آن چیست.

زمان آن رسیده است که تغییرات جزئی در استراتژی های مدیریت زمان خود ایجاد کنید.

سعی کنید وقتی چندوظیفه ای انجام می دهید خودتان را جذب کنید و تمرکز روی یک کار را انتخاب کنید. یک ممیزی زمان انجام دهید تا ببینید تمام وقت شما به کجا می رود. یا یکی از راهبردهای دیگری که در مورد آن بحث کردیم را امتحان کنید.

 

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *