زبان چرب زبان
رشد و توسعه فردی

نکاتی درباره ی سلامت روان که هر نوجوان باید بداند

در هر دورانی از زندگی مشکلات متعددی وجود دارد برای مثال در دوران کودکی یا نوجوانی یا حتی دوران بارداری که توام با لحظات شیرین است مشکلات زیادی وجود دارد ما باید با این مشکلات دسته و پنجه نرم کنیم و آن ها را از میان ببریم.

دوران بارداری با وجود شگفتی و شادی آفرینی که با خود به همراه دارد، ممکن است با چالش‌ها و مشکلاتی نیز همراه باشد. مشکلات دوران بارداری از قبیل تغییرات هورمونی، نگرانی‌های مربوط به سلامتی جسمی و روانی، و تغییرات در روابط خانوادگی و اجتماعی می‌توانند برای زنان در این دوره وقتی وارد می‌شوند، چالش‌هایی مهم باشند. از طرف دیگر، مشکلات روان نوجوان ممکن است به علت تغییرات فیزیکی، شخصیتی، و اجتماعی در این دوران، بیشتر و پیچیده‌تر شوند. مسائلی مانند فشار نمودن برای عملکرد در مدرسه، جدایی از والدین، شکل‌گیری هویت شخصی، و اضطراب ممکن است برای نوجوانان مسائل مهم باشند. به همین دلیل، حمایت و فهم صمیمی از سوی خانواده و جامعه، همچنین مشاوره و راهنمایی حرفه‌ای می‌تواند برای مدیریت و کاهش این مشکلات بسیار موثر باشد.

این فهرست که هر نوجوان باید در مورد مواجهه با یک مشکل سلامت روان بداند، فقط یک شروع است. یادگیری چیزهای جدید در مورد سلامت روان را به این لیست اضافه کنید. هر چیزی را که احساس می کنید با سبک زندگی شما سازگار نیست بردارید. فقط به یاد داشته باشید که همه چیز را با هدف، عشق و مراقبت انجام دهید!

1. احاطه کردن خود با افرادی که برای شما سالم هستند، روند بهبودی را هموارتر می کند.

قلدری و روابط ناسالم، مقابله با یک مسئله سلامت روان را بسیار دشوارتر می کند.

یافتن دوستانی که از شما حمایت می کنند و با شما مهربانانه رفتار می کنند، به حفظ مثبت در زندگی شما کمک می کند. بسیاری از دردهای ناشی از تجربه یک مشکل سلامت روان را از بین می برد. شاید بیشتر برای حمایت، گروه های حمایتی، خانواده به عنوان پشتیبان صحبت کنید. می خواهید مراقب باشید که بیش از حد ساده ننویسید و بگویید که حمایت به خودی خود درد یک مسئله سلامت روان را از بین می برد.

نوجوانانی که فردی را می شناسند که با یک مشکل بهداشت روانی درگیر است

2. نوجوانانی که با مسائل بهداشت روانی دست و پنجه نرم می کنند اغلب توسط همسالان اشتباه درک می شوند.

به طور کلی درک بهتری از سلامت روان برای خود فراهم کنید. هر چه بیشتر بدانید، کمتر قضاوت می کنید. جهل ما نباید دلیلی باشد که ما را از درک همسالان باز دارد.

به عنوان نوجوان، ما نیز سریع قضاوت می کنیم. عدم شناخت یک نفر بهانه ای برای قضاوت در مورد آن شخص نیست. دست دراز کردن به کسی که در حال مبارزه است، فضایی را ایجاد می کند که به جای ترساندن، آرامش بخش است.

3. گسترش آگاهی باعث کاهش انگ می شود.

انگ دنیای نوجوانان ما را احاطه کرده است. برای از بین بردن ننگ، باید آگاهی را افزایش دهیم. یکی از راه‌های انجام این کار، راه‌اندازی یا پیوستن به یک باشگاه سلامت روان در محوطه مدرسه‌تان است. باشگاه های سلامت روان مانند NAMI در محوطه دانشگاه وجود دارد که قبلاً ایجاد شده است. پیوستن به باشگاهی با آن ماهیت، یا راه اندازی باشگاه خود، گام بزرگی در جهت کاهش انگی است که سلامت روان را احاطه کرده است.

همچنین مهم است که دیگران را با نام آنها یا نامی که آنها به وضوح بیان کرده اند که می خواهند با آنها تماس بگیرند، ارجاع دهید. برچسب زدن و نام تجاری شکل رایجی از انگ در میان نوجوانان است که باعث آزار و درد دیگران می شود. اسامی مانند روانی، دیوانه، عقب مانده و غیره قابل قبول نیست. احترام لازم است.

4. ممکن است دوست شما احساساتی داشته باشد که مانع از صحبت کردن با شما شود.

با دوست خود با احتیاط رفتار کنید. آنها ممکن است به فضا نیاز داشته باشند، اما مطمئن شوید که به آنها اطلاع دهید که شما در کنار آنها هستید. محبت و حمایت واقعی خود را به آنها هدیه دهید.

سعی کنید دوستان خود را در فعالیت هایی که در آن شرکت می کنید بگنجانید یا حداقل آنها را دعوت کنید. بدترین احساس زمانی است که با شما مانند یک طرد شده رفتار می شود.

باز کردن در مورد یک موضوع سلامت روان بسیار دشوار است. زمان دادن به دوستتان ممکن است بهترین راه باشد. دوست شما احتمالاً غرق شده است، که می تواند باعث انزوا شود. به همین دلیل است که آنها به سرعت با شما صحبت نمی کنند.

5. ثبات حمایت شما واقعا به فردی که مشکل سلامت روانی را تجربه می کند کمک می کند.

حمایت مداوم به فرد سنگی می دهد، شانه ای برای تکیه بر آن. داشتن ذهن باز به شما این امکان را می دهد که ببینید دوستتان چه احساسی دارد.

نوجوانانی که از چالش سلامت روان رنج می برند، کسی را می خواهند که واقعاً از آنها مراقبت کند. آنها به کسی نیاز دارند که بخواهد به آنها کمک کند به جای کسی که احساس می کند باید به آنها کمک کند.

6. داشتن یک زندگی مثبت می تواند مسری باشد.

برخورد با یک مسئله سلامت روان می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. همراه داشتن روحیه های مثبت راهی عالی برای تقویت خلق و خوی دوستتان است. مثبت اندیشی راهی است برای یافتن امید و دیدن نور در هر موقعیتی یا در انتهای تونل و غیره.

مثال زدن از یک زندگی مثبت می تواند برای فردی که در حال مبارزه است چشم باز باشد.

7. عوامل غیر منتظره که بر سلامت روانی نوجوانان تأثیر دارد

آسیب‌های کبدی مانند کبد چرب در کودکان می‌تواند تأثیراتی گسترده و چندجانبه داشته باشد، از جمله بر روی سلامت روانی آنها. کبد چرب در کودکان معمولاً با عواملی مانند چاقی، نژادی، و نقص متابولیک مرتبط است. تشخیص کبد چرب کودکان ممکن است به عوارض جدی از جمله نقص عملکرد کبد، التهاب کبدی، و حتی سیروز کبدی منجر شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده‌اند که افرادی که به کبد چرب مبتلا هستند ممکن است در معرض خطر بیشتری از اختلالات روانی مثل افسردگی و اضطراب باشند. این مشکلات معمولاً به عوامل فیزیکی و روانی ارتباط دارند؛ به عنوان مثال، نگرانی‌های مربوط به وضعیت سلامت، از دست دادن اعتماد به نفس به دلیل تغییرات بدنی، و همچنین فشارهای مرتبط با درمان و مدیریت کبد چرب می‌تواند به عواملی باشد که افسردگی و اضطراب را تشدید کند. به همین دلیل، مدیریت کبد چرب در کودکان نه تنها باید بر روی بهبود فیزیکی کودک تأکید داشته باشد، بلکه باید به مشاوره و پشتیبانی روانی نیز توجه کند تا مشکلات روانی کودک را نیز کاهش دهد.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *