زبان چرب زبان
بیماری های جنسی

اصلاح ابرو بعد از بوتاکس

پوست صورت اولین جایی است که نشانه‌های پیری را نمایان می‌کند. طبق نتایج یک مقاله: زمانی که سن انسان افزایش پیدا می‌کند سیستم بدن دیگر مانند گذشته نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. در بیشتر نواحی دچار نقص و کمبود خواهد شد. در قسمت پوست صورت هم کلاژن سطح پوست کاهش پیدا می‌کند و همین موضوع می‌تواند دلیلی بر افزایش چین و چروک صورت باشد. اما با استفاده از چه روشی می‌توان این چین و چروک را درمان کرد؟ آیا راهی برای درمان آن وجود دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با بوتاکس ابرو و کاربرد آن در نواحی مختلف آشنا شوید.

بوتاکس ابرو چه کاربردی دارد؟

یکی از روش‌های مناسب برای فرم‌دهی به ابروها و از بین بردن چین و چروک بین ابروها، بوتاکس ابرو است. این روش یک روش غیرجراحی بوده و به هیچ‌عنوان از داروی بیهوشی برای فرد استفاده نمی‌شود. تنها برای تزریق از بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر استفاده می‌کنند. البته از بوتاکس برای فرم‌دهی ابروها و از بین بردن چین و چروک استفاده نمی‌شود، بلکه برای از بین بردن چین و چروک در نقاط مختلف صورت هم از آن استفاده می‌کنند.
بوتاکس از نوعی سم به نام بوتولینوم ساخته شده که در صورت تماس با عضلات و ماهیچه‌ها، قابلیت فلج کردن آن‌ها را دارد. تزریق بوتاکس در هر ناحیه‌ای می‌تواند منجر به فلج شدن عضلات ناحیه مورد نظر شوند. از این رو فلج کردن عضلات با بوتاکس می‌تواند برای مدت زمان مشخصی، مانع ایجاد چین و چروک روی صورت شد.

از بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک بین دو ابرو، خطوط‌های ریز اطراف چشم، خط اخم، افتادگی پلک، افتادگی ابروها و… استفاده می‌کنند.

البته بوتاکس ابرو، همانند دیگر روش‌ها دارای عوارضی است که بعد از مدت زمان کوتاهی از بین می‌روند. با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف در رابطه با عوارض بوتاکس: تکنیک‌ها و روش‌های تزریق بوتاکس در قسمت بالایی صورت از جمله بین ابروها پیشرفته بوده و تا حد زیادی بهینه شده‌ است. از همین رو عوارض تزریق بوتاکس در این ناحیه شدید و دائمی نبوده و بیشتر در اثر عدم تجربه فرد تزریق‌کننده رخ می‌دهد. از عوارض بوتاکس ابرو می‌توان به تورم، درد، کمی التهاب و افتادگی پلک اشاره کرد.

آیا بعد از بوتاکس ابرو میتوان ابروها را اصلاح کرد؟

اگر برای از بین بردن چین و چروک اطراف ابرو و فرم‌دهی آن، از بوتاکس استفاده کرده‌اید باید به نکات مراقبتی بعد از بوتاکس توجه کنید. یکی از این نکات مهم، پرهیز از دست زدن و فشار دادن ناحیه مورد نظر تا یک هفته بعد از بوتاکس است. اگر قصد اصلاح ابرو و صورت خود را دارید بهتر است تا یک هفته بعد از بوتاکس از این عمل دوری کنید. استفاده از موچین، تیغ در ناحیه تزریق شده می‌تواند موجب التهاب و عفونت در آن ناحیه شود. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند حدالامکان تا یک هفته بعد از بوتاکس این کار را انجام ندهید.

سایر مراقبت های بعد از بوتاکس ابرو

برای جلوگیری از عفونت و طی کردن دوران نقاهت باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  • در ساعات ابتدایی تزریق بوتاکس باید عضلاتی که در آن ناحیه از بوتاکس تزریق شده است را حرکت دهید.
  • تا چند ساعت پس از تزریق بوتاکس نباید بخوابید و دراز بکشید.
  • برای جلوگیری از تورم و کبودی بیشتر باید از کیسه یخ استفاده کنید.
  • اگر از حمام استفاده می‌کنید، محیط حمام نباید گرم و بخار گرفته باشد.
  • تا 48 ساعت بعد از تزریق از دست‌کاری و لمس ناحیه مورد نظر خودداری کنید.
  • از رفتن به سونا، جکوزی و مکان‌هایی که بخار زیادی دارند بپرهیزید.

ماندگاری بوتاکس ابرو چقدر است؟

به طور معمول بوتاکس برای 4 تا 6 ماه باقی می‌ماند. هرچه با دقت بیشتری از آن نگهداری کنید مدت زمان طولانی‌تری روی پست باقی خواهد ماند. اما در صورتی که در نگهداری از آن بی دقتی کنید، در بازه زمانی کوتاهی از بین می‌رود. بوتاکس ابرو با وجود اینکه یک روش موقت است اما با نگهداری درست و اصولی می‌توان عمر آن را طولانی‌تر کرد. البته عوامل بسیاری می‌تواند طول عمر بوتاکس را تحت تاثیر خود قرار دهد. در ادامه با این عوامل بیشتر آشنا خواهید شد:

استرس و اضطراب

استرس و اضطراب‌های وارد شده به فرد می‌تواند عضلات بدن را درگیر کند. در زمان استرس و اضطراب عضلات صورت فرد منقبض می‌شود، همین انقباض می‌تواند عمر بوتاکس صورت را به شدت کاهش دهد.

مهارت پزشک

مهارت و تجربه پزشک هم می‌تواند روی ماندگاری بوتاکس تاثیرگذار باشد. هرچه تجربه پزشک بیشتر باشد می‌تواند تزریق موفقیت‌آمیزتری داشته باشد. در انتخاب پزشک دقت کنید، حتما در رابطه با مراجعین قبلی و میزان رضایت آن‌ها پرس و جو کنید.

استعمال دخانیات

مصرف مواد مخدر، سیگار، الکل و.. می‌تواند روی بخش‌های مختلف بدن تاثیر منفی بگذارد. استعمال دخانیات می‌تواند موجب کاهش ماندگاری و طول عمر بوتاکس شود.

محافظت در برابر نور خورشید

تابش مستقیم نور خورشید می‌تواند موجب از بین رفتن بوتاکس تزریق شده شود. بهتر است زمانی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید از ضدآفتاب و عینک دودی استفاده کنید.

ترمیم به موقع

برای ترمیم بوتاکس خود سعی کنید به موقع به پزشک مراجعه کنید. تکرار مجدد بوتاکس بعد از دفعات مختلف می‌تواند قدرت ماهیچه‌ها و عضلات صورت را کاهش دهد.

برند استفاده شده

با توجه به مقاله منتشر شده در رابطه با ماندگاری بوتاکس ابرو: نوع برند بوتاکس استفاده شده از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از برندهای خارجی هستند که عملکرد بهتری در مقایسه با برندهای داخلی دارند. به هیچ عنوان گول قیمت بوتاکس را نخورید، سعی کنید از برندی استفاده کنید که علاوه بر کم ضرر بودن، امتحان خود را پس داده باشد.
یک بوتاکس از یک برند خوب به هیچ عنوان نمی‌تواند باعث بروز آلرژی و حساسیت در پوست صورت شود.

جمع بندی

یکی از راه‌های جوانسازی صورت استفاده از بوتاکس است، البته تزریق بوتاکس تنها موجب جوانسازی صورت نمی‌شود و از آن برای فرم‌دهی ابروها و عضلات پشت پلک استفاده می‌کنند. برای بوتاکس ابرو حتما به یک پزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنید، انتخاب یک پزشک خوب می‌تواند در نتیجه کار تاثیر بسیاری داشته باشد.

 

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *