زبان چرب زبان
موفقیت

هدفگذاری، تلاش و پشتکار، 3 کلید موفقیت میثم شکری ساز

میثم شکری ساز یک مدیر و کارآفرین موفق است که هدفگذاری، تلاش و پشتکار را به عنوان سه عامل اصلی موفقیت خود معرفی کرده است، ما در این مطلب می‌خواهیم ببینیم که این سه عامل چگونه می‌توانند ما را به موفقیت برسانند و چگونه باید آن‌ها را در زندگی و کسب و کار خود پیاده‌سازی کنیم.

هدف گذاری

شما به عنوان یک کارآفرین باید مطمئن شوید که کسب‌وکارتان در مسیر درستی قرار گرفته است، زیرا مسیری که کسب و کار شما در آن پیش می‌رود، تعیین‌کننده‌ی موفقیت یا شکست آن است و البته همه‌ی ما می‌خواهیم در نهایت به موفقیت دست یابیم. اما چگونه می‌توان این مسیر درست را تشخیص داد؟ خب برای اینکه بدانید باید به چه سمتی بروید، ابتدا باید بدانید که مقصدتان چیست و در نهایت می‌خواهید به کجا برسید؟

تعیین هدف، هم برای زندگی شخصی و هم برای کسب و کار بسیار اهمیت دارد زیرا باعث می‌شود که ما در مسیر روشنی قدم برداریم و انگیزه‌ی بیشتری برای رسیدن به مقصد خود داشته باشیم. کسی که زندگی و کسب‌وکار خود را بدون هدف پیش می‌برد هیچوقت به چیز خاصی نمی‌رسد و فقط مشغول یک فعالیت بیهوده است.  میثم شکری ساز به ما توصیه می‌کند که برای داشتن یک هدف‌گذاری کارآمد، نکات زیر را در نظر بگیریم:

اهداف قابل اندازه‌گیری و مشخصی را برای خود تعیین کنید

قبل از اینکه شروع به هدف گذاری کنید، ابتدا کمی درمورد اهداف موردنظر خود بیاندیشید. اهداف شما باید کاملاً دقیق باشند تا دقیقاً بدانید که برای چه چیزی تلاش می‌کنید. همچنین اهدافتان باید قابل اندازه‌گیری باشند تا بتوانید بفهمید که چه زمانی و چگونه به آنها دست خواهید یافت. مثلاً فقط نگویید که «من می‌خواهم رشد کنم»، بلکه برای خود مشخص کنید که می‌خواهید به چه شکلی رشد کنید و این رشدتان چقدر خواهد بود؟

به اهداف خود بچسبید

اگر به اهداف خود پایبند نباشید، هیچ ارزشی نخواهند داشت. شما باید برای رسیدن به اهداف خود انگیزه داشته باشید و کارهای خود را به طور مداوم ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که هنوز در مسیر صحیح قرار دارید.

یک ددلاین برای اهداف خود تعیین کنید

اگر شما فقط چند هدف را برای خود تعیین کنید و هیچ ددلاینی را برای آن‌ها در نظر نگیرید، هر بار آن‌ها را نادیده خواهید گرفت و انگیزه‌ای برای انجامشان نخواهید داشت. شما باید ددلاین‌هایی را برای خود مشخص کنید تا متوجه شوید که اهدافتان واقعی و قابل دستیابی هستند و باید در زمان مشخصی تکمیل شوند.

وقتی به اهدافتان رسیدید به خودتان پاداش دهید

شما با پاداش دادن به خودتان، انگیزه‌ی بیشتری برای ادامه مسیر پیدا می‌کنید و تمایل به انجام کارهای بیشتری خواهید داشت!

پشتکار

گاهی اوقات ما در مسیر دستیابی به اهداف خود با شرایطی مواجه می‌شویم که احساس می‌کنیم ادامه‌ی مسیر برایمان دشوار است. شما باید بدانید که این احساسات و این لحظات دشوار بخشی از فرایند دستیابی به اهداف هستند و این مسیر قرار نیست همیشه آسان باشد.

اگر می‌خواهید به اهداف خود برسید باید حتی در مواقعی که کار کردن برایتان دشوار است، به کار خود ادامه دهید. وقتی که شما به تازگی شروع به قدم گذاشتن در مسیر اهداف خود می‌کنید، یک اشتیاق اولیه دارید و این اشتیاق به شما کمک می‌کند تا تلاش کنید و پشتکار داشته باشید، اما این مسیر هیچوقت آسان نیست و به مرور با چالش‌هایی مواجه خواهید شد که باعث کمرنگ شدن اشتیاقتان خواهند شد.

در اغلب مواقع روند دستیابی به اهداف، بیشتر از چیزی که انتظار داشتید طول می کشد و معمولاً سخت‌تر از چیزی است که تصور می‌کردید. اما اگر در شرایط سخت تسلیم شوید، هرگز به چیزی که می‌خواهید نمی‌رسید.

ما در اینجا 3 نکته‌ی ساده را برای افزایش پشتکار به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید از چیزهایی که شما را عقب عقب نگه داشته‌اند عبور کنید و به مسیر موفقیت بازگردید:

 

1. اهداف کوچکی را برای عبور از چالش ها یا موانع تعیین کنید

یکی از دلایلی که افراد احساس می‌کنند در حال سقوط یا شکست هستند، این است که اهدافی که برای خود تعیین کرده‌اند خیلی بزرگ یا جاه طلبانه هستند. تعیین اهداف کوچکتر و راحت‌تر، احتمال موفقیت را افزایش می‌دهد و به شما انگیزه می‌دهد تا به حرکت خود ادامه دهید.

2. برای شکست برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی برای شکست، راه بسیار خوبی برای ایجاد پشتکار است. وقتی که در حال هدف گذاری هستید سعی کنید پیش‌بینی کنید که در کجا و چگونه ممکن است شکست بخورید. سپس مسیرهای جایگزینی و نقشه‌ی دومی را برای موفقیت ایجاد کنید.

3. یک شبکه حمایتی برای خود بسازید

مطالعات نشان داده‌اند که ایجاد یک شبکه‌ی پشتیبانی قوی برای مواقعی که مشکلاتی در مسیر موفقیت بوجود می‌آید، می‌تواند به ایجاد و تقویت امید کمک کند تا همچنان بتوانید به دنبال کردن اهداف خود ادامه دهید. امید، یک عنصر جادویی در پشتکار و استقامت است.

تلاش

کارهایی که امروز انجام می‌دهید (تلاشی که انجام می دهید) تعیین کننده‌ی موفقیت‌های آینده‌ی شما است. ما برای دستیابی به موفقیت مورد نظرمان باید هر روز تلاش کنیم. در واقع تلاش فقط یک عادت است که اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید این عادت را در خود پرورش دهیم. دستیابی به موفقیت مستلزم این است که شما هر کاری که لازم است را برای اهداف خود انجام دهید.

یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند بر میزان تلاش ما تأثیر بگذارد، مدیریت زمان است.

بسیاری از افراد نمی‌دانند که در حال تلف کردن زمان خود هستند و وقتی به خودشان می‌آیند می‌بینند که زمان زیادی را از دست داده‌اند. به همین دلیل، مدیریت زمان یک مهارت بسیار مهم است که به شما کمک می‌کند تا از تلاش کردن دست نکشید و یا شروع به تلاش کنید. مدیریت زمان برای سازماندهی، برنامه‌ریزی و اجرای کارها بسیار مهم است.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *