زبان چرب زبان
سبک زندگی

اهمیت و روش‌های تعیین اهداف زندگی

به بیان ساده، اهداف زندگی چیزها، رویاها و وظایفی هستند که می خواهید در زندگی خود به آنها برسید یا به انجام برسانید. اهداف زندگی می توانند بزرگ یا کوچک باشند، اما اساسا به عنوان چارچوبی عمل می کنند تا به شما کمک کنند روی چیزهایی که واقعا برای شما مهم هستند کار کنید. اهداف زندگی معمولاً از اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تشکیل شده است.

چرا تعیین اهداف زندگی مهم است؟

تعیین هدف برای زندگی ضروری است چون هدف است که به شما احساس خوشبختی، انگیزه و بهبود سلامت روانی می دهد و کمک می کند تا یک چشم انداز بلند مدت برای زندگی خود ایجاد کنید. نیازی نیست که  همه جنبه های زندگی طبق برنامه ریزی پیش بروند. با این حال، ایجاد معنا و هدف در زندگی ضروری است، که با تنظیم و بازنگری منظم اهداف زندگی، می توان به آن دست یافت.

چگونه اهداف زندگی خود را تعیین کنید؟

بسیاری از ما رویاها یا ایده هایی داریم که می تواند ما را خوشحال کند. شاید چیزی خاص باشد، شاید مبهم باشد، احتمالاً فقط چیزی است که شما دوست دارید امتحان کنید. مهم نیست که چه چیزی است، برای تعیین اهداف زندگی خود، باید بفهمید چه چیزی برای شما مهم است. هنگامی که مشخص شد، ایجاد یک مسیر یا برنامه می تواند به شما کمک کند تا شروع کنید و در مسیر درست حرکت کنید.

انواع مختلف اهداف زندگی چیست؟

به طور معمول، حدود پنج نوع متمایز از اهداف زندگی وجود دارد. این شامل:

اهداف زندگی که در زندگی حرفه ای یا شغلی شما اعمال می شود.

اهداف مالی؛

اهداف زندگی مرتبط با توسعه فردی؛

اهداف زندگی متمرکز بر معنویت؛

اهداف تناسب اندام و اهداف سلامتی؛

اهداف زندگی مربوط به زندگی اجتماعی، خانواده و روابط ما است.

از آنجایی که اینها پنج مورد از مهمترین جنبه های زندگی شما هستند، جای تعجب نیست که این قسمت ها همان چیزی است که ما معمولاً هنگام ایجاد برنامه های زندگی خود روی آنها تمرکز می کنیم. در این مقاله، ما یک لیست کامل از اهداف زندگی را ترکیب کرده ایم که می توانید از آن برای انتخاب، تعیین اهداف معنی دار در زندگی و ایجاد بزرگترین تفاوت استفاده کنید!

قدم تعیین هدف در زندگی

اهداف قابل دستیابی تعیین کنید

اول از هر چیز باید بدانید از زندگی چه می‌خواهید و دوست دارید به کجا برسید.

از راه های موثر برای رسیدن به هدف استفاده کنید

وقتی هدف تعیین کردید باید حتما جواب این سؤال‌ ها را بدانید: کی؟ چی؟ کجا؟ کِی؟ و چرا؟ برای هر هدف کوچکی که تعیین می کنید حتما باید دلیل انتخاب آن و اینکه هدف چطور در رسیدن به خواسته‌هایتان به شما کمک می‌کند را بدانید.

50 هدف بزرگ زندگی مثال: بهبود زندگی یک هدف در یک زمان

بخش 1: نمونه هایی از اهداف ساده زندگی برای همه

این نمونه‌های اهداف زندگی کاملاً برای هر کسی عالی است، و همچنین راه بسیار خوبی برای شروع سفر بهبود زندگی شما هستند. اگر می خواهید در طول زمان به طور قابل توجهی زندگی خود را پیشرفت دهید، چند هدف زندگی را برای …

1. روزانه 20 صفحه بخوانید

همه آرزو می کنند که ای کاش می توانستند کمی بیشتر بخوانند، اما هرگز واقعا نمی دانند از کجا شروع کنند، یا چگونه زمان پیدا کنند. تعیین یک هدف خواندنی کوچک و دست یافتنی بسیار ساده تر از این است که بگوییم هر هفته یک کتاب خواهم خواند. سعی کنید ده صفحه در صبح و ده صفحه قبل از خواب عکاسی کنید.

2. هر روز مجله

مجلات کاملا دست کم گرفته شده اند. اغلب، ما چیزهای کوچک را بدیهی می دانیم – حتی این واقعیت که فقط ریختن افکار خود در یک صفحه چقدر می تواند مؤثر باشد. اگر یکی از روزهایی را سپری می‌کنید که احساس مه‌آلودگی، غمگینی یا افسردگی می‌کنید، یادداشت‌برداری می‌تواند یک خروجی عالی باشد. انجام این تمرین روزانه برای سلامت روان شما عالی است.

3. همیشه وقتی زنگ هشدار خاموش شد از رختخواب خارج شوید

ما نمی‌توانیم شما را برای چند بار زدن دکمه‌های چرت زدن در طول صبح قضاوت کنیم – ما هم این کار را می‌کنیم. اما برای اینکه روتین صبحگاهی تان استرس کمتری داشته باشد، سعی کنید اولین باری که زنگ ساعت شما به صدا در می آید، خود را به چالش بکشید. در عرض چند روز، متوجه خواهید شد که هوشیاری خود در صبح چقدر در حال بهبود است. فقط تصور کنید اگر هر روز اینگونه از خواب بیدار شوید، زندگی شما چقدر می تواند موثرتر شود.

4. همیشه زمانی را برای یک روز شخصی پیدا کنید

همه ما گاهی نیاز داریم کمی بازی کنیم. این را یکی از اهداف زندگی خود قرار دهید که همیشه برای خود وقت پیدا کنید. این بدان معناست که هیچ کاری، بدون کار، هیچ تعهدی وجود ندارد – فقط شما و چیزی واقعاً زیاده‌روی (مانند یک روز آبگرم). نگران نباشید، اگر 24 ساعت کوتاه وقت بگذارید تا کمی خود را لوس کنید، هیچ چیز از بین نمی رود. و اگر نمی دانید در روز شخصی خود چه کاری انجام دهید، حتی قدم زدن در طبیعت یا مدیتیشن برای مدتی به اندازه کافی خوب است!

5. هر زمان که می توانید سفر کنید

زندگی بسیار کوتاه است و قبل از اینکه متوجه شوید تمام می شود و پشیمان خواهید شد که چرا بهتر از این زندگی نکردید. مکان ها دیدنی و تجربیات بسیار زیبایی در سرتاسر دنیا وجود دارد. سفر یا گشت و گذار حتما نباید که عجیب و غریب یا حتی بین المللی باشد، فقط کافی است اراده کنید وسایل خود را جمع کنید و به دنبال کشف دنیای اطراف بروید! رفتن به اقلیم ها، فضاها و محیط های مختلف، خلاقیت را بهبود و دیدگاه را گسترش می دهد. با سفر کردن متوجه خواهید شد که زندگی هدفمند، آگاهانه و با محتوای بیشتری دارید.

6. همیشه بر راه حل ها تمرکز کنید

اغلب، ما روی همه چیزهایی که اشتباه پیش می روند و مشکلات ایجاد شده در زندگی مان تمرکز می کنیم. به جای تمرکز بر آنچه که اشتباه است، هدفی را تعیین کنید که همیشه بر این تمرکز کنید که چگونه می توانید یک مشکل را حل کنید. تعیین این کار به عنوان یکی از اهداف شخصی به شما کمک می کند تا ذهنیت خود را تغییر دهید و همیشه روی راه حل (نه خود مشکل!) تمرکز کنید.

 

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن