زبان چرب زبان
سبک زندگی

راهنمای جامع به فنگ شویی: تعادل و هماهنگی با طبیعت و فضا

فنگ شویی

فلسفه فنگ شویی عملی‌ست که سعی می‌کند بین فضاهای زندگی و محیط کار ما با عناصر طبیعت تعادل برقرار کند.

در فرهنگ آسیایی، این فلسفه تائو نامیده می‌شود که به معنای “راه” است. تائوئیسم راه طبیعت است و تمام اصول اساسی فنگ شویی منعکس‌کننده طبیعت هستند. نگاهی به اصول اساسی فنگ شویی بیندازید:

  • موقعیت (command position)
  • باگوا (bagua)
  • و پنج عنصر اصلی (5 elements)

نقشه فنگ شویی باگوا چیست؟

«باگوا» يك نقشه انرژي باستاني و شرقي است كه از طريق سمبل‌ها و نشانه‌هاي مختلفي سعي دارد چگونگي حركت انرژي را در خانه نشان داده و رابطه شما با خانه و محل زندگي‌تان را بهبود بخشد. خانه‌هاي شما لايه‌اي از وجود و يا به عبارتي بازتاب چگونگي زندگي شما در گذشته هستند كه نشان مي‌دهد در بخش‌هاي مختلف زندگي شما چه اتفاقاتي افتاده و يا در آينده بر شما چه خواهد گذشت. به هم‌ريختگي در قسمت‌هاي مختلف خانه هر كدام معني و مفهوم خاصي از بحران در زندگي شماست. شما ابتدا با استفاده از اصول فنگ‌شويي خواهيد فهميد كه از زندگي چه مي‌خواهيد، به دنبال چه چيزي بوده‌ايد و سپس با تغيير چيدمان در وسايل خانه خود به سوي زندگي بهتري حركت خواهيد كرد.

باگوا نقشه انرژی فنگ شویی است که باید بر روی نقشه مورد نظرتان (خانه، محل کار، یک اتاق و یا حتی یک میز کار) منطبق شود. کلمه چینی “bagua” به معنی “هشت منطقه” است. هر یک از  این هشت حوزه با بخشی از زندگی در ارتباط است و دارای اشکال، رنگ‌ها، فصول، تعداد و عناصر زمینی متناظری می‌باشد. مرکز باگوا -یک منطقه نهم- به خودتان اختصاص دارد که نمایانگر سلامتی و وجود شماست.

روش‌های مختلفی برای اجرای فنگ شویی وجود دارد که در همه آنها از نقشه باگوآ استفاده می‌شود. اما ممکن است باگوا را به روش‌های مختلف اعمال کنند. مثلا برخی جهت آن را با معیار درب ورودی تطبیق می‌دهند و برخی بر اساس جهت قطب نما عمل می‌کنند.

مناطق باگوآ

ساده‌ترین راه برای اعمال باگوآ برای فنگ شویی چیست؟ اینکه در زندگی یک تا سه حوزه‌ای را شناسایی کنید که به بیشترین توجه نیاز دارند. سعی نکنید همه زمینه‌ها را یک باره کار کنید. برای تقویت انرژی یا بهبود جریان در آن مناطق، پیشنهادات فنگ شویی را در آن منطقه خاص بگنجانید.

پنج عنصر اصلی در فنگ شویی کدامند؟

منظور از عناصر اصلی فنگش شوی چیست؟ پنج عنصر – زمین، فلز، آب، چوب و آتش – که از سنت تائوئیست ناشی می‌شوند. این عناصر پنج مرحله بهم پیوسته در زندگی هستند که با هم کار می‌کنند تا یک سیستم کامل ایجاد کنند. به طور معمول، عمل فنگ‌شویی برای ایجاد تعادل در این پنج وجه در خانه و هر یک از مناطق زندگی یا باگوا کار می‌کند.

برای قرار دادن عناصر در زندگی و خانه خود، باید تعریف کنید که می‌خواهید انرژی خود را در کجا متمرکز کنید. دقیقاً مانند باگوا، شما یکی از سه حیطه زندگی خود را انتخاب می‌کنید که می‌خواهید پیشرفت کنید. سپس‌، با افزودن رنگ‌ها یا اشکال پیشنهادی در آن اتاق‌، انرژی خانه خود را تقویت می‌کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *