زبان چرب زبان
موفقیت

 تفکراتی که شما را به سمت موفقیت هدایت میکنند

موفقیت 

موفقیت پدیده‌ای پیچیده است که نمی‌توان آن را به سادگی در چند جمله توضیح داد. برای رسیدن به موفقیت، تلاش فراوان و پیگیری مستمر اهداف لازم است، که هر دو به یک ایده ساده و اراده قوی نیاز دارند.

هر فرد موفق یا مربی که با آنها صحبت می‌کنید، به شما توصیه خواهد کرد که به تفکر مثبت پرداخته و از آن بهره‌مند شوید. تفکر مثبت می‌تواند در راه رسیدن به رویاها و اهداف شما نقش کلیدی داشته باشد.

گاهی اوقات، با کمبود اعتماد به نفس یا ترس از شکست، مانع‌هایی برای دستیابی به رویاها و آرزوهایمان می‌سازیم. اما با تفکر مثبت می‌توانیم این موانع را پشت سر بگذاریم و به سوی موفقیت حرکت کنیم.

 تفکراتی که شما را به سمت موفقیت هدایت میکنند

1. هر روز یک هدیه است

زندگی، یک دوره ارزشمند و منحصر به فرد است، اما می‌تواند در یک لحظه به وضعیت بدترین حالت خود تبدیل شود. وقتی این حقیقت را در ذهنتان تصویر می‌کنید، دیگر امکان ندارد وقت خود را به طور بی‌اهمیت و بدون برنامه‌ریزی صرف کنید. ایده‌های خود را پیگیری می‌کنید و از زمان خود به بهترین شکل استفاده می‌کنید. اگر احساس کنید که هر روز زندگی شما آخرین روز است، قدردانی عمیقی از زندگی و تجربیاتتان خواهید کرد.

با این احساس قدردانی، برنامه‌هایتان را به سرعت اجرا می‌کنید، بیشتر و با تلاش بیشتر تلاش می‌کنید و به صورت هوشمندانه‌تر عمل می‌کنید. این انگیزه فوق‌العاده شما را تشویق می‌کند تا به سطوح بالاتری از موفقیت برسید.

2.موفقیت زمان بر است

موفقیت همانند غذایی نیست که کسی به شما ارائه دهد تا بخورید؛ شما باید برای آن تلاش کنید و زمان و انرژی خود را صرف آن کنید. تلاش و پشتکار اساسی برای دستیابی به موفقیت هستند و باید از خود گذشته و متعهد به اهداف خود باشید، حتی در مواجهه با چالش‌های دشوار در زندگی شخصی یا حرفه‌ای.

شناختن ارزش پشتکار و پایبندی به اهدافتان، حتی زمانی که همه چیز به نظر موفقیت‌آمیز نیست، بسیار مهم است. بدانید که با پشتکار و انگیزه، می‌توانید به هر چالشی پاسخ دهید و به سوی موفقیت حرکت کنید.

3.کار، طاقت فرسا نیست

کار نباید طاقت فرسا باشد. شما باید با علاقه کار کنید. اگر کار روزمره تان شما را خسته کرده و هیچ علاقه ای به آن ندارید و از همه مهمتر فقط به خاطر پول کار میکنید، وقتش است که دنبال کاری بروید که خوش حالتان میکند، دوست داشته باشید.

اکثر افراد ثروتمند دنیا با اینکه پول و ثروت فراوانی دارند اما هیچوقت برای پول کار نکردند… آنها علاقه شان کارشان بود حتی اگر پولی هم دریافت نمی کردند اما اگر علاقه باشد و کاری را که دوست دارید انجام بدهید، پول هم خود به خود نمایان میشود.

4.علاقه، همه چیز است

یک ایده تنها ملاک اساسی برای دستیابی به موفقیت نیست.
اگر علاقه ای به کاری که میکنید ندارید، پس شما دارید شرایط تسلیم شدنتان را نسبت به اهدافتان مهیا میکنید. علاقه مانند بنزین ماشین است برای شما تا انرژی داشته باشید نسبت به کارهای روزانه تان و البته شما را به سطوح مختلف موفقیت هدایت میکند.

بدون داشتن علاقه به کاری که دارید انجام میدهید، دستیابی به موفقیت خیلی خیلی سخت خواهد بود.

5.فردیت مهم است

شما لازم نیست دیگر افراد موفق را دنبال کنید تا خودتان موفق شوید.
شخصیت فاکتور اصلی موفقیت است که بدانید نسبت به کاری که میکنید،، چه احساسی دارید.
آیا نیاز های شما را برطرف میکند و شما را خوش حال میکند؟ از متفاوت بودن نترسید.

اراده و عزم راسخی لازم است تا از عموم مردم جدا شوید و افکار و تفکرات خودتان را بخواهید داشته باشید.

6.زندگی معمولی خسته کننده است

افراد معمولی با اهداف و انتخاب های معمولی راحت اند.هرچند، افراد موفق به چیز های غیر عادی علاقه بیشتری دارند و تا به آن دسترسی پیدا نکنند آرام نمی گیرند. همیشه یک راهی به چیزی که فکر میکنید که «ممکن است» وجود دارد و وقتی که آنرا درک کردید، هیچ چیز دیگری نمنیتواند جلوی شما را برای رسیدن آن بگیرد.

 7.خارج از چهارچوب فکری، فکر کنید

این یک استراتژی رایج است اما امروزه اهمیت کمتری به آن داده میشود.ه
رچند، تفکر خارج از چهارچوب به این معنا نیست که ایده های عجیب و غریب سنتز کنید! منظور خلاقیت، نوآوری و کاربردی است.

با دیگران توفان فکری انجام دهید (یک روش برای ایده پروری)، بر روی ایده ها بحث کنید، تبادل اطلاعات کنید و با افراد مخلف خارج از حوزه کاریتان راجع به ایده تان نیز همفکری کنید.همیشه یک راه بهتر برای انجام کارها وجود دارد.

8.استانداردهای خودتان را تعیین کنید

شما نباید دست آوردهایتان را نسبت به استاندارد های دیگران بسنجید. لحظه ای که خودتان را با استانداردهای دیگران می سنجید, به آنها اجازه میدهید بجای شما زندگیتان را دیکته کنند.سعی کنید خودتان را بجای دیگران راضی کنید؛ اینطوری تا آخر عمرتان شادی بیشتری نسیبتان خواهد شد.

9.اگر دوست دارید، فقط انجامش دهید

بعضی وقت ها ،خیلی وقت سر فکر کردن به چیزی که دوست دارید انجام بدید تلف میشود.
اگر قلبا دوست دارید کاری را انجام بدید، پس بدون وقت تلف کردن و فکر کردن بیهوده آنرا انجام دهید. حتی وقتی که نمیدانید چیزی را دوست دارید یا نه راحت ترین راه برای فهمیدن آن این است ببینید آیا دوست دارید انجامش دهید یا نه؟ امتحان کنید.

10.همیشه وقت کافی وجود دارد

همه انسان های این کره خاکی به یک نسبت وقت دارند.
با اینحال خیلی ها فکر میکنند وقت کافی ندارند. مشکل در میزان وقت نیز، مشکل در مدیریت و ملاحظه وقت است. یک سررسید داشته باشید روزها و ساعت هایتان را مدیریت کنید. مردم موفق به دنبال وقت اینطرف و آنطرف نمی روند، آنها نهایت استفاده را از وقت خودشان میکنند.

11.هیچکس مانع پیشرفتتان نیست

با وجود سخت ترین تلاشتان، شما نمیتوانید دیگر مردم را در زندگیتان کنترل کنید.
شما فقط رییس خودتان هستید. تمرکز کنید بر روی نتیاجی که میتوانید از تلاشهایتان بگیرید حتی اگر دیگران کارهایی را که باید انجام نمیدهند. این تقصیر شماسات اگر کسی شما را مایوس میکند یا مانع پیشرفتتان شود.

12.فرصت ها بی پایانند

فرصت ها هیچوقت گم نمیشوند. فرصت های بیشماری در انتظار شما هستند فقط آنها را کشف کنید. حتی اگر یک فرصتی را از دست دادید، همیشه یکی دیگه در راه است. همیشه منتظر درست ترین، بهترین و به موقع ترین فرصت بودن شما را به هیچ کجا نخواهد برد.

13.شکست، آخر راه نیست

به هیچ عنوان شکست یک نتیجه مطلوب نیست، اما یک قسمت از موفقیتتان است.
خیلی از افراد موفق بارها و بارها شکست خوردند در زندگیشان  و این یکی از دلایل اصلی موفقیتشان در زندگی امروزیشان است.

شکست را قبول کنید و از آنها درس یاد بگیرید.

14. همیشه میتوانید فرقی ایجاد کنید

هر کاری که انجام می‌دهید، فرصتی است تا فرقی با دیگران بسازید و افسانه‌ای از خودتان خلق کنید. هیچ کاری به اندازه کوچکی وجود ندارد که نادیده گرفته شود. تمام انسان‌ها قابلیت و پتانسیل دارند که تاثیرگذاری در این دنیا داشته باشند.

داشتن این نگرش و تفکر، می‌تواند در موفقیت شما در شرایط سخت زندگی تاثیر گذار باشد. افراد موفق همیشه به افکار مثبت تمایل دارند، بر روی جنبه‌های مثبت زندگی و جهان تمرکز دارند و آماده هستند با چالش‌های زندگی مقابله کنند. با این نگرش، موفقیت را به راحتی می‌توان دست یافت.

15.رها کردن را یاد بگیرید

فراموش کردن یا ترک یک ایده یا هدف می‌تواند وقتی که تلاش و زمان زیادی روی آن صرف کرده‌اید، بسیار دردناک باشد. اما باید یاد بگیرید که برای دستیابی به موفقیت، باید زودتر از ایده‌هایی که عملی نیستند یا به هدفتان کمک نمی‌کنند، دست بکشید.

مهم نیست چقدر یک ایده جذاب یا بزرگ به نظر می‌رسد، اگر نمی‌تواند به دستیابی به هدفتان کمک کند، باید آن را رها کنید. انعطاف‌پذیری در تفکر و تغییر نظر، اصلی است که موفقیت شما را تضمین می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *