زبان چرب زبان
سبک زندگی

هتل رزرو کنیم یا اقامتگاه بوم گردی؟

قسمت مهم سفر انتخاب یک اقامتگاه و ویلا خوب است. این اقامتگاه هتل باشد یا بوم‌گردی فرقی نخواهد داشت هر کدام مزیت‌هایی خواهد داشت. اقامتگاه در لغت به معنای یک محل برای زندگی است. زندگی در اینجا به معنای زمان سفر است.

اقامت در هتل یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی به سلیقه مسافران و گردشگران وابسته است. مسافری شاید دوست داشته باشد زمان مسافرت در شهر اقامتگاه کند. جاذبه‌های گردشگری شهری برای او جذاب و دیدنی است. امکاناتی که یک هتل باید داشته باشد با امکانات اقامتگاه‌های بوم‌گردی متفاوت است. هیچ کدام بر دیگری برتری نخواهد داشت. موضوع و مبحث فقط  در سلیقه و علایق مسافران خلاصه خواهد شد.

مزیت هتل

 

اقامت در هر شهری خاطره‌انگیز خواهد بود اما این موضوع به شما بستگی دارد که چه هتلی را برای خود انتخاب کرده باشید. تمامی هتل‌ها در قسمتی از خدمات و امکانات خود مشترک خواهند بود.

ورود به هتل با فضای لابی شروع خواهد شد و شما با مراجعه به مسئول رزرو هتل اتاقی را که از قبل انتخاب کرده‌اید تحویل می‌گیرید. ساختمان هتل‌ها از دو طبقه شروع می‌شود. گاهی هتل‌ها تعداد طبقات زیادی دارند و از اطراف نیز ساختمان خودنمایی خواهد کرد.

ساختمان‌های بلند بر اساس تعداد طبقاتی که دارند خدمات بیشتری برای رفاه حال مسافران باید ارائه دهند. رزرو هتل اگر تاریخ مسافرت شما مشخص بوده باشد امکان پذیر است. نظافت هتل یکی از مزایای آن است. این نظافت در هتل‌ها گاهی به مرتب کردن تخت‌خواب شما هم خواهد رسید.

برای خانم‌های خانه آشپزی نکردن یک نعمت و مزیت است. هتل‌ها این امکان را به خانواده خواهد داد که وقت بیشتری را کنار هم سپری کنند. شما می‌توانید تمامی وعده‌های غذایی خود را در رستوران هتل میل کنید.

از دیگر مزایای هتل باید به امنیت آن اشاره کنیم. هتل‌ها همیشه یک نگهبان جلوی در ورودی خود خواهند داشت. این یعنی هر شخصی به راحتی نمی‌تواند وارد ساختمان شود. برای ورود به طبقاتی که اتاق‌ها در آن قرار دارند مسئولین هتل باید در جریان ورود شما باشند.

این بررسی ورود و خروج برای مسافرانی که در هتل نیز اقامت دارند اتفاق خواهد افتاد. شما باید در زمان سفر خود هتل را انتخاب کنید زیرا به زمین بازی نیاز خواهید داشت. وجود استخر در هتل یک مزیت برای علاقه‌مندان به شنا است.

گاهی هتل‌ها برای مسافران خود خدمات گردشگری نیز تدارک خواهند دید. یک راهنما همراه شما خواهد بود. این راهنما شما را به چندین جاذبه طبیعی و گردشگری می‌برد و تمامی سوالات شما را پاسخ خواهد گفت. این راهنما زمان خرید سوغاتی نیز کمکی خوبی برایتان است.

زمان صرف ناهار یا شام اگر خسته هستید می‌توانید سفارش غذا بدهید تا برای شما به اتاق آورده شود. این بزرگ‌ترین لذت در زمان سفر است.

یک مزیت هتل داشتن دستگاه خودپرداز است. شما به راحتی به لابی هتل می‌روید و اگر به پول نقد یا خدمات بانکی دیگر نیاز داشته باشید با وجود این دستگاه آن را برطرف خواهید کرد.

اقامتگاه مانند هتل قوانین خاصی برای خود دارد. شما ملزم به رعایت این قوانین هستید اما در مقابل هتل نیز به شما تعهداتی دارد که موظف است تمامی آنها را انجام داده و نیازهای شما را برآورده کند.

هتل زمان سرو غذا از تنوع بالایی استفاده خواهد کرد. چند نوع غذا، پیش غذا، دسر، نوشیدنی، سالاد، ترشی و… را در لیست غذایی خود می‌گنجاند. شما با سلیقه خود غذایی را که دوست دارید می‌توانید انتخاب کنید. این تنوع در دو وعده شام و ناهار قابل اجرا است.

مزیت اقامتگاه بوم‌گردی

 

اولین مزیت اقامتگاه بوم‌گردی نزدیکی با طبیعت است. اقامت در دل طبیعت بسیار دلچسب خواهد بود. این اقامتگاه‎‌ها با اساس احترام و حفظ و نگهداری طبیعت ساخته ‌می‌شوند. یکی از مزایای اقامتگاه‌های بوم‌گردی رشد و توسعه اقتصاد گردشگری در مناطق بومی است. این موضوع برای گردشگران نیز از نظر هزینه به صرفه‌تر است.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی در طبیعت ساخته می‌شوند. این اقامتگاه‌ها کمک خواهد کرد شما با سبک زندگی بومیان هر منطقه در شهرها و استان‌های مختلف آشنا شوید.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی تنوع غذایی هتل را ندارد اما شما غذاهای محلی را با دستپخت یک سرآشپز بومی و با روش‌های سنتی آن تست خواهید کرد. از مزایای دیگر بوم‌گردی راهنماهای بومی است. شما تمام مناطق و جاذبه‌ها را با کمک یک محلی که به محیط و جغرافیای منطقه مسلط است گشت و گذار خواهید کرد که این یکی از نعمات این نوع مسافرت‌ها به شمار می‌رود.

سوغاتی بخش مهمی از سفر است. شما باید از سفر خود یک ره‌آورد همراه داشته باشید. اگر این ره‌آورد و سوغاتی به دست زنان و مردان به صورت سنتی و قدیمی خود تهیه شده باشد زیباییش صد برابر است.

شاید بتوان بزرگ‌ترین مزایا و محاسن یک اقامتگاه بوم‌گردی را سکوت آن نامید. این مزیت را می‌توان بر تمامی مزایا برتر و ارجح دانست. با اقامت در این نوع اقامتگاه‌ها شما از زندگی شهری دور خواهید شد و به یک آرامش خواهید رسید.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی حسن دیگری نیز دارد که شما با طبیعت بیشتر آشنا خواهید شد. ارتباط طبیعت باعث می‌شود شما به پیاده‌روی، طبیعت‌گردی، جنگل‌نوردی و انواع دیگری از تفریحات طبیعی روی آورده و از فضا لذت بیشتری ببرید.

تمامی این مزایا به شما کمک خواهد کرد که زمان اقامت و سفر خود بدانید بیشتر به دنبال چه چیزی هستید. خرید از پاساژ برای شما جذاب است تا نوشیدن یک لیوان چای در دل طبیعت را انتخاب می‌کنید. گشت و گذار در مراکز تفریحی برای شما اولویت است یا طبیعت‌گردی را می‌خواهید.

هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کنید. جاباما برای تمامی این اقامتگاه‌ها به شما کمک خواهد کرد. وارد سایت جاباما شوید و اقامتگاهی را که پسند شما و خانواده است را رزرو کنید و سفرتان را شروع کنید.

رزرو هتل در تمامی شهرها امکان‌پذیر است. هتل به ساختمان بزرگی گفته می‌شود که معمولا چند طبقه است. هتل‌ها غالبا در فضای شهری ساخته خواهند شد. این ساختمان‌ها با انواع سبک‌های معماری ساخته می‌شوند. سبک اروپای، سبک ایران باستان، سبک اسلامی و… معماری ساختمان‌های هتل را تشکیل خواهند داد.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی در نوع معماری تفاوت زیادی با هتل‌ها دارند. این نوع اقامتگاه‌ها بسته به اینکه در چه شهر و روستایی قرار گرفته‌اند با معماری منطقه بومی خود هماهنگی و هم‌خوانی خواهند داشت. هیچ وقت شما یک اقامتگاه بوم‌گردی در شمال پیدا نخواهید کرد که با سبک معماری جنوب ساخته شده باشد.

انتخاب هتل برای اقامت یا بوم‌گردی در نهایت به عهده شما خواهد بود. شما تعیین کننده نهایی هستید و قرار است اوقات شما در سفر در این اقامتگاه‌ها سپری شود. جاباما در تمامی شهرها هتل و بوم‌گردی برای اجاره به مسافران و گردشگران دارد.

Isaac93

در اینجا تجربه های زندگی مشترک موفق و ناموفق را مطرح می کنم تا زندگی شیک تری داشته باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *